• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 17 خرداد 1399
کد مطلب : 101964
+
-

از کن، با عشق و کرونا

فیلم‌های کن هفتاد و سوم برای نمایش در دیگر جشنواره‌ها برچسب خوردند

کن
از کن، با عشق و کرونا


هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با وجود عدم ‌برگزاری به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا، فهرستی از ۵۶ فیلم منتخب امسال جشنواره را منتشر کرد. به گزارش همشهری، «پیر لسکیور» رئیس جشنواره کن و «تیری فرمو» دبیر باسابقه این رویداد سینمایی در کاخ الیزه در مرکز پاریس فهرستی متشکل از ۵۶ فیلم را اعلام کرد که قرار بود امسال در بخش‌های مختلف هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شوند اما بحران جهانی ویروس کرونا مانع از برگزاری این رویداد مهم سینمایی جهان شد.
این فیلم‌ها قرار است با برچسب «کن» در شماری از جشنواره‌های طراز اول سینمایی ازجمله لوکارنو، تلوراید، تورنتو، دوویل، سن‌سباستین، بوسان، نیویورک، لیون، ریو، رم، توکیو، مومبای، مادرل پلاتا و ساندنس به روی پرده بروند. با وجود این برخی از آثار پذیرفته‌ شده امسال جشنواره کن ترجیح داده‌اند از فهرست جشنواره ۲۰۲۰ خارج شوند و در جشنواره کن ۲۰۲۱ رونمایی شوند. جشنواره فیلم سن‌سباستین اسپانیا نیز برخلاف قوانین جاری خود، پذیرفته که امسال فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۰ را در بخش رقابتی اصلی خود نیز پذیرش کند.
همچنین پنجاه و نهمین دوره بخش هفته منتقدان کن که امسال به‌دلیل بحران جهانی کرونا لغو شده است فهرست فیلم‌های خود را منتشر کرد. ۵ فیلم بلند و ۱۰ فیلم کوتاه امسال برچسب «هفته منتقدان کن» در سینماهای فرانسه و دیگر رویدادهای سینمایی به روی پرده خواهند رفت. قرار است فیلم‌های بلند بخش هفته منتقدان کن امسال در بخشی ویژه از جشنواره فیلم‌های فرانسوی «آنگولم» به نمایش گذاشته شوند که از تاریخ ۲۸ اوت تا دوم سپتامبر در این کشور برگزار می‌شود. «پس از عشق» به کارگردانی «آلیم خان»، «طلا برای سگ‌ها» به کارگردانی «آنا کازنوا کامبت»، «ازدحام» به کارگردانی «جاست فیلیپو»، «آسمان‌های لبنان» به کارگردانی «کلوئی مازلو» و «جانوران» به کارگردانی «مائل ماراندین»؛ 5فیلم بلند اعلام شده در برنامه هفته منتقدان کن ۲۰۲۰ هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید