• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103109
+
-

ادعاهای جدید درباره گذشته اکبر طبری

طبری عضو منافقین بود؟

طبری عضو منافقین بود؟

همزمان با برگزاری دادگاه‌های رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه، طی روزهای گذشته اسنادی درباره گذشته این متهم منتشر شده است؛ سند اول، نامه استعفای منتسب به محمدهادی مروی، معاون اول اسبق قوه قضاییه است. از این نامه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و تاریخ دقیق آن مشخص نیست، چنین بر می‌آید که مروی در اعتراض به حضور اکبر طبری در حوزه ریاست قوه قضاییه بارها برای استعفا از سمت خود اقدام کرده است. مروی در این نامه  از فردی به نام طبری یاد می‌کند که به‌عنوان «مسئول اداره خدمات» منصوب شده است. نویسنده نامه از نزدیکی طبری به ریاست قوه قضاییه(آیت‌الله هاشمی شاهرودی) ابراز تأسف کرده و از فعالیت‌های او اظهارنگرانی می‌کند. در این نامه درباره طبری آمده است: «فردی که بنابر اطلاعات استان مازندران از منافقین بوده که حتی در ضرب و شتم مذهبی‌ها شرکت نموده و نفاق خود را برای بعضی از خواص ذکر کرده است.» در ادامه این نامه، طبری به تبانی با کارخانه ناسیونال (ماشین‌سازی‌) متهم شده است. نویسنده نامه آورده است: «برای خودم ماشین پرشیا 11 و 12میلیون تومان درنظر گرفته که حدود 2 تا  3 میلیون زیر قیمت واقعی است.» مروی در ادامه از امتناع خود و اصرار طبری برای پذیرفتن این پیشنهاد سخن گفته است. در این نامه از یک شخص روحانی یاد شده است که به‌عنوان مشاور طبری فعالیت می‌کند که دارای میلیاردها تومان پول، باغ‌ها و منزل‌های متعدد است؛ «کسی نیست که بگوید اطاق کار ایشان بنگاه معاملات است.» نویسنده در پایان برای استعفا کسب اجازه می‌کند.
چندی پیش محمدرضا زائری، از چهره‌های سیاسی در حساب توییتر خود سؤال عجیبی را در ارتباط با مروی و طبری مطرح کرده و نوشته بود: «اگر واقعا قضیه مبارزه با فساد جدی است، باید بروند و پرونده فوت آقای مروی را بررسی کنند که چطور بعد از درافتادنش با اکبر طبری و برخی دیگر از باند گسترده فساد، از معاون اولی قوه قضاییه استعفا داد و یکباره ناپدید شد! در نامه‌هایش چه نوشته بود؟ آیا واقعا چنان که اعلام شد سکته کرد؟» محمدهادی مروی بین سال‌های 1378تا 1383معاون اول رئیس قوه قضاییه بود و در سال 1386درگذشت.

راز پله‌های ترقی یک منافق
در پی انتشار نامه منتسب به معاون اول پیشین قوه قضاییه که طبری را «از منافقین» دانسته بود، روز گذشته علیرضا زاکانی، نماینده مجلس هم طی یادداشتی در توییتر با تکرار این ادعا نوشت: «ابتدای انقلاب، اکبر طبری به‌دلیل فعالیت در گروهک منافقین دستگیر و زندانی شد، اما بعد از آزادی با ساده‌انگاری عده‌ای فرماندار شهرستان نور مازندران شد و سپس با رابطه وارد نهاد قضایی گردید و با زبان‌بازی پله‌های ترقی و خیانت را یکی بعد از دیگری طی نمود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید