• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102566
+
-

مجلس درگیر حاشیه

طرح‌ها و شعارهای عجیب و غریبی که از سوی برخی نمایندگان مطرح می‌شود، پارلمان را به جای معیشت مردم درگیر مسائل فرعی کرده است

مجلس درگیر حاشیه

 مجلس یازدهم با شعار مجلس گام دوم انقلاب و یا مجلس انقلابی بر سر کار آمده است، اما آنچه از روند فعالیت نمایندگان به بیرون بازتاب می‌یابد، فهرستی از طرح و اظهارنظرهای عجیب و حاشیه‌ساز است که نه قرابتی به اصول گام دوم انقلاب دارد و نه در راستای انقلاب و انقلابی‌گری است.
ختم روزانه قرآن در نشست‌های علنی مجلس، ازدواج اجباری برای افراد بالای 28سال، تغییر نام فرودگاه مهر‌آباد به فرودگاه شهیدسپهبد سلیمانی، نامگذاری مجلس یازدهم به دوره سردار سلیمانی، نامگذاری خیابانی به نام جورج فلوید که مرگ او سبب اعتراضاتی در آمریکا شده، یا تدوین طرحی برای افزایش جمعیت کشور و... مشتی نمونه خروار از طرح‌های برخی نمایندگان مجلس جدید است. 
 به گزارش همشهری، دشواری معیشتی که در اخبار اجتماعی روز کشور به وضوح قابل تشخیص است، خودکشی دختر 12ساله در ایلام به‌خاطر فقر، خودکشی مرد ایلامی به‌دلیل بیکاری، حلق‌آویز‌شدن کارگر شرکت نفتی بر سر چاه نفت در هویزه، سیل عظیم مراجعات بیکاران بحران کرونا به بیمه برای دریافت حق بیمه بیکاری و... نمونه‌هایی است که شیب تند گرانی‌ها و کوچک‌شدن سفره‌های طبقه نیازمند جامعه را هویدا می‌کند.
درحالی‌که از مجلس یازدهم انتظار می‌رفت حداقل در راستای شعارهای اقتصادی‌اش میدان‌دار دشواری‌های معیشتی مردم شود و به‌زعم خود بهارستان‌نشینان در ساماندهی اقتصاد، انقلابی عمل کنند، اما سودای کار انقلابی این مجلس به یک نشست غیرعلنی با مسئولان اقتصادی تقلیل یافت و تا اینجای کار که 20روز از روی کار آمدنشان می‌گذرد، درگیر اعتبارنامه نماینده گچساران، سهمیه‌بندی هیأت رئیسه به نفع طیف‌های سیاسی حاضر در بهارستان، تقسیم کرسی‌های کمیسیون‌های تخصصی، تعیین تکلیف رئیس مرکز پ‍‍ژوهش‌ها و جدل پنهانی بر سر ریاست دیوان محاسبات یا شعر‌خوانی در مدح رئیس مجلس شده‌اند و عملا حضور یازدهمی‌ها تا اینجا شعارها و فریاد‌های ما انقلابی هستیم را در پی داشته و در عمل با انقلابی‌گری فاصله می‌گیرد. درحالی‌که این شعارها نه دردی از مردم دوا می‌کند و نه گرهی از مشکلات بروز یافته باز می‌کند و تنها ثمره‌اش بازتاب ادعاهای عجیب و غریب برخی نمایندگان جویای نام حاضر در مجلس است. 
اقدامی که مورد نقد کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین صاحب‌نظران سیاسی قرار گرفته است؛ چنان‌که مصطفی تاجزاده، چهره شناخته‌شده اصلاح‌طلبان در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «مجلس اقلیت با شعار حل مشکلات اقتصادی تشکیل شد. طرح‌های نمایندگانش تاکنون: ختم روزانه قرآن، تغییر نام فرودگاه مهرآباد، تقاضای شنود تلفن راه‌یافتگان به مجلس، رساندن جمعیت ایران به ۱۵۰میلیون نفر، آرزوی تداوم تحریم و نامگذاری خیابانی به اسم جورج فلوید در تهران!»

 هدف، تخریب مجلس است!
با برجسته‌شدن اقدامات حاشیه‌ساز و عجیب مجلس یازدهمی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ازجمله توییتر و تلگرام، احمد امیر‌آبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد: طرح‌هایی مثل ازدواج اجباری، یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد تحویل هیأت رئیسه مجلس نشده است. او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «این روزها برخی‌ها طرح‌هایی را منتشر می‌کنند که هدف آن تخریب مجلسی است که مردم به آن امیدوارند. مسئول طرح‌ها در هیأت رئیسه بنده هستم. طرح‌هایی مثل ازدواج اجباری یا تغییر نام فرودگاه مهرآباد تحویل نشده. ضمن اینکه مسئول نامگذاری فرودگاه‌ها وزارت راه است.»
ادعای امیرآبادی درمورد تخریب مجلس به واسطه این موضوعات در حالی است که این مباحث مثل مدح قالیباف، درخواست نامگذاری مجلس به دوره سردار سلیمانی در قالب نطق از سوی حسین عباس‌زاده امامی و علی موسوی، نمایندگان طرقبه و ملکان از تریبون مجلس صورت گرفته است یا همچون درخواست ختم روزانه قرآن در مجلس در قالب مصاحبه رسمی بوده؛ چنان‌که حسین جلالی، نماینده رفسنجان طراح این ایده در مصاحبه با ایکنا، درباره چرایی طرح پیشنهادی‌اش یعنی ختم روزانه قرآن کریم از سوی نمایندگان دوره یازدهم، گفت: فکر کردم که چطور می‌توان حق این کتاب بزرگ الهی را تا جایی که امکان دارد، به جا آورد. بر همین اساس به ذهنم آمد که اگر مجموع نمایندگان دوره یازدهم هر روز 2صفحه قرآن کریم را بخوانند، می‌توانیم تقریبا روزانه یک ختم کامل داشته باشیم. لذا در حال تقسیم صفحات قرآن بین نمایندگان براساس حروف الفبا هستم و به‌ترتیب صفحات ابتدایی هر نماینده را برای وی ارسال می‌کنم تا از یکشنبه، ۱۱خرداد‌ماه، این برنامه آغاز شود.
یا در مورد نامگذاری خیابانی به نام جورج فلوید محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان و وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد 5روز پیش در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «پیشنهاد دارم نام یکی از خیابان‌های تهران، در اعتراض به نظام سرمایه‌داری و نژادپرستی غرب به اسم جورج فلوید نامگذاری شود. امروز جمهوری اسلامی ایران، نقطه امید ملت‌ها برای مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است.»
در مورد طرح افزایش فرزند‌آوری و نیز اعلام وصول‌شدن آن، محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس در نشست یازدهم خرداد مجلس به آن رسمیت داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید