• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 7 تیر 1399
کد مطلب : 103404
+
-

سقوط مرگبار؛ پایان سرقت‌های دزد مسلح

وقتی مأموران، مخفیگاه سارق مسلح خانه‌ها را محاصره کردند، او برای فرار از دست آنها از پنجره به بیرون پرید اما به‌شدت مجروح شد و جانش را از دست داد. پلیس در مخفیگاه این سارق مسلح حدود 10میلیارد تومان اموال مسروقه کشف کرد.
به‌گزارش همشهری، این سارق مسلح که آرسام نام داشت از سال گذشته تحت تعقیب پلیس بود. در آن زمان آرسام و همدستانش به خانه‌ای در تهرانسر دستبرد زدند و میلیون‌ها تومان اموال باارزش را سرقت کردند. وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، کارآگاهان در جریان تحقیقات موفق شدند سرنخ‌هایی از 2سارق حرفه‌ای به نام‌های آرسام و مهرداد که در این سرقت حضور داشتند به‌دست آورند. هرچند این 2مجرم سابقه‌دار بودند اما در بررسی پاتوق‌ها و محل زندگی قبلی آنها هیچ ردی از این افراد به‌دست نیامد و تا مدت‌ها آنها تحت تعقیب پلیس بودند تا اینکه 2ماه قبل مهرداد هنگام سرقت مسلحانه از خانه‌ای در غرب تهران توسط مأموران کلانتری دستگیر شد. او که در جریان عملیات دستگیری‌اش مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت و هرچند خودش را با نام جعلی معرفی کرده بود اما با انگشت‌نگاری از وی معلوم شد که او مهرداد نام دارد و به اتهام سرقت از خانه‌ای در تهرانسر تحت تعقیب پلیس آگاهی بوده است. بنابراین وی پس از بیمارستان به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها اطلاعاتی درباره همدستش آرسام، در اختیار پلیس داد. با این اطلاعات مخفیگاه دومین عضو باند در محدوده کیانشهر شناسایی و معلوم شد که این فرد علاوه بر سرقت در تهرانسر، در چندین سرقت دیگر نیز حضور داشته و به اتهام سرقت مسلحانه از خانه‌ها، تحت تعقیب اداره یکم پلیس آگاهی نیز بوده است.
یکم تیرماه، اکیپی از کارآگاهان آگاهی با هماهنگی قضایی راهی مخفیگاه آرسام شدند و با مسدودکردن تمامی راه‌های فرار، عملیات ضربتی برای دستگیری او را آغاز کردند. مأموران حدس می‌زدند که این مرد مسلح است و به همین دلیل تلاش کردند که مخفیانه وارد مخفیگاه او شوند اما متهم که متوجه حضور پلیس در محل شده بود، قبل از ورود کارآگاهان به مخفیگاهش، از پنجره آپارتمان به بیرون پرید و با توجه به ارتفاع زیاد آن به‌شدت آسیب دید. او در ادامه به بیمارستان منتقل شد اما بامداد دوم تیرماه به‌دلیل شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.
سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان این خبر گفت: مأموران در بازرسی از منزل این فرد مقدار زیادی اموال مسروقه شامل 24تخته فرش و قالیچه نفیس و گران‌قیمت، طلا، دلار، لیر، یورو، سکه، 3دستگاه لپتاپ به‌همراه 2قبضه سلاح گرم کشف کردند که در بررسی‌ها معلوم شد ارزش آنها دست‌کم 10میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: شگرد اعضای این باند اینگونه بود که پس از شناسایی خانه‌های مورد نظرشان، با تخریب در ساختمان در گروه‌های 3 الی 4نفره وارد خانه می‌شدند و اموال باارزش و خودروی صاحبخانه را سرقت می‌کردند. پس از آن از خودروی سرقتی برای حضور در محل‌ سرقت بعدی استفاده می‌کردند. هنگام سرقت، درصورتی که صاحبخانه حضور داشت و متوجه آنها می‌شد نیز با اسلحه وی و خانواده‌اش را تهدید و حتی اقدام به ضرب و شتم آنها می‌کردند.
سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه تا‌کنون 8نفر از شاکیان شناسایی و اموال کشف‌شده به آنها تحویل شده است، گفت: در ادامه تحقیقات معلوم شد که نامادری آرسام نیز عضو این باند و وظیفه‌اش نگهداری و فروش اموال سرقتی بوده است که وی نیز با دستور قضایی بازداشت شد. به‌گفته وی، کسانی که در چند ‌ماه اخیر با این شیوه از خانه‌هایشان سرقت شده می‌توانند برای شناسایی اموال مسروقه به اداره هفدهم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید