• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101809
+
-

سونامی تعطیلی در راه است

همشهری از وضعیت باشگاه‌های بدنسازی پس از پایان تعطیلات کرونایی گزارش می‌دهد

سونامی تعطیلی در راه است


باشگاه‌های بدنسازی پس از 3ماه تعطیلی با شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول خرداد‌ماه بازگشایی شدند. در این پروتکل مقرر شده هر چند ساعت یک‌بار وسایل باشگاه ضدعفونی شود و تعداد عضو‌گیری‌ها به‌صورت محدود در باشگاه‌ها انجام شود. ولی با وجود بازگشایی باشگاه‌ها شرایط به هیچ عنوان به روال سابق برنگشته و بسیاری از باشگاه‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.
محمد کاشانکی قهرمان رشته فیزیک و مدیر باشگاه نی‌وان در ونک تهران درباره بازگشایی باشگاهش پس از دستور ستاد مبارزه با ویروس کرونا به همشهری گفت: «از اول اسفند بخشنامه شد که باشگاه‌های بدنسازی باید تعطیل شوند ولی یک هفته قبل از این اعلام، خود من به این نتیجه رسیدم که برای حفظ سلامت ورزشکاران باید باشگاه را تعطیل کنم. حالا هم چند روزی است که باشگاه را باز کرده‌ایم ولی نسبت به قبل تعداد مراجعه‌کنندگان یک‌چهارم شده است.» کاشانکی در پاسخ به این سؤال که در این شرایط برای حفظ سلامت ورزشکاران چه رویکردی را در باشگاه داشته است، گفت: «ببینید هزینه‌های ما نسبت به قبل خیلی بیشتر شده؛ طبق پروتکل هر چندساعت یک‌بار وسایل و قسمت‌هایی که ورزشکاران در تماس هستند را ضدعفونی می‌کنیم. به تمام ورزشکاران گفته‌ایم حوله و دستکش به همراه داشته باشند ولی اگر نداشته باشند خودمان در اختیارشان می‌گذاریم. سؤال من این است واقعا وزارت ورزش نمی‌خواهد کاری بکند؟ حداقل‌ کار این است که دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد. ابتدا اعلام کردند که وام 16میلیونی خواهند داد اما تا همین الان که با شما صحبت می‌کنم از آن خبری نشده و من اصلا بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. شرایط به همین صورت ادامه داشته باشد باشگاه‌های کوچک مثل ما مجبور می‌شوند تعطیل کنند. من شرایط باشگاه‌های بزرگ را نمی‌دانم ولی خبر دارم که خیلی از باشگاه‌های کوچک در این مدت کارشان به تعطیلی کشیده و تمام وسایلشان را فروخته‌اند.» قهرمان فیزیک جام الماس درباره کمک فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی به قهرمانان ورزشی این رشته در دوران کرونا گفت: «چند روز پیش یکی از دوستان تماس گرفت و گفت رئیس فدراسیون عوض شده و من به او گفتم حالا چه فرقی به حال ما می‌کند؟ مثلا نفر قبلی چه‌کار کرد؟ اصلا چه کسی حواسش به این رشته و ورزشکارانش است. آقای پورعلیفرد در جام الماس دست من را بالا برد و کارت حرفه‌‌ای به من داد و عکسش را هم گرفت ولی بعدا عنوان کرد که ما نسبت به ورزشکاران حرفه‌ای تعهدی نداریم! دیگر چه توقعی می‌توان از فدراسیون داشت؟ امیدوارم رئیس جدیدی که آمده به درد ورزشکاران برسد تا رویه سابق تکرار نشود.» کاشانکی با اشاره به اینکه حیف است باشگاه‌های بدنسازی با بی‌توجهی مسئولان ورزش کارشان به تعطیلی بکشد، گفت: «مدتی است رشته فیزیک به‌شدت مورد توجه جوانان قرار گرفته؛ باشگاه ما هم پایگاه این رشته شده بود. ما حتی از شهرستان هم مراجعه‌کننده داشتیم ولی حالا همه‌‌چیز رو به تعطیلی پیش می‌رود. باور کنید من با آموزش در فضای مجازی درآمدم بیشتر از باشگاه‌داری است ولی حیف است این باشگاه‌ها تعطیل شود. تکلیف جوان‌ها چه می‌شود؟ بالاخره ما یک مسئولیت اجتماعی هم داریم و این چیزهاست که تا الان باعث شده باشگاه‌ را تعطیل نکنیم.» 
باشگاه‌های بدنسازی از اول خرداد‌ماه با دستور ستاد مقابله با کرونا باز شده‌اند و با عدم‌استقبال مردم بسیاری از آنها در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند. به‌نظر اگر وزارت ورزش برای بهبودی شرایط باشگاه‌دارها اقدامی نکند به‌زودی سونامی تعطیلی باشگاه‌های ورزشی دور از انتظار نخواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید