• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10263
+
-

عکسی برای ثبت در تاریخ

عکسی برای ثبت در تاریخ

تیم‌ملی ایران عصر دیروز در یکی از خاص‌ترین و عجیب‌ترین بازی‌های تاریخش به‌مصاف سرالئون رفت و موفق شد با نتیجه 4 بر صفر این تیم را شکست دهد. تیم‌ملی ایران چه در نیمه‌اول و چه در نیمه مربیان، تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کرد اما نتوانست بیشتر از 4‌گل به یکی از ضعیف‌ترین حریفان تدارکاتی تاریخ فوتبال ایران بزند، حریفی که کلی خرج روی دست فدراسیون گذاشت اما از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت.

   حامد لک، روزبه چشمی، محمدرضا خانزاده، سعید آقایی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، امید نورافکن، احمد عبدالله‌زاده، علی کریمی، علی قلی‌زاده و کاوه رضایی، مهره‌هایی بودند که با تصمیم کی‌روش در ترکیب اصلی بازی با سرالئون قرار گرفتند. حضور همزمان 4‌هافبک‌دفاعی درخط میانی (ابراهیمی، نورافکن، عبدالله‌زاده و علی کریمی) یکی از نکات جالب ترکیب اصلی تیم‌‌ملی در بازی دیروز بود. کاپیتانی امید ابراهیمی با 26‌بازی ملی و پوشیدن پیراهن شماره‌10 توسط امید نورافکن، از دیگر اتفاقات جالب ترکیب اولیه به حساب می‌آید.

   تیم‌ملی ایران از همان دقیقه اول، مالکیت توپ و زمین را در اختیار گرفت و خیلی زود هم روی یک‌ضربه ایستگاهی به گل رسید. سانتر نورافکن از جناح چپ، پشت شش‌قدم به خانزاده رسید و او هم با ضربه‌ای دقیق توپ را به تور دروازه چسباند. خانزاده مقابل سیرالئون برای هشتمین‌بار پیراهن تیم‌ملی ایران را پوشید و موفق شد نخستین‌ گل ملی‌اش را به‌ثمر برساند.

   این‌بار نوبت به قلی‌زاده رسید تا در نخستین بازی ملی‌اش، اولین گلش را وارد دروازه سیرالئون کند. او که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با شوتی زمینی و آرام دروازه حریف را هدف قرار داد، شوتی که در میانه راه به پای مدافع سیرالئون برخورد کرد و با تغییر جهت به درون دروازه رفت.

   کاوه رضایی که در دقیقه سی‌و‌یکم با ضربه سر توپ را به تیر عمودی دروازه کوبیده بود، این‌بار سانتر رامین رضاییان از جناح راست را با ضربه سر به گل تبدیل کرد. به این ترتیب کاوه در هفتمین بازی ملی‌اش، نخستین‌ گل ملی‌اش را به‌ثمر رساند تا روزهای خوبش در سال‌96 تکمیل شده باشد. کاوه در آخرین دقیقه نیمه‌اول هم یک‌توپ دیگر به تیر دروازه کوبید.

   نیمه دوم با 3‌تغییر برای تیم‌ملی ایران آغاز شد. حسین حسینی، دروازه‌بان جوان و آماده استقلال، جای حامد لک را درون دروازه گرفت، کمال کامیابی‌نیا پرسپولیسی به جای امید ابراهیمی به میدان رفت و علیپور هم جانشین کاوه رضایی در ترکیب شد.

   شاگردان کی‌روش در نیمه‌دوم هم خیلی زود و راحت به گل رسیدند. شوت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با دفع ناقص دروازه‌بان سرالئون همراه شد تا قلی‌زاده از راه برسد و از روی خط شش‌قدم توپ را به گل تبدیل کرد. پس از دبل قلی‌زاده در نخستین بازی ملی‌اش، تیم‌ملی ایران صاحب چند موقعیت شد اما از آنها استفاده نکرد تا بازی با همان نتیجه 4 بر صفر به پایان برسد. پژمان منتظری، وریا غفوری و محمد انصاری هم دیگر نفراتی بودند که در نیمه مربیان به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفتند.

 بازی میلی!

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد کی‌روش در مصاف با سیرالئون به مهره‌های ذخیره‌اش میدان داد، مهره‌هایی که اکثر آنها از شانس کمی برای بازی در جام‌جهانی برخوردار هستند. از بین نفراتی که روز گذشته در ترکیب اصلی قرار گرفتند، شاید در نهایت 3‌نفر، آن‌هم به‌عنوان بازیکن ذخیره در جام‌جهانی بازی کنند و این همان نکته‌ای است که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. به عقیده برخی از کارشناسان، بهتر بود این نفرات به جای اینکه در کنار مهره‌های ذخیره تست شوند، در کنار نفرات اصلی قرار بگیرند تا مشخص شود اصلا توانایی بازی در جام‌جهانی را دارند یا خیر. فراموش نکنیم تیم‌ملی ایران قرار است در جام‌جهانی رو در روی بازیکنان اسپانیایی و پرتغالی به‌میدان برود، بازیکنانی که در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ می‌زنند و فاصله زیادی با بازیکنان تیمی مثل سیرالئون دارند. جدا از ضعف فنی سیرالئون که موقعیت چندانی هم روی دروازه تیم‌ملی خلق نکرد، عدم استقبال تماشاگران از این بازی نکته‌ای است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذاشت. حضور کمتر از هزار نفر در ورزشگاه آزادی آن‌هم در شرایطی که فدراسیون تماشای بازی را رایگان اعلام کرده بود، نشان داد هواداران فوتبال ایران هم از تقابل با تیم‌های سطح پایین استقبال نمی‌کنند. جدا از این مشخص نیست کی‌روش و فدراسیونی‌ها چه اصراری به برگزاری این بازی تدارکاتی در تهران و ورزشگاه آزادی داشتند و چرا این بازی را به شهرستان یا استادیوم کوچکتری نبردند. فراموش نکنیم ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی است و روند آماده‌سازی‌اش برای حضور در روسیه، زیر ذره‌بین رسانه‌های بین‌المللی زیادی قرار می‌گیرد. به این ترتیب بازی در حضور بیش از 500‌تماشاگر در ورزشگاه 75‌هزار نفری آزادی، خیلی راحت به چهره تیم‌ملی ایران ضربه می‌زند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید