• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10237
+
-

کافه مجلس | سیاست

  قول واعظی برای پیگیری مشکل آلومینیوم المهدی


احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان موضوع مشکل آلومینیوم المهدی، مطرح شد در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: براساس گزارشی که سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان ایمیدرو ارائه کرده، تخلفاتی در واگذاری آلومینیوم‌المهدی وجود دارد؛ این مجتمع به قیمت پایینی فروخته شده و مطالبات دولت از سوی خریدار پرداخت نمی‌شود. رئیس‌جمهور به رئیس دفتر خود دستور داد که پیگیری‌های لازم را درباره آلومینیوم المهدی انجام دهد و آقای واعظی به ما قول داد که این موضوع را به دقت پیگیری و بررسی کند.

 

 

    چالش دلالان برای گردشگری سلامت


سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، فعالیت دلالان را مهم‌ترین چالش گردشگری سلامت دانست و از نبود سیستم ثبت اطلاعات توریسم سلامت در کشور انتقاد کرد. احمد همتی در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: افرادی که برای درمان به کشورمان مسافرت می‌کنند انتظار دارند امور درمانی آنها به‌صورت منظم و مدیریت شده پیش برود اما وقتی پای دلالان به میان می‌آید روند درمانی آنها با مشکل مواجه می‌شود که این معضل به کاهش تعداد گردشگران و مغفول ماندن صنعت توریسم منتهی می‌شود.

 

 

    بررسی پرونده زمین خواری جدید در اصل90


رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس، از بررسی پرونده‌های جدید زمین‌خواری در این کمیسیون خبر داد و گفت: بررسی پرونده معوقات بانکی نیز به اتمام رسیده و به‌زودی قرائت می‎شود. داوود محمدی، نماینده مردم قزوین با اشاره به بررسی پرونده معوقات بانکی در این کمیسیون اظهار داشت: بررسی این پرونده تقریبا تمام شده، به جمع‌بندی رسیده و به‌زودی برای قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود. به گزارش مهر، محمدی تصریح کرد: پرونده زمین خواری هم در استان‌های شمالی کشور، هم در استان تهران و هم در برخی دیگر از نقاط کشور اتفاق افتاده و در گزارش کمیسیون نیز ارزش ریالی آنها قید شده است.

 

 

    کمدی نوروزی یک تیم سیاسی


منصور حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس در واکنش به اقدامات اخیر محمود احمدی‌نژاد و اطرافیان او گفت: مردم ما عاقل هستند؛ وقتی اقدامات احمدی‌نژادی‌ها را می‌بینند مضحکه می‌کنند، قهقهه می‌زنند و می‌خندند چون فکاهی و کمدی خوبی برای عید نوروز است. به گزارش نامه نیوز، وی درباره اقدام رحیم مشایی در آتش زدن حکم دادگاه حمید بقایی مقابل سفارت انگلستان گفت: قطعا باید مقامات قضایی کشور درخصوص این اقدام آقای مشایی موضع‌گیری کنند. مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نامه‌نگاری‌های اخیر این افراد گفت: احمدی‌نژاد در تخیلات خودش سیر می‌کند و همراه دوستانش دست به‌خودسوزی و کارهای تأسف‌بار می‌زند.

 

 

     عذرخواهی نماینده مجلس از تلفظ نادرست لوور


اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد که تلفظ نادرستش از موزه لوور در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته برایش دردسرساز شده بود در نوشتاری از مردم عذرخواهی کرد و توضیح داد: «اینجانب اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم شریف اسدآباد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تقریر بیانیه‌ای با موضوعیت اصالت اسمی خلیج همیشه فارس در برخورد با کلمه لوور، دچار اشتباه در قرائت اصل واژه شده، که دلیل آن شرکت در جلسات مختلف مجلس، ارتباط کاری با وزرا  و مسئولان نهادها در برنامه استیضاح و همزمانی با شمارش آرا و شلوغی زیاد در صحن مجلس بوده است. همچنین اصرار به قرائت تذکر دست‌نویس و ناخوانای همکار عزیزم. همه اینها موجب آشفتگی در واخوانی درست واژه گشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید