• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101790
+
-

با شروع مسابقات وضعیت خطرناک‌تر می‌شود

نامجومطلق: حسن روشن و علی کریمی فوتبالیست‌های مورد علاقه من هستند

با شروع مسابقات وضعیت خطرناک‌تر می‌شود

امیرحسین اعظمی| مجید نامجومطلق بدون شک یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایران است. او روز گذشته تولد 54سالگی‌اش را جشن گرفت، فوتبالیستی که درخشش و بازی‌هایش هنوز هم در ذهن هواداران قدیمی استقلال باقی مانده است. با مربی فعلی استقلال در خصوص فوت کردن شمع 54سالگی، شرایط فعلی آبی‌پوشان پایتخت و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم، نامجومطلق به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  دیروز تولد 54سالگی‌تان را جشن گرفتید. گذر عمر برای شما تلخ نیست؟
طبیعتا گذر عمر تلخ است ولی در زندگی خاطرات شیرینی هم وجود دارد و فکر کردن به گذشته هم می‌تواند حس خوبی داشته باشد.
  خیلی‌ها مجید نامجومطلق را جزو بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران می‌دانند. از نظر خودتان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ما چه‌کسی است؟
خیلی از قدیمی‌ها از پرویز قلیچ‌خانی اسم می‌برند ولی بازی‌های ایشان را به یاد نمی‌آورم. من نمی‌توانم از یک نفر اسم ببرم چون خیلی‌ها دوستانم هستم و واقعا فوتبالیست‌های خوبی بودند. اسم بردن از یک نفر خیلی سخت است.
  حداقل بگویید فوتبالیست مورد علاقه‌تان چه‌کسی است؟
حسن روشن و علی کریمی بازیکنان مورد علاقه‌ام هستند.
  کمی در مورد شرایط فعلی استقلال صحبت کنید.
تمرینات تیم ما طبق برنامه جلو می‌رود و قرار است به‌زودی اعضای تیم دوباره تست کرونا بدهند. شرایط بدنی بازیکنان هم با وجود تعطیلی 3‌ماهه برای ما راضی‌کننده است، هر چند که نمی‌توان انتظار داشت با این تعطیلی طولانی، همه‌‌چیز ایده‌آل باشد. اگر لیگ شروع شود تا چند روز آینده به وضعیت مطلوب‌تری خواهیم رسید.
  باشگاه‌ها، بازیکنان و مربیان در مورد ادامه بازی‌های لیگ برتر با یکدیگر اختلاف نظر دارند. درخصوص این وضعیت آشفته چه صحبتی دارید؟
ما قبلا هم در این زمینه صحبت کردیم که خیلی‌ها گفتند به‌خاطر شرایط جدول حرف می‌زنیم که این واقعا خنده‌دار است. تمام حرف ما این است که در این وضعیت، سلامت جامعه از هر چیزی مهم‌تر است و ادامه دادن بازی‌ها ممکن است عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد. فعلا که بازی‌ها شروع نشده و تست برخی بازیکنان مثبت اعلام شده است، طبیعتا با شروع مسابقات شرایط سخت‌تر می‌شود.
 بازی دوستانه انجام نمی‌دهید؟
من که شنیده‌ام انجام بازی‌های دوستانه را منع کرده‌اند. وقتی بازی‌ها دوستانه انجام نمی‌شود، نشان‌دهنده این است که اوضاع چندان مناسب نیست و با شروع مسابقات وضعیت خطرناک‌تر می‌شود. ما با شروع بازی‌ها باید در هتل، فرودگاه، هواپیما و... حضور داشته باشیم و در زمین مسابقه هم که نمی‌شود فاصله اجتماعی را رعایت کرد. در فوتبال برخورد فیزیکی وجود دارد و در نهایت امیدوارم برگزاری مسابقات پشیمانی به‌وجود نیاورد. ما در حال انجام کار خطرناکی هستیم ولی امیدوارم شر این ویروس از سر همه مردم دنیا کنده شود.
 نظر شخصی شما این است که لیگ تعطیل شود؟
فوتبال ما در یک سردرگمی عجیب به سر می‌برد و قبول دارم که خیلی از تیم‌ها هزینه کرده‌اند و شاید دوست داشته باشند لیگ ادامه پیدا کند. به هر حال باید تکلیف قهرمان، سهمیه آسیا، سقوط‌کننده‌ها و تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر می‌آیند مشخص شود ولی ما باید سلامتی افراد جامعه را هم درنظر بگیریم.
 حتما می‌دانید که مدعیان قهرمانی هم با معرفی کردن پرسپولیس به‌عنوان قهرمان مخالف هستند؟
 واقعا تصمیم‌گیری برای فدراسیون و سازمان لیگ سخت است. از طرفی 9بازی برای تیم‌ها و 10بازی برای تیم ما باقی‌مانده و طبیعتا دیگر مدعیان هم می‌توانند شانس قهرمانی داشته باشند. در فوتبال هم که چیزی قابل پیش‌بینی نیست. نمی‌دانم در نهایت قرار است چه تصمیمی گرفته شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید