• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب : 103507
+
-

پیش‌تر نیز کریستوفر نولان اعلام کرده بود که به‌رغم اینکه با تأخیر در اکران فیلم «تنت» در شرایط عادی موافق نیست، اما تا زمانی که سینماها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل باشند، با تأخیر در اکران فیلم خود مخالفتی نخواهد کرد

کرونا علیه نولان

نمایش فیلم اعتقاد، پرخرج‌ترین فیلم سال دوباره به تعویق افتاد

گزارش
کرونا علیه نولان


آرش نهاوندی ـ روزنامه نگار

اکران فیلم «تنت» (اعتقاد) به کارگردانی «کریستوفر نولان» دوباره به تعویق افتاد و براساس تاریخ جدید اعلام شده این فیلم قرار است در 12اوت (22مرداد)سال‌جاری برای نخستین‌بار به نمایش درآید. فیلم تنت، مهم‌ترین فیلم بلاک باستر در دوران پساکرونا محسوب می‌شود که همچنان سازندگان آن در انتظار اکرانش هستند. طبق گزارش‌ها این فیلم که با بودجه 200میلیون دلاری ساخته شده در ابتدا قرار بود روز 17ژوئیه 2020(27تیر 99) در سالن‌های سینما به نمایش درآید اما به‌دلیل تداوم شیوع گسترده ویروس کرونا اکران آن تا 31ژوئیه(10مرداد) به تعویق افتاده بود. به گزارش ورایتی، دلیل این تعویق مخالفت فرماندار نیویورک با بازگشایی زودهنگام سینماها در این شهر عنوان شده است. بنابر آخرین گزارش‌ها، فرماندار نیویورک اعلام کرده است به‌دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا سینماهای این شهر زودتر بازگشایی نخواهند شد و گشایش آنها طبق برنامه از پیش تعیین شده در فاز چهارم بازگشایی اماکن عمومی انجام خواهد گرفت.
قرار بود با اکران تنت سینما پس از بازگشایی دوباره سالن‌های سینما در دوران پساکرونا، علاقه‌مندان سینما مجددا به فیلم دیدن از طریق پرده بزرگ ترغیب شوند، اما تداوم شیوع کرونا به‌صورت گسترده در آمریکا نه‌تنها تاریخ اکران این فیلم را به تعویق انداخت، بلکه بازگشایی سالن‌های سینما در بسیاری از ایالت‌های آمریکا در آینده‌ای نزدیک را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرد.
 سخنگوی کمپانی وارنر بروز در گفت‌وگو با ورایتی اعلام کرده است که این کمپانی در زمانی که مقامات بهداشتی اعلام کنند متعهد به نمایش فیلم «اعتقاد» در سالن‌های سینماست. به گفته او، «در این زمان ما باید منعطف باشیم. فیلم «تنت» (به‌دلیل شیوع ویروس کرونا) طبق روال گذشته و معمول همیشه انتشار نخواهد یافت. به جای انتشار این فیلم در تعطیلات آخر هفته ما یک روز میانی هفته را برای اکران و همچنین انتشار این فیلم انتخاب کرده‌ایم. ما تلاش داریم با این اقدام زمانی کافی در اختیار تماشاگر برای دیدن این فیلم بگذاریم؛ بنابراین زمان نمایش این فیلم در سالن‌های سینما طولانی‌تر از زمان معمول خواهد بود. بر این اساس ما درصدد هستیم یک استراتژی موفقیت‌آمیزی را در زمان انتشار فیلم«تنت» پیاده کنیم.»
پیش‌تر نیز کریستوفر نولان اعلام کرده بود به‌رغم اینکه با تأخیر در اکران فیلم «تنت» در شرایط عادی موافق نیست، اما تا زمانی که سینماها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل باشند، با تأخیر در اکران فیلم خود مخالفتی نخواهد کرد.
فیلم «تنت» به کارگردانی کریستوفر نولان فیلمی است در ژانرجاسوسی گفته می‌شود کریستوفر نولان بیش از یک دهه درباره این فیلم ایده‌پردازی و در نهایت 5سال را نیز صرف نگارش فیلمنامه آن کرد. کریستوفر نولان خود در این‌باره گفته است: بیش از 20 سال طول کشید تا بتوانم ایده‌هایم را درباره این فیلم تکمیل کنم و بیش از 6یا 7سال روی نگارش فیلمنامه «تنت» و ادبیات آن کار کردم.  فیلمبرداری تنت در 7کشور دانمارک، استونی، هند، ایتالیا، نروژ، انگلیس و آمریکا انجام گرفته است. براساس آخرین تاریخ اعلام شده این فیلم قرار است 12اوت 2020انتشار یابد. در این فیلم بازیگران مطرح زیادی ایفای نقش کرده‌اند. همچنین از بازیگران بزرگ و قدیمی سینمای بریتانیا نیز در آن استفاده شده است. «جان دیوید واشنگتن»، «رابرت پتینسون»، «الیزابت دبیکی»، «دیمپل کاپادیا»، «مایکل کین» و «کنت برانا» از مهم‌ترین بازیگران این فیلم هستند.
موضوع اصلی داستان فیلم درباره مأمور سازمانی به نام «تنت» است که ماموریت یافته از بروز جنگ جهانی سوم در دنیای پرتلاطم و پرکشمکش معاصر جلوگیری کند. براساس آن چیزی که تاکنون از موضوع فیلم به بیرون درز پیدا کرده، قهرمان فیلم تلاش دارد از بروز یک جنگ هسته‌ای که می‌تواند به یک کشتار دسته‌جمعی عظیم در جهان بینجامد، پیشگیری کند.
قهرمان داستان فیلم تنت به این منظور باید از دنیای تیره و تاریک جاسوسان بین‌المللی عبور کند. داستان فیلم تنت درواقع در فضایی از یک نبرد علمی - تخیلی می‌گذرد. در بخشی از این فیلم مطابق آنچه در تریلر آن نشان داده شده صحنه‌ای از انفجار هواپیما وجود دارد که در آن از جلوه‌های ویژه استفاده نشده و به گفته سازندگان فیلم، نمونه واقعی یک هواپیمای  منفجر شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید