• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10331
+
-

بزرگراه برانکو

بزرگراه برانکو

قهرمانی سرخپوشان در لیگ هفدهم تا پایان سال96 قطعی نشد اما آنها به احتمال بسیار زیاد در اولین مسابقه در تعطیلات نوروز، رتبه اول‌شان در جدول نهایی لیگ را مسجل خواهند کرد. پرسپولیس در طول سال فرازونشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت. آنها بعد از سال‌ها قهرمانی لیگ را جشن گرفتند و با کنار زدن تراکتور جام را تصاحب کردند. این تیم تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز صعود کرد و تقریبا در همه هفته‌های لیگ هفدهم نیز فاصله محسوسی با رقبا داشت. الهلال، السد و استقلال، بخشی از لحظات تلخ سال پرسپولیس را ساختند اما قرمزها در مجموع یک سال رویایی را پشت‌سر گذاشتند. ستاره‌های تیم برانکو نمایش‌های دلچسب زیادی را در طول سال ارائه کردند اما پرفسور تصمیم گرفت چند نفر از آنها را راهی «بزرگراه‌» کند و به طرف درهای خروجی باشگاه بفرستد.
  برنده‌ها
  علی علیپور: تنها «خیریتی‌‌‌» که در محرومیت 4 ماهه طارمی و سپس جدایی او از پرسپولیس وجود داشت، درخشش خیره‌کننده علی علیپور بود. او  مرد اول خط حمله تیم برانکو شد و در بسیاری از مسابقه‌ها بار تیم را به دوش کشید. علیپور شانس اول تصاحب کفش طلای این فصل لیگ برتر فوتبال ایران است. او حتی به اردوی تیم‌ملی نیز دعوت شده اما بعید به‌نظر می‌رسد شانس زیادی برای همراهی تیم کی‌روش در روسیه داشته باشد. علیپور امسال دومین گل 3امتیازی‌اش در شهرآورد را نیز به‌ثمر رساند.
  صادق محرمی:اگر جدایی طارمی به‌سود علیپور تمام شد، پایان کار رامین در پرسپولیس نیز به‌سود صادق محرمی بود. این مدافع راست را می‌توان پدیده سرخپوشان در سال96 دانست. پدیده‌ای که با دریبل‌ها و سانترهای دیدنی‌اش در کنار خط چهره شد و هر روز در شرایط بهتری نسبت به روز قبل قرار گرفت. محرمی به اندازه‌ای اعتماد هواداران را به‌دست آورده بود که نیمکت‌نشینی‌اش در داربی همه هواداران را کاملا عصبانی کرد.
  برانکو ایوانکوویچ: البته که در طول سال، انتقادهایی نیز از  برانکو ایوانکوویچ شکل گرفت اما مرد اول نیمکت پرسپولیس در سال96 با پرسپولیس 100امتیاز گرفت. برانکو با همان شال سرخ، ثبات را در باشگاه برقرار کرد تا پرسپولیس برای اولین‌بار در تاریخ لیگ‌برتر در آستانه دومین قهرمانی متوالی باشد. قرمزها امیدوارند با مرد کروات، در سال97 تا فینال آسیا پیش بروند.
  فرشاد احمدزاده: می‌گفتند فرشاد تنها شماره10 دنیاست که نه گل می‌زند و نه پاس گل می‌دهد. در این فصل اما فرشاد درخشش را از همان بازی سوپرجام آغاز کرد و در طول لیگ یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس بود. او البته چند نمایش ضعیف و پرانتقاد نیز داشت اما در مجموع یکی از بهترین سال‌های فوتبال‌اش را سپری کرد. تا قبل از این فصل فرشاد را با لقب پسر برانکو می‌شناختند اما این لقب در سال جدید به ربیع‌خواه رسید تا فرشاد هم نفس راحتی بکشد!  
  سیدجلال حسینی: انتظار می‌رفت شرایط سنی، سید را از فرم ایده‌آل دور کند اما این بازیکن هنوز هم بهترین مدافع پرسپولیس است. او نه تنها درگیر تنزل نشده، بلکه هنوز هم حضورش برای تیم برانکو حیاتی به‌نظر می‌رسد. همچنان اگر خبری از جلال در ترکیب سرخپوشان نباشد، هر اتفاقی ممکن است برای این تیم رخ بدهد. او در تیم ملی نیز دوباره به جایگاه ثابت نزدیک شده است.
بازنده‌ها
  گادوین منشا:در بدو ورود به پرسپولیس، به‌شدت مورد حمایت تماشاگرها قرار داشت. حتی ستاره‌های این تیم نیز به اتهام پاس ندادن به گادوین مورد مواخذه قرار می‌گرفتند. او در آسیا شگفت‌انگیز نشان داد اما هر چه زمان گذشت، منشا نیز بیشتر افت کرد. یک نمایش ناامیدکننده در آخرین دیدار سال با الوصل قطر، تیر خلاص96 به منشا بود.
  مهدی طارمی:جایزه مرد سال آسیا در مشت مهدی طارمی بود اما محرومیت قبل از جدال با الهلال، این شانس را از او گرفت. جالب اینجاست که ستاره الهلال در همان مسابقه، در‌نهایت مرد سال فوتبال آسیا شد. آقای خیریت بعد از پایان محرومیت قید تمدید قرارداد با سرخ‌ها را زد و به الغرافه قطر پیوست. طارمی هر چند روز یک بار از رویای بازی در اروپا حرف می‌زد اما در نهایت به پوشیدن پیران الغرافه رضایت داد.
  شجاع خلیل‌زاده: قرار بود پرسپولیس این بازیکن را به تیم‌ملی برساند اما او را از تیم کی‌روش دورتر کرد. شجاع در طول سال96 دوباره نشان داد که هنوز یک بازیکن مطمئن نیست. او پرنوسان و پراشتباه بود و با خشونت همیشگی‌اش در زمین، از آرامش فاصله داشت. خلیل‌زاده پالس‌های مثبت زیادی برای سرمربی تیم‌ملی فرستاد اما کی‌روش به جای مصاحبه‌ها، به بازی‌های شجاع نگاه کرد و همچنان او را نپسندید.
  رامین رضاییان:تنش میان این بازیکن و برانکو آن‌قدر عمیق شد که رامین حتی در جشن قهرمانی لیگ شانزدهم حاضر نبود. او ماه‌های پایانی فصل گذشته را بدون تیم سپری کرد و سرانجام به یک باشگاه اروپایی ملحق شد. عملکرد این بازیکن در اوستنده اما در حد انتظار نبود و رامین در مجموع سال موفقیت‌آمیزی را سپری نکرد.
  محسن مسلمان: نیمه اول 96 برای مسلمان استثنایی بود اما سال با پایان خوشایندی برای این بازیکن همراه نشد. او از ترکیب اصلی قرمزها طرد شد و سال را روی نیمکت به‌پایان رساند. حواشی زندگی شخصی این بازیکن نیز دوباره اوج گرفتند تا محسن بخشی از تمرکزش را از دست بدهد. او هنوز بهترین پاسور لیگ برتر است اما نه در ماموریت رسیدن به تیم‌ملی موفق بوده و نه به اندازه شروع سال آماده به‌نظر می‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید