• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10228
+
-

پنجره‌ای نو به حمل‌ونقل در سال 97

محسن پورسیدآقایی| معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران:

در پایان هر سال با نزدیک‌شدن به بهار، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهر افزایش قابل‌توجهی می‌یابد. رویکرد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، ارائه تسهیلات مناسب حمل‌ونقلی، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها، جهت افزایش سهولت تردد شهروندان تهرانی بوده که از اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان فروردین‌ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

در این مسیر به ‌منظور ارائه تصویری شایسته‌تر از تهران در حوزه ترافیک، اقدامات ترافیکی شامل ارائه متناسب تسهیلات حمل‌ونقلی در بخش‌های مختلف، بهسازی شبکه معابر، نگهداشت تجهیزات هوشمند ترافیکی، ترمیم و مرمت ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی و ایمن‌سازی‌ و نگهداشت تجهیزات و علائم ترافیکی در دستور کار قرار گرفته است. از سویی، شناسایی نواقص و مشکلات ترافیکی نواحی براساس محورهای فعالیت پنجگانه در قالب طرح استقبال از بهار در این معاونت مورد توجه ویژه قرار گرفته است. نگهداشت مسیر و ایستگاه‌های بی‌آر‌تی و اتوبوس، ساماندهی و نگهداشت پایانه‌های اتوبوس و تاکسی و ایمن‌سازی‌ و هم‌سطح‌سازی‌ معابر، ازجمله اقداماتی است که مطابق برنامه باید انجام شود.

مطابق روند اجرایی استقبال از بهار97، هماهنگی و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی در مراسم پیش از عید و تعطیلات عید ازجمله محورهای اساسی در دستور کار است. همچنین آراستگی و پیراستگی شهر از نظر امکانات ترافیکی شامل ساماندهی و استمرار خدمات حمل‌ونقلی در آستانه بهار 97 مورد توجه است. اجرای برنامه‌های آموزش ترافیکی به شهروندان جهت سفرهای نوروزی، تداوم آموزش و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای فرهنگ عبور و مرور با نصب بنر در میادین و تقاطع‌ها با هدف روانسازی جریان ترافیک ازجمله اقدامات برای نوروز پیش رو خواهد بود.

ما همچنین تلاش می‌کنیم با ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری و درون‌شهری، افزایش ساعت کار روزانه در خطوط دارای تقاضا، سرویس‌دهی 24ساعته در خطوط مورد نیاز، اجرای برنامه‌های هدایت ترافیکی شامل خط‌کشی و نصب تابلو و رفع نواقص تابلوهای هدایت مسیر ضروری و تعویض موارد آسیب‌دیده به استقبال بهار برویم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید