• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10223
+
-

بهره‌برداری از 600پروژه گردشگری در سال 97

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفر به گیلان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده 600پروژه گردشگری در کشور به بهره‌برداری برسد.


به‌گزارش سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان در نشست با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری را امری ضروری در استفاده و بهره‌برداری از داشته‌های گردشگری کشور خواند و افزود: گردشگری به سومین اقتصاد مهم دنیا تبدیل شده و سهم مستقیم این صنعت در GDP (تولید ناخالص جهان) 2400میلیارد دلار و سهم غیرمستقیم آن 7هزار میلیارد دلار است.


مونسان همچنین از بالا رفتن جایگاه و نقش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مجموعه دولت خبر داد و گفت: نقش این سازمان در طرح اشتغال فراگیر و تعهد به ایجاد 173هزار شغل در سال آتی است و سازمان میراث‌فرهنگی در طرح اشتغال روستایی حضور جدی دارد.


رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با بیان اینکه 1700پروژه گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست، افزود: وام با سود 14درصد از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته و برای سال آینده نیز توافق شد تا صندوق توسعه ملی 1000میلیارد تومان وام به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری اعطا کند.


مونسان همچنین از صفر شدن بدهی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد و از تلاش سازمان میراث فرهنگی برای راه‌اندازی گردشگری صنعتی و معدن سخن گفت. معاون رئیس‌جمهور افزود: گردشگری معادن نیز به یکی از اشکال صنعت گردشگری تبدیل شده و قصد داریم به‌عنوان پایلوت یکی از معادن طلا در شهر مشهد را که متروکه شده است به مقصدی برای گردشگران تبدیل کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید