• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103099
+
-

اتابک صاحب مرکز محله درخشان شد

سازمان نوسازی شهر تهران و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند

آیین رونمایی از کتاب‌های منتشر شده سازمان نوسازی شهر تهران و انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان نوسازی و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران صبح دیروز اندکی پس از افتتاح «مرکز محله درخشان» در مرکز محله شیرین‌دخت اتابک  منطقه 15تهران برگزار شد.

به گزارش همشهری، مرکز محله درخشان که سومین مرکز محله این منطقه به‌حساب می‌آید، افزایش سرانه‌های سلامت و بهداشت و ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان را دنبال می‌کند.
عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در این مراسم گفت: «موضوع کاری که انجام می‌دهیم در حیطه معماری و شهرسازی و نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده بسیار متکی به تجربه است.»
او همچنین به برگزاری مسابقه بین‌المللی بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران- تبریز اشاره کرد و افزود:« این مسابقه یکی از کارهای بزرگی بود که در شهر تهران در مقیاس بین‌المللی انجام شد؛ کتاب آن نیز به همت سازمان نوسازی منتشر شده و قطعاً تجارب خوبی را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار خواهد داد و ضروری است انعکاس آن به دنیا اعلام شود.»
گلپایگانی اظهار کرد:« هنگام مطالعه موضوع بافت‌های فرسوده در شهرداری به انتشارات سازمان نوسازی به‌عنوان منبع رجوع می‌کردم. تدوین و انتشار تجارب نوسازی سنت خوبی است که در گذشته آغاز شده و باید تداوم داشته باشد. این کمک می‌کند دانش کسب شده به دیگران انتقال یابد و زمینه نقد و ارزیابی کارها فراهم شود.» 
غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران هم در این مراسم تصریح کرد:«چنانچه تمرکز تخصصی در حوزه فعالیت‌های بین‌الملل رخ ندهد، زحمات همکاران ما در مجموعه معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی شهر تهران در مجامع بین‌المللی نادیده گرفته می‌شود.»
او ادامه داد:« سازمان‌های پیشتاز ازجمله سازمان نوسازی شهر تهران که در بازآفرینی بافت‌های فرسوده و تغییر کالبدی شهر نقش جدی و تأثیرگذار دارند، می‌توانند محتوای فعالیت‌های کیفی خود را تهیه کرده و مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد این فعالیت‌ها را به‌صورت جدی‌تر منتشر کند تا در دنیا دیده شود.»
محمدی با اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف بین‌المللی ازجمله جایزه گوانجو، نشست متروپلیس و... تصریح کرد:« از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا محتوایی که در سازمان نوسازی تهیه شده مطابق با استانداردهای بین‌المللی منتشر شود و زحمات زیادی که در این زمینه کشیده شده در دنیا منعکس شود.»
در ادامه، از کتاب‌هایی که به همت سازمان نوسازی منتشر شده است، رونمایی شد. «محوطه میراث جهانی زولورین»، «سرگذشت یک خیابان؛ سیر شکل‌گیری خیابان سی تیر»، «مسابقه بازآفرینی محور شهری؛ طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران- تبریز»، و کتاب‌های محله‌های «طیب»، «قیام»، «خلیج‌فارس» و «جوانمرد قصاب» ازجمله این کتاب‌ها بودند. در پایان نیز از نویسندگان و مترجمین کتاب‌ها قدردانی شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید