• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10193
+
-

زندگی؛ عیدی جوان مرگ مغزی به 14بیمار

داخلی
زندگی؛ عیدی جوان مرگ مغزی به 14بیمار

«میلاد آرزوهای زیادی داشت. قرار بود از فروردین 97در یکی از شرکت‌های خودروسازی مشغول به‌کار شود و اردیبهشت عروسی بگیرد اما این حادثه او را از ما گرفت.»
اینها بخشی از صحبت‌های پدر میلاد است؛ جوان ورزشکاری که چند روز پیش و در یک تصادف عجیب دچار مرگ مغزی شد و خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنند.
به‌گزارش همشهری، حادثه‌ای که مرگ میلاد را رقم زد یکشنبه هفته گذشته رخ داد. پسر جوان و خانواده‌اش در شهرستان سمنان زندگی می‌‌کردند و آن روز میلاد خودروی پژو 206برادرش را کنار خیابان پارک کرده بود تا چراغ ماشین را درست کند. در همین هنگام یک خودروی 405که با سرعت زیاد در خیابان در حرکت بود از مسیر خارج و با عقب 206برخورد کرد. همین برخورد باعث شد که میلاد به گوشه‌ای از خیابان پرت شده و سرش با شدت به آسفالت خیابان برخورد کند. به‌دنبال این حادثه، شاهدان، اورژانس را خبر کردند و پسر جوان به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافت. آسیبی که به سر او وارد شده بود باعث شد که وی دچار خونریزی مغزی شده و به کما برود. پزشکان بلافاصله او را تحت عمل جراحی قرار دادند اما تلاش آنها برای نجات وی نتیجه‌ای نداشت. ضربه‌ای که به سر میلاد وارد شده بود چند روز بعد باعث شد که او دچار مرگ مغزی شود و وقتی خانواده‌اش در جریان این ماجرا قرار گرفتند قبول کردند که اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.
عباس ذبیحی آلاشتی، پدر میلاد به همشهری می‌گوید: پسرم ورزشکار و مربی بدنسازی بود و در سمنان خیلی‌ها او را می‌شناسند. مدتی بود که با دختر موردعلاقه‌اش عقد کرده و به‌دنبال کار می‌گشت تا بتواند عروسی بگیرد و زندگی مشترکشان را شروع کند. در نهایت بعد از کلی امتحان و آزمون در یکی از شرکت‌های خودروسازی تهران قبول و قرارشد که از فروردین 97کارش را در آنجا شروع کند. او خیلی خوشحال بود و در تکاپو بود که اردیبهشت‌ماه مراسم عروسی را برگزار کند که این حادثه رخ داد.
اما چه شد که خانواده جوان ورزشکار تصمیم گرفتند اعضای بدن او را اهدا کنند؟ پدرش می‌گوید: سال‌ها پیش برادرم بیمار بود و پزشکان می‌گفتند که باید عمل پیوند کبد انجام دهد. خوب یادم است که 6سال تمام برادرم زجر کشید و زندگی برای خودش و خانواده‌اش بسیار سخت شده بود. تا اینکه یک روز تماس گرفتند و گفتند که فردی دچار مرگ مغزی شده و خانواده‌اش اعضای بدنش را اهدا کرده‌اند. برادرم در فهرست دریافت عضو بود و به این ترتیب عمل اهدای عضو انجام شد و او فرصت زندگی دوباره پیدا کرد. همه این اتفاقات باعث شد که وقتی پزشکان اعلام کردند پسرم دچار مرگ مغزی شده و فقط 3،2 روز فرصت هست تا اعضای بدنش را اهدا کنیم، رضایتم را اعلام کنم. پس از آن هم ماجرا را با عروسم و همسرم در میان گذاشتم و آنها هم قبول کردند. پزشکان می‌گفتند که اعضای بدن او ازجمله قلب، کلیه‌ها، کبد و... را می‌شود به 14بیمار اهدا کرد.
دیروز و با انتقال پیکر میلاد به بیمارستان سینای تهران، عمل جداسازی اعضای پیوندی انجام شد و پس از آن پیکر جوان ورزشکار تحویل خانواده‌اش شد تا در شهرشان آلاشت به خاک سپرده شود. پدر میلاد از تصمیمی که گرفته کاملا راضی است و می‌گوید: حالا خیالم راحت است. همین که می‌دانم مرگ پسرم به چند بیمار فرصت زندگی دوباره داده خوشحالم و این را عیدی میلاد به بیماران نیازمند می‌دانم.

این خبر را به اشتراک بگذارید