• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10276
+
-

دو نیمه متفاوت

لیگ‌برتر ایران فعلا تعطیلات پایانی سال را سپری می‌کند و از روز 9فروردین‌ماه دوباره کار خود را از سر می‌گیرد. در پایان هفته بیست‌وپنجم این لیگ، پرسپولیس با فاصله 15امتیازی هم‌چنان صدرنشین بلامنازع است و اگرچه در آخرین‌بازی شکست تلخی مقابل استقلال متحمل شده اما جایگاه محکمی در جدول رده‌بندی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تیم برانکو هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم بازی‌ها برتری محسوسی نسبت به رقبا داشته و در هیچ زمانی از 90دقیقه تزلزل نشان نداده است. این در حالی‌است که تیم‌ها معمولا در دقایقی از بازی‌ها عملکرد بهتری دارند و در دقایقی دچار افت می‌شوند. نمونه بارز این افت‌وخیزها را می‌توان در تیم‌های پیکان و سایپا دید که در نیمه‌دوم عملکردی بهتر از نیمه‌اول دارند و یا استقلال تهران که در نیمه دوم دچار افت می‌شود و ضعیف‌تر از نیمه‌اول نتیجه می‌گیرد.

 استقلال، پارس، فولاد؛ در نیمه‌اول بهترند
عملکرد پرسپولیس در 2‌نیمه تقریبا یکسان و مشابه است. شاگردان برانکو 41گل زده دارند که 20گل در نیمه‌اول و 21گل هم در نیمه‌دوم زده‌اند. از 10گل خورده این تیم نیز 4گل در 45دقیقه اول بازی‌ها و 6گل در 45دقیقه دوم دریافت شده است. در جدول نیمه‌های‌اول، استقلال و پارس‌جنوبی 2‌تعقیب‌کننده پرسپولیس هستند که با امتیازی برابر در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. اما این تیم‌ها در جدول نیمه‌های‌دوم جایگاهی بهتر از پنجم و دهم ندارند. استقلال در هر 2‌نیمه به یک اندازه گل‌زده اما در نیمه‌دوم 3گل بیشتر خورده و نتایج ضعیف‌تری گرفته است. این تیم در آخرین بازی‌اش هم پرسپولیس را در نیمه‌اول شکست داد. پارس‌جنوبی که در نیم‌فصل‌دوم دچار افت شده و تا رتبه ششم جدول سقوط کرده است، در جدول نیمه‌های‌اول هم‌چنان جزو بالانشین‌هاست اما در نیمه‌دوم بخش زیادی از داشته‌هایش را از دست می‌دهد. جمی‌ها در نیمه‌دوم تقریبا دوبرابر نیمه‌اول گل می‌خورند و به‌همین دلیل جایگاه خوبی در نیمه مربیان ندارند. فولاد خوزستان هم دیگر تیمی است که در نیمه‌دوم با نزول شدید از رتبه چهارم به رتبه یازدهم می‌رسد.

  دایی، جلالی، قلعه‌نویی؛ شاخ‌های

 نیمه مربیان
اما در نقطه مقابل این 3تیم باید از 3تیم دیگر نام برد که در نیمه‌اول شروع متوسطی دارند اما در نیمه مربیان تازه شکوفا می‌شوند. پیکان، سایپا و ذوب‌آهن 3تیم موفق نیمه مربیان هستند. پیکان در نیمه‌اول با تفاضل صفر در رتبه پنجم قرار گرفته اما در نیمه‌دوم با تفاضل8+ تیم‌دوم جدول است. تیم جلالی در نیمه‌دوم 4گل بیشتر از نیمه‌اول زده و 4گل کمتر خورده است. سایپای علی دایی هم در نیمه‌اول تیم نهم جدول است اما در نیمه مربیان به رتبه سوم رسیده است. سایپا در نیمه‌اول فقط 8گل‌زده اما در نیمه‌دوم 21بار دروازه حریفانش را باز کرده است. ذوب‌آهن نیز 70درصد گل‌هایش را در نیمه‌دوم زده و عملکرد بسیار بهتری در این نیمه داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید