• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103734
+
-

قتل 2مرد مغازه‌دار در پایتخت


در 2 حادثه جداگانه در پایتخت 2 مرد مغازه‌دار در درگیری به قتل رسیدند؛ یکی از آنها مردی بود که برای میانجیگری وارد دعوای دو نفر شده بود و دیگری صاحب سوپرمارکتی بود که در درگیری با دستفروش 16ساله قربانی جنایت شد.
به گزارش همشهری، گزارش نخستین حادثه نیمه‌شب هشتم تیرماه به مأموران کلانتری یافت‌آباد اعلام شد. گزارش درگیری را شاهدان به پلیس اعلام کردند. مأموران وقتی درجریان درگیری خونین قرار گرفتند، تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که2 مرد جوان در این درگیری با ضربات چاقو زخمی شده و برای درمان به بیمارستان انتقال یافته بودند. تلاش تیم پزشکی برای نجات مجروحان آغاز شد، اما یکی از آنها که جوانی حدودا 30ساله بود به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد. با مرگ وی پرونده جنایتی در این خصوص تشکیل شد.
از سوی دیگر مأموران گزارش این درگیری مرگبار را به قاضی رحیم دشتبان بازپرس جنایی تهران اعلام کردند و او دستور تحقیق و بازداشت عامل این نزاع مرگبار را صادر کرد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول حوالی یافت آباد مغازه مرغ فروشی داشته که هنگام میانجیگری میان 2 مرد دیگر به قتل رسیده است.
ماجرا از این قرار بود که عامل جنایت جوانی حدودا 25ساله و میوه فروش  است. او روز حادثه با پسر شریک مغازه درگیر شده و مقتول(مرد مرغ فروش) که در همسایگی آنها مغازه داشت برای میانجیگری و فیصله دادن به درگیری آنها وارد دعوا شد. اما مرد میوه‌فروش، با چاقو ضرباتی به پسر شریکش و مرد مرغ‌فروش زد  و بعد فراری شد. در این حادثه جوان مرغ فروش ( میانجی ) به قتل رسید و مرد زخمی دیگر همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان است. این در حالی است که متهم به قتل فراری شده و تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای بازداشت عامل این نزاع مرگبار آغاز کرده‌اند.
درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت چند ساعت بعد یعنی بامداد دوشنبه گزارش دومین جنایت از طریق مأمور کلانتری 106نامجو باز هم به قاضی رحیم دشتبان کشیک جنایی تهران اعلام شد. مقتول مردی 28ساله و صاحب مغازه سوپرمارکتی حوالی میدان امام حسین(ع) بود که بر اثر یک ضربه چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت عامل قتل نوجوانی 16ساله است. 
او به همراه مادرش بساط راه انداخته و دستفروشی می‌کرد. مقتول نیز مغازه سوپرمارکتی داشت. به گفته شاهدان و کسبه‌  محل روز حادثه او به نوجوان  و مادرش اعتراض کرد و از آنها خواست تا بساطشان را جمع کنند و از آنجا بروند. مرد مغازه‌دار می‌گفت که آنها با دستفروشی و بساط راه انداختن، سد معبر و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کنند. اما دستفروش 16ساله قبول نکرد که بساطش را جمع کند و همین آغاز جنجال میان او و مغازه دار شد. وقتی درگیری میان آن 2 بالا گرفت ناگهان پسر دستفروش با چاقو ضربه‌ای به قلب مرد مغازه دار رفت و فرار کرد.
 گروهی ازماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران، جست و جوی خود را برای بازداشت نوجوان 16ساله آغاز کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید