• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 11 خرداد 1399
کد مطلب : 101674
+
-

خبرهای کوتاه/اقتصاد

  پیش‌درآمد تورم کمتر
مرکز آمار ایران از کاهش هزینه تولید در سال گذشته پرده‌برداری و اعلام کرد: نرخ تورم سالانه تولید در سال گذشته ۳۶.۷ درصد بود که نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش ۱۰.۸درصدی داشته است. کاهش هزینه تولید در کشور می‌تواند پیش‌درآمدی بر کاهش نرخ تورم در بخش مصرف باشد و سرعت تند قیمت کالاها و خدمات مصرفی را کم کند.

  عدس کیلویی 20هزار تومان
بهای عدس در اردیبهشت نسبت به‌ماه قبل ۳۷.۴ درصد و نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۱۱۱.۳درصد رشد داشته به‌نحوی که قیمت یک کیلوگرم عدس در اردیبهشت سال گذشته ۹ هزار و ۴۸۰تومان بود و امسال به ۲۰هزار تومان رسید.

  بازشدن مسیر ورودی ارز
درحالی‌که قیمت هر دلار آمریکا در بازار در حوالی 17هزار تومان نوسان دارد، رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داده که بعد از افت عرضه ارز در اوایل سال به‌علت شیوع ویروس کرونا، تقریباً همه بازارها فعال شده‌اند و روند تأمین و انتقال ارز حالت عادی پیدا کرده و 3.7میلیارد دلار برای واردات اختصاص یافته است.

  حذف محدودیت ساعت کار پاساژها
افزایش ساعت کاری پاساژها و بازارهای مسقف تا ساعت ۲۲ اخیرا به تصویب کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا رسیده بود و دیروز طبق اعلام اتاق اصناف ایران در جلسه ستاد ملی کرونا نیز با برداشته شدن محدودیت ساعت کار پاساژها موافقت شد تا عملا این افزایش ساعات کاری وارد فاز اجرایی شود.

  مهلت آخر بخشش سود و جریمه
بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان فقط تا پایان خرداد و مشمولین می‌توانند برای آخرین‌بار از این مزیت قانونی استفاده کنند. این مصوبه فقط به بانک‌های ملی، سپه، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات و کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، صادرات و تجارت مربوط می‌شود.

  خطر سیلاب در جنوب شرق 
مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: هفته منتهی به ۲۳خرداد‌ماه وقوع بارش‌ در سواحل دریای خزر و جنوب شرق کشور مورد انتظار است به‌طوری که در جنوب شرق کشور می‌تواند با ریسک وقوع سیلاب همراه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید