• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 20 خرداد 1399
کد مطلب : 102269
+
-

گرایی: مدیرکل فقط قول می‌داد

محمدعلی گرایی، دارنده 2مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال2018، این روزها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمریناتش را در شیراز پیگیری می‌کند. به‌قول خودش این نخستین بار است که او بعد از سال‌ها به‌طور پیوسته 4ماه در شیراز مانده و به اردوی تیم ملی نیامده است. گرایی درخصوص آخرین وضعیت و میزان آمادگی‌اش به همشهری می‌گوید: «در این مدت سعی کردم حداقل یک جلسه تمرین را در روز داشته باشم. قطعا آمادگی الانم به اندازه زمان حضور در اردو نیست ولی شرایط بدی هم ندارم. در این اوضاع هم صلاح نیست که زیاد به بدنم فشار بیاورم. اتحادیه جهانی کشتی هم برنامه‌ای برای آغاز رقابت‌ها اعلام نکرده که بدانیم چه زمانی مسابقه داریم و خودمان را باید آماده کنیم»
گرایی در ادامه اشاره‌ای هم به تعویق بازی‌های المپیک داشته و گفته است: «راستش را بگویم از این اتفاق ناراحت شدم چراکه شرایط خوبی برای حضور در المپیک داشتم. حالا باید یک‌سال دیگر استرس حضور و نتیجه‌گیری در المپیک را داشته باشم. هم‌اکنون تمام ورزشکاران بلاتکلیف هستند و اصلا مشخص نیست المپیک در سال2021 هم برگزار شود یا خیر؟»
گرایی درباره چرخه انتخابی هم که این روزها حواشی زیادی را ایجاد کرده توضیحاتی داده است: «به‌نظر من خیلی خوب است. حداقل آدم تکلیف خودش را می‌داند. الان من به هر کدام از دوستانم که دلسرد شده و کشتی را کنار گذاشته بودند زنگ می‌زنم دارند تمرین می‌کنند چون با این چرخه امید دارند ملی‌پوش شوند. در انتخابی اگر ببازی می‌دانی چرا کنار ماندی ولی بدون انتخابی همیشه این حس باهات هست که حقت ضایع شده است.» 
حدود یک هفته پیش مدیرکل ورزش جوانان استان فارس دستگیر شد و این خبر بازتاب گسترده‌ای در ورزش کشور داشت. گرایی در این خصوص هم می‌گوید: «ما که ایشان را اصلا نمی‌دیدیم. قبل از مسابقه و اعزام می‌آمدند یکسری قول می‌دادند و می‌رفتند. بعد از مسابقه که مدال می‌گرفتیم، می‌گفتند مگر چیکار کرده؟ واقعا من توقعی هم نداشتم فقط می‌خواستم یک شغلی داشته باشم که آن هم انجام نمی‌دادند و حالا از اینور و آنور می‌شنوم که اتهاماتشان چه‌ها است.
 راست و دروغش را نمی‌دانم ولی شنیدم وزارت ورزش دنبال کار همین آقا بوده تا آزاد شود. اگر واقعیت داشته باشد باید به حال ورزش کشور تأسف خورد. من و برادرم هردو در بازی‌های آسیایی مدال گرفتیم ولی این اواخر حتی برای استقبال هم به فرودگاه نمی‌آمدند. انگار افتخاری برای کشور کسب نشده است. نوجوانان و جوانان همین رفتارها را می‌بینند که از ورزش دلسرد می‌شوند. تمام این اتفاقات باعث می‌شود بچه‌ها سمت ورزش سخت کشتی نیایند چون ما را می‌بینند که چطور مورد بی‌مهری این مسئولان قرار می‌گیریم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید