• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10324
+
-

فوتبال وسط عید دیدنی

فوتبال وسط عید دیدنی

از همان نخستین روزهای سال جدید، فوتبال می‌تواند نقل محافل باشد. بازی‌های ملی در روزهای فیفا و پس از پایان روزهای فیفا و انجام بازی‌های ملی دوستانه در نقاط مختلف دنیا، نوبت به ادامه رقابت‌های باشگاهی است. در ایام نوروز 1397، در 4لیگ معتبر دنیا، چند بازی مهم و تماشایی برگزار می‌شود.
 لیگ برتر
هفته سی‌و‌دوم رقابت‌های لیگ‌برتر روز شنبه 11فروردین1397 آغاز می‌شود. مهم‌ترین بازی‌های این هفته به این شرح هستند:
 شنبه 11 فروردین 97
کریستال‌پالاس - لیورپول (16)
منچستریونایتد - سوانزی (18:30)
اورتون - منچسترسیتی (21)
یکشنبه 12 فروردین
آرسنال - استوک‌سیتی (17)
چلسی - تاتنهام (19:30)
منچسترسیتی با اختلاف 16امتیازی که با تیم دوم یعنی منچستریونایتد ایجاد کرده، تقریبا قهرمانی خود را مسجل کرده و تنها مانده روی کاغذ آن را نهایی کند. آنها شنبه میهمان اورتون هستند و از آنجایی که در ادامه این هفته باید در لیگ قهرمانان اروپا هم به میدان بروند، شاید پپ کمی احتیاط را در این بازی در دستور کار خود قرار دهد و قهرمانی در لیگ‌برتر را به‌خاطر موفقیت در چمپیونزلیگ به تاخیر بیندازد. مهم‌ترین بازی هفته شاید جدال دو تیم حذف‌شده انگلیسی از لیگ قهرمانان باشد. چلسی و تاتنهام یکی از جذاب‌ترین داربی‌های لندن را یکشنبه، 12فروردین برگزار می‌کنند. می‌توان گفت که این مسابقه، تلاشی است برای رسیدن به جایگاه سوم.
 بوندس‌لیگا
هفته بیست‌و‌هشتم رقابت‌های بوندس‌لیگا از روز شنبه 11فروردین آغاز که مهم‌ترین بازی هفته از ساعت21 این روز در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا شروع می‌شود. بایرن‌مونیخ درحالی در این روز میزبان بروسیادورتموند است که شاید بتواند با برتری مقابل زنبورها، پرونده قهرمانی در این فصل را بسته و جشن زودهنگامی را برگزار کند. بایرنی‌ها البته 3روز بعد باید در ورزشگاه پیسخوان به‌مصاف سویا بروند تا بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را برگزار کنند. بنابراین، احتمال فراوان دارد که یوپ هاینکس از نفرات اصلی مقابل دورتموند استفاده نکند و ترجیح بدهد که پس از اطمینان از صعود به نیمه‌نهایی CL، به‌دنبال فتح بوندس‌لیگا باشد.
  لالیگا
هفته سی‌ام رقابت‌های لالیگا، روز شنبه11 فروردین آغاز می‌شود. در این روز دوبازی مهم برگزار می‌شود. ابتدا از ساعت21 به وقت تهران، لاس‌پالماس میزبان رئال‌مادرید است و از ساعت23:15 هم سویا از بارسلونا پذیرایی خواهد کرد. رئال‌مادرید اگر بازی با لاس‌پالماس را فدای دیدار سه‌شنبه‌اش مقابل یوونتوس در یک‌چهارم نهایی چمپیونزلیگ کند، ممکن است، رتبه سوم جدول را هم به والنسیا واگذار کند. بنابراین، زیدان تمام تلاش خود را در این بازی سخت در جزایر قناری به‌کار خواهد بست. بارسلونا هم در دیداری دشوار میهمان سویا است. اگرچه قهرمانی آبی‌اناری‌ها با شکست مقابل مردان مونتلا، خیلی به‌خطر نخواهد افتاد، اما بارسایی‌ها شاید با توجه به بازی‌شان با آ.اس‌رم، کار راحت‌تری نسبت به سویایی داشته باشند که باید به‌مصاف بایرن‌مونیخ برود. یکشنبه هم دوبازی مهم دیگر در لالیگا برگزار می‌شود. ابتدا از ساعت 18:45، لگانس پذیرای والنسیا است و سپس از ساعت23:15، اتلتیکومادرید در واندا متروپلینانو از دپورتیوو لاکرونیا
میزبانی می‌کند.
  سریA
هفته سی‌ام لیگ دسته اول ایتالیا، روز شنبه 11فروردین شروع می‌شود. در این هفته، دیدار حساس و تماشایی، یوونتوس و میلان ساعت23:15 روز شنبه در آلیانس استادیوم شهر تورین برگزار خواهد شد. این بازی می‌تواند تنور رقابت برای رسیدن به اسکودتو را داغِ‌ داغ نگه دارد. یوونتوس سه‌شنبه و در لیگ قهرمانان اروپا باید به‌مصاف رئال‌مادرید برود و این درحالی‌است که تساوی شنبه‌شب گذشته بینکونری مقابل اسپال در سریA، کمی کارشان را گره زده است.
  روزهای فیفا
در ایام نوروز، شاهد برگزاری رقابت‌های ملی در نقاط مختلف دنیا هستیم. تیم‌های ملی در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه، آخرین آزمایش‌ها را نیز انجام می‌دهند. در میان انبوهی از بازی‌های دوستانه و تدارکاتی ملی، چند مورد استثنا و فوق‌العاده وجود دارد که می‌تواند علاقه‌مندان به فوتبال را پای تلویزیون‌های‌شان میخکوب کند. اجازه بدهید که به‌صورت روزانه بازی‌های مهم را مروری بکنیم.
 یک فروردین
در این روز بازی چندان مهمی برگزار نمی‌شود. اما بازی عراق و قطر که قرار است در ورزشگاه بصره برگزار شود، می‌تواند جالب توجه باشد. عراقی‌ها با تایید فیفا از این به بعد می‌توانند میزبان بازی‌های بین‌المللی باشند و بازی مقابل قطر نقطه شروعی برای این مهم خواهد بود.
  2 فروردین
اسلواکی و امارات از ساعت14 این روز در ورزشگاه راجامانگالای بانکوک مقابل هم قرار می‌گیرند. شاید یکی دیگر از مهم‌ترین بازی‌های این روز هم دیدار دانمارک مقابل پاناما باشد که از ساعت23:30 به وقت تهران شروع می‌شود.
 3 فروردین
نخستین بازی مهم این روز، جدال روسیه مقابل برزیل در ورزشگاه لوژنیکی مسکو است. این دیدار از ساعت20:30 آغاز می‌شود. بازی ترکیه مقابل جمهوری ایرلند که از ساعت22 شروع می‌شود هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. در این روز، تیم‌ملی ایران هم مقابل تونس قرار خواهد کرد و مراکش، یکی از حریفان ایران در جام‌جهانی از ساعت24 به‌مصاف صربستان خواهد رفت. برنامه سایر بازی‌های مهم این روز به این شرح است:
آلمان - اسپانیا (15دقیقه بامداد 4فروردین)
هلند - انگلستان (15دقیقه بامداد 4فروردین)
پرتغال - مصر (15دقیقه بامداد 4فروردین)
آرژانتین - ایتالیا (15دقیقه بامداد 4فروردین)
فرانسه - کلمبیا (30دقیقه بامداد 4فروردین)
 4 فروردین
در این روز بازی‌های مهمی انجام نمی‌گیرد. پرو از ساعت 4:30بامداد میزبان کرواسی است و ساعت 7صبح هم مکزیک میزبان ایسلند خواهد بود. بازی سوئد و شیلی در ساعت21:30 به وقت تهران هم می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.
 5 فروردین
بازی کویت و کامرون شاید مهم‌ترین بازی این روز باشد.
  6 فروردین
حساس‌ترین و تماشایی‌ترین بازی ششم فروردین نبرد تمام‌عیار پرتغال و هلند در استاد دو ژنو سوئیس است که از ساعت23 آغاز خواهد شد.
  7 فروردین
یک روز شلوغ دیگر با بازی‌هایی بسیار مهم که می‌تواند شب خاطره‌انگیزی را برای هواداران فوتبال رقم بزند. برنامه بازی‌های هفتم فروردین1397 مهم بدون هیچ توضیحی به این شرح است:
ژاپن - اوکراین (16:50)
روسیه - فرانسه (20:30)
ایران - الجزایر (21:30)
آلمان - برزیل (23:15)
لهستان - کره‌جنوبی (23:15)
انگلستان - ایتالیا (23:30)
کلمبیا - استرالیا (23:30)
دانمارک - شیلی (23:30)
اسپانیا - آرژانتین (24)
مراکش - ازبکستان (30دقیقه بامداد 8فروردین)
  8 فروردین
مکزیک از ساعت6:30 مقابل کرواسی به‌میدان می‌رود تا آخرین بازی روزهای فیفا را انجام دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید