• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 10 تیر 1399
کد مطلب : 103730
+
-

قهرمان و ضد ‌قهرمان

قهرمان و ضد ‌قهرمان

پرسپولیس در شب بازی با پیکان یک قهرمان و یک ضد‌قهرمان داشت. قهرمانش مهدی عبدی 21ساله بود. 2گل زد و چندبار دیگر هم از مدافعان حریف رد شد. اگر کمی دقت می‌کرد، می‌توانست 2پاس گل هم بدهد.نه پیش از این بازی و نه پیش از هیچ بازی دیگری، کسی عبدی را جدی نگرفته بود؛ حتی بعد از آن گل حیاتی به استقلال در داربی رفت همین امسال. با وجود این او از وقتی به ناچار جای وحید امیری مصدوم آمد، سرشار از انگیزه نشان داد.ضد‌قهرمان تیم پرسپولیس در بازی با پیکان، علیرضا بیرانوند بود. مردی که ماه‌هاست جماعتی را گرفتار خودش کرده. از داستان تمدید قراردادش تا شایعه متمم چندمیلیاردی همین قرارداد، قهر و آشتی‌اش با سرمربی قبلی، رفتن و نرفتنش به تیم بلژیکی آنتورپ و این اواخر هم که بازی‌های بی‌کیفیت پشت سر هم.در بازی با پیکان، او جدا از پنالتی بچگانه‌ای که داد، چندبار دیگر هم با خروج‌های اشتباه، تیمش را به دردسر انداخت.شاید غیر از جواد خیابانی که بی‌دلیل از بیرانوند تمجید می‌کرد، همه دیدند او چه اندازه از روزهای خوبش فاصله گرفته است. با این کیفیت، دور از ذهن نیست که جایگاهش در تیم ملی را هم از دست بدهد.

  عبدی: علیپور فوق‌العاده است  مثل او نخواهم شد
   گل اولم به پیکان را خیلی دوست دارم

تعویض شدن با وحید امیری برای مهدی عبدی حسابی آمد دارد. مهاجم 21‌ساله پرسپولیس پس از اینکه در داربی رفت جانشین امیری شد و تک‌گل 3‌امتیازی قرمز‌ها را به ثمر رساند، این هفته هم پس از اینکه به جای هافبک ملی‌پوش قرمز‌ها به زمین رفت، دبل کرد و توانست نقشی کلیدی در پیروزی تیمش مقابل پیکان داشته باشد. عبدی حالا با 160‌دقیقه بازی در لیگ برتر، 3‌ گل زده در کارنامه دارد، آماری که نشان می‌دهد این مهاجم حتی از علیپور هم میانگین گلزنی بهتری داشته است! عبدی این فصل به طور میانگین هر 53‌دقیقه یک‌ گل زده و این در حالی است که علیپور هر 229‌دقیقه دروازه حریفان را باز کرده است. با این وجود عبدی در گفت‌و‌گو با همشهری ورزشی مدعی شده مثل علیپور نخواهد شد چراکه او عالی است!

  در شروع لیگ، برد با ارزشی به دست آوردید.
واقعا برد مهمی برای ما بود. بعد از تعطیلاتی طولانی دوباره لیگ را آغاز کردیم و به این برد احتیاج داشتیم. ما در مسیر قهرمانی حرکت می‌کنیم و باید 3‌امتیاز این بازی را می‌گرفتیم.
  تعویض طلایی گل‌محمدی در این بازی بودی و شاید بتوانی از این به بعد بیشتر برای پرسپولیس بازی کنی.
من تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم به تیم کمک کنم و امیدوارم در این مدت اعتماد کادرفنی به من جلب شده باشد. واقعا در پرسپولیس همه به من کمک می‌کنند و من در تلاشم تا زحمات آنها را به گل تبدیل کنم.
  فکر می‌کنی بتوانی زوج خوبی برای علیپور باشی؟
علیپور سال‌هاست در سطح اول فوتبال ایران و پرسپولیس بازی می‌کند و مهاجم فوق‌العاده‌ای است. به شخصه فکر نمی‌کنم بتوانم مانند او بشوم اما تمام تلاش خودم را خواهم کرد تا هواداران و کادرفنی از من راضی و خوشحال باشند.
  از گل‌هایی که زدی بگو.
خودم گل اولم را خیلی دوست دارم چراکه واقعا خیلی زیبا از کار در آمد.
  فکر می‌کنی با این برد کار قهرمانی پرسپولیس در لیگ تمام شده است؟
ما از حالا خودمان را قهرمان نمی‌دانیم و برایما ن تمام بازی‌های باقیمانده حکم فینال  را دارد. امیدواریم در ادامه بتوانیم همین‌طور نتیجه بگیریم و برای چهارمین سال متوالی قهرمان شویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید