• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10183
+
-

واگذاری 3هزار مسکن به خانواده‌های با 2فرزند معلول

بهزیستی
واگذاری 3هزار مسکن به خانواده‌های با 2فرزند معلول

رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه‌دار شدن تمامی معلولان تحت پوشش بهزیستی تا پایان سال 98 خبر داد. انوشیروان محسنی بند‌پی در پاسخ به سؤال همشهری درخصوص زمان خانه‌دار‌شدن معلولان، گفت: تا‌کنون 3هزار خانه به خانوارهای دارای 2معلول و بیشتر تحویل داده شده و 8هزار خانه نیز برای مابقی خانواده‌ها در دست احداث است.
به گفته وی، براساس تفاهمنامه سازمان بهزیستی کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 11هزار مسکن قرار است برای معلولان ساخته شود که از این تعداد 7هزار‌ و 550مسکن شهری و 3هزار و 800مسکن روستایی است.
بندپی تأکید کرد: با توجه به تحویل دادن مسکن به خانوارهای دارای 2معلول و بیشتر مابقی خانه‌ها به مرور و تا پایان سال‌98 تحویل متقاضیان می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، کودکان کار، کودکان خیابان، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته و برای سال آینده نیز اعتبارات خوبی برای این بخش پیش‌بینی شده است.
بندپی با اشاره به افزایش 10درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی نیز گفت: براساس برنامه ششم توسعه مستمری مددجویان نهادهای حمایتی هر سال 10درصد افزایش پیدا می‌کند و از ابتدای سال آینده نیز این افزایش مستمری همانند سال‌جاری اعمال خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص پرداخت یارانه به مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان نیز گفت: یارانه معوقه این مراکز براساس قولی که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه داده بود، تا پایان سال 96 پرداخت شده و سازمان بهزیستی هیچ بدهی‌ای به این مراکز ندارد.
محسنی بند‌پی با اشاره به تصویب قانون حمایت از معلولان در مجلس نیز گفت: لایحه این قانون نیز پس از مطرح‌شدن در صحن علنی به تصویب نمایندگان مجلس رسید و در نهایت برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد که شورای نگهبان چند ایراد به آن قانون گرفت و در ادامه نیز نمایندگان مجلس ایرادات مطرح‌شده را برطرف کرده و در نهایت برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است که این قانون مورد تأیید قرار گرفته و به‌زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
وی درخصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان در حوزه اشتغال جامعه هدف نیز گفت: در این بخش 500میلیارد تومان اختصاص داده شده است به‌طوری که 46هزار شغل برای جامعه هدف تا به امروز ایجاد شده که از این تعداد 26هزار شغل برای معلولان و 20هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار و سایر افراد ایجاد شده است.
محسنی بندپی ادامه داد: توانمندسازی جامعه هدف و استفاده از ظرفیت‌های آنها یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی بوده و در این زمینه با دادن وام‌های اشتغال اقدامات مؤثری صورت گرفته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اختلاف نظر وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی درخصوص فعالیت پیش‌دبستانی‌ها در مهدهای کودک گفت: صدور مجوز فعالیت‌های مهدهای کودک طبق قانون و همچنین برنامه ششم توسعه در اختیار سازمان بهزیستی است و در این زمینه اختلاف نظری بین فعالیت پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک وجود دارد که مهدهای کودک شرایطی را برای پیش‌دبستانی‌ها فراهم کردند که با مخالفت آموزش و پرورش روبه‌رو شده است که در همین زمینه ما صورتجلسه‌ای را تهیه کردیم تا این مشکل برطرف شود. محسنی بندپی گفت: با تعطیلی فعالیت پیش‌دبستانی‌ها در مهدهای کودک تعداد قابل توجهی از افرادی که در مهدهای کودک فعال هستند، بیکار می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید