• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10266
+
-

وزیر ورزش: استقلال از آسیا حذف شده بود!

امیرحسین اعظمی
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان روز گذشته میزبان سردبیران رسانه‌های ورزشی بود. اتفاق مهم در این جلسه اما، بخشی از صحبت‌های وزیر ورزش بود که او به مشکلات مالی 2‌باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کرد. سلطانی‌فر در قسمتی از حرف‌هایش با اشاره به بدهی‌های این 2‌باشگاه گفت:« اصل بدهی پرسپولیس و استقلال، بدهی مالیاتی است. این 2‌باشگاه در 12‌سال گذشته هیچ‌کدام اظهارنامه مالیاتی به سازمان
 امور مالیاتی کشور نداده‌اند و به همین دلیل مبلغ مالیات‌هایشان به شکل علی الرأس درآمده و مبالغ هنگفتی شده است. ما براساس قراری که با وزارت اقتصاد و دارایی گذاشتیم، قرار شد تا اسناد مالی هرسال را در آورده و هزینه مالیات باشگاه‌ها را مشخص کنیم. فکر می‌کنم با این روش، تخفیف قابل توجهی برای این 2‌باشگاه گرفته شود.»

    استقلال حذف شده بود؟
بحث مهم دیگری که سلطانی‌فر به آن اشاره کرد، موضوع حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود. ادعای وزیر ورزش نشان می‌داد فوتبال باشگاهی ایران یک خطر جدی را پشت‌سرگذاشته است. او گفت:« درمورد استقلال باید بگویم که این باشگاه از لیگ قهرمانان حذف شده بود اما پیگیری‌ها و مذاکرات باعث شد این وضعیت به حالت نرمال بازگردد.»
سلطانی‌فر در حالی این ادعا را مطرح کرد که چند ماه پیش مسئولان استقلال صحبتی از حذف قطعی این تیم از لیگ قهرمانان آسیا نداشتند.
با این حال به نظر می‌رسد اوضاع این تیم بحرانی بوده ولی وزارت ورزش نقش مهمی در تغییر این شرایط داشته است.

    توفیقی: در آستانه حذف بودیم
روز گذشته با پندار توفیقی، معاون ورزشی باشگاه استقلال تماس گرفتیم که او در واکنش به حرف‌های سلطلانی‌فر گفت:« استقلال در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا بود ولی پرسپولیس و تراکتورسازی هم در آستانه حذف قرار داشتند. حتی این خطر نفت را هم تهدید می‌کرد که در نهایت آنها حذف شدند.»

توفیقی در پاسخ به این پرسش که چرا 3‌نماینده دیگر ایران مثل نفت تهران حذف نشدند، تأکید کرد:« شرایط نفت کاملا وخیم بود و مستندات حقوقی کاملی نداشت. 3‌باشگاه دیگر بعد از توافق با بازیکنان و مربیان طلب‌کار (با روش‌های مختلف) در نهایت AFC را قانع کردند تا از خطر حذف نجات پیدا کنند. در این راه شخص وزیر ورزش نقش مهمی داشتند، همین‌طور آقای تاج و پیگیری‌های وزارت، فدراسیون و دولت باعث شد تا این 3‌تیم در آسیا حضور داشته باشند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید