• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10255
+
-

2روش برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های سفره هفت‌سین

2روش برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های سفره هفت‌سین

تخم‌مرغ‌های رنگی بخش جدایی‌نشدنی و بسیار جذابی از سفره هفت سین هستند و برای همین خانواده‌های ایرانی با کمک فرزندان از چند روز قبل از سال تحویل به فکر رنگ‌کردن چند تخم‌مرغ و جای گرفتن آنها در سفره‌های نوروزی می‌افتند. تخم‌مرغ اگرچه با حرف سین شروع نمی‌شود اما از سال‌های بسیار دور نماد تولد، زایش و برکت در سفره‌های نوروزی بوده است. برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ رنگی عید می‌توانید از روش‌های ساده و مواد طبیعی مانند جوشاندن تخم مرغ‌ها همراه با لبو، پوست انار، زرد‌چوبه، پوست پیاز قرمز، برگ اسفناج، قهوه، چای و … استفاده کنید یا با رنگ‌های شیمیایی مثل آبرنگ، گواش، رنگ روغن، مداد‌رنگی، پاستل و … نقش‌هایی را روی تخم‌مرغ‌های نوروزیتان بزنید و ظرف چند دقیقه تخم‌مرغ‌های رنگی داشته باشید. علاوه بر این، با استفاده از روشی که ما آموزش می‌دهیم، می‌توانید تخم‌مرغ‌های رنگی متفاوتی داشته باشید.

 

 

تخم‌مرغ ‌رنگی با خمیر ریش


برای شروع کار مقداری خمیر ریش را در ظرفی خالی کنید. سپس کمی رنگ غذا یا هر رنگ دیگری را با ترکیب رنگی دلخواه روی خمیر ریش بریزید. تخم‌مرغ را به آرامی روی خمیر ریش و رنگ بغلتانید. تخم‌مرغ را از خمیر خارج کنید و روی شانه تخم‌مرغ قرار دهید تا خشک شود. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خمیر ریش را با حوله کاغذی از روی تخم‌مرغ‌ها پاک کنید. به همین سادگی تخم‌مرغ‌های رنگی متفاوتی برای عید خواهید داشت که در دنیایی از رنگ‌ها و طرح‌ها غرق شده است.

 

 

تخم‌مرغ رنگی با سرکه


تنها چیزی که برای این نوع تخم‌مرغ رنگی احتیاج دارید، آب، سرکه سفید، چند برگه سفید کاغذ، چند فنجان و کمی رنگ‌های غذایی است. کاغذ را روی سطح کار کاملا پهن کنید. تخم‌مرغ‌ها را بجوشانید تا کاملا سفت شوند. آنها را خشک کرده، بگذارید کاملا سرد شوند. سه‌چهارم فنجان‌های چینی یا پلاستیکی را از آب‌ جوش پر کنید. سعی کنید سر فنجان‌ها خالی باشد تا موقع گذاشتن تخم‌مرغ‌ها، آب به بیرون نریزد. یک و نیم قاشق غذاخوری سرکه سفید به آب اضافه کنید. سرکه باعث می‌شود تخم‌مرغ‌ بهتر رنگ بگیرد. یک یا دو قطره از رنگ‌های خوراکی را به فنجان‌ها اضافه کنید. تعداد قطره‌ها بستگی به‌نظر شما دارد. هر چه تعداد قطره‌ها بیشتر باشد، تخم‌مرغ‌ها تیره‌تر شده و اگر کمتر باشد، تخم‌مرغ‌های روشن‌تری خواهید داشت. بگذارید تخم ‌مرغ‌ها چند دقیقه داخل آب داغ باقی بمانند. سپس آنها را خارج کنید تا خوب خشک شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید