• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102843
+
-

حمله سپاه به مواضع تروریست‌ها

منابع خبری عراق اعلام کرده‌اند، ایرج مسجدی، سفیر ایران در پی حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع گروهک‌های تروریستی احضار شده است. وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که احضار سفیر ایران در اعتراض به آنچه بمباران روستاهای مرزی در ارتفاعات آلانه از توابع شهر حاج‌عمران واقع در استان اربیل این کشور خوانده، صورت گرفته است.
همزمان با آغاز مرحله دوم عملیات نیروهای ارتش ترکیه علیه عناصر گروهک پ‌ک‌ک، یگان توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مواضع گروهک‌های تروریستی و مسلح ضد‌انقلاب فعال را در شمال شرق استان سلیمانیه عراق هدف قرار داد. به گزارش مشرق، در جریان این حملات توپخانه‌ای، مواضع گروهک‌های تروریستی مسلح ضد‌انقلاب «پ‌ک‌ک و پژاک» در مناطق «دره آلانه، کیلی غزال، برده سوران» در حومه منطقه مرزی «حاج عمران» در شمال عراق هدف گرفته شد. حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران علیه گروهک‌های تروریستی در اقلیم کردستان پس از رصدهای دقیق میدانی صورت گرفت و پاسخی به افزایش حملات نیروهای مسلح ضد‌انقلاب در ماه‌های گذشته بود که بدون شک با هماهنگی بغداد انجام شد و می‌تواند ادامه یابد. گروهک‌های مسلح ضد‌انقلاب در ‌ماه‌های گذشته با حمایت محور سعودی و صهیونیستی تحرکات خود را در مناطق مرزی مشترک با استان‌های آذربایجان غربی و کردستان بیشتر کرده بودند و همچنین خط لوله گاز ایران به ترکیه را منفجر کردند. برخی منابع میدانی و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند حملات ایران و ترکیه به مواضع گروهک‌های تروریستی در شمال و شمال شرق عراق یک عملیات مشترک است و مدعی شده‌اند در سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برخورد با «پ‌ک‌ک و پژاک» بررسی شده و همچنین گمانه‌زنی می‌کنند درصورت تداوم حملات، عملیات مشترک تهران و آنکارا علیه تروریست‌ها علنی خواهد شد.
مرکز رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان هم روز جمعه اعلام کرد: توپ‌باران مناطق مرزی کردستان عراق که محل حضور تروریست‌های حزب دمکرات و کومله است روز سه‌شنبه و چهارشنبه از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید