• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 7 تیر 1399
کد مطلب : 103406
+
-

یکه‎ تازی کرونا: افزایش ابتلای کودکان


ویروس کرونا در هفته گذشته بین ایرانی‌ها حسابی یکه‌تازی و افراد زیادی را آلوده کرده و همچنان قربانی می‌گیرد. در آخرین آماری که دیروز، جمعه سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد، 2هزار و 628بیمار جدید در عرض 24ساعت به مبتلایان قدیمی اضافه شدند که یک هزار و 356نفرشان در بیمارستان‌ها بستری‌اند؛ یک کودک 11ماهه هرمزگانی که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشته، فوت کرده و آمار کل فوتی‌ها از پنجشنبه تا جمعه به 109نفر رسیده است.
ایران با 215هزار و 96مبتلا و 10هزار و 130قربانی بعد از شیلی و ایتالیا در رتبه دهم جدول جهانی آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد. مکزیک و پاکستان هم در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند.
بدترین خبر را هم درباره کرونا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز داد. ابول نژادیان اعلام کرده که 100کودک خوزستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در بین آنها یک کودک 6ماهه که بیماری زمینه‌ای داشته، جانش را از دست داده است.
در ایران، وضعیت استان کرمانشاه و کردستان از همه وخیم‌تر است و چراغ استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر همچنان قرمز است. در پایتخت هم که اوضاع چندان خوب نیست و طبق گفته علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران، منطقه 4،2، 14و 5 بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به‌خود اختصاص داده‌اند. او این را هم گفته که بین 14تا 20درصد ساکنان شهر تهران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و موارد بستری شده در تهران روند افزایشی پیدا کرده است.
رایزنی درباره داروهای مؤثر در این بیماری هم جالب است و تقریبا هرهفته محققان نام یک دارو را مطرح می‌کنند اما همچنان از واکسن کرونا خبری نیست. به‌طور مثال هفته گذشته دگزامتازون به‌عنوان یک داروی کارآمد در درمان کرونا معرفی شد و دیروز هم ایسنا نوشت که محققان چینی اعلام کردند استاتین تأثیر مثبتی روی بیماران مبتلا به ویروس کووید19 می‌گذارد.
کرونا روی روابط انسانی هم سایه سنگین و خوفناکی انداخته و باعث اختلاف و بحث در بین شهروندان شده است. عده‌ای که همچنان کرونا را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند در مقابل شهروندان پر تعدادی که دیگر خسته شده‌اند و دیگر تن به ماسک و دستکش و محدودیت تردد نمی‌دهند، قرار گرفته‌اند و در فضای مجازی و حقیقی باهم مشاجره می‌کنند. گروه اول معتقدند که سهل‌انگاری گروه دوم باعث شده که شیوع کرونا سرعت و شتاب بیشتری بگیرد و گروه دومی که بی‌توجه به این اعتراض‌ها و نقدها به زندگی عادی خود برگشته‌اند و حاضر نیستند دیگر حرف گروه اول و کادر درمانی را گوش دهند، چون معتقدند کرونا تمام‌شدنی نیست.
کرونا روزهای عجیبی را برای جهان و ایرانی‌ها رقم زده؛ ویروسی که فردا ظهور و بروز عجیب‌تری از خود نشان خواهد‌داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید