• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 11 خرداد 1399
کد مطلب : 101648
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

  بهبود شرایط زندگی سگ‌های بدون صاحب در آرادکوه
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از انجام اقداماتی در نقاهتگاه آراد‌کوه برای ارتقای شرایط زیستی سگ‌های بدون صاحب خبر داد‌‌. به گزارش همشهری، سیدعلی مفاخریان با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما گفت: «شرایط زیستی در نقاهتگاه آراد کوه تحت‌تأثیر وضعیت آب و هواست. از آنجا که درجه حرارت هوا با نزدیک شدن به فصل تابستان بالا می‌رود، باید تدابیری برای بهبود اوضاع حیوانات شهری بدون صاحب که در این‌مرکز نگهداری می‌شوند درنظر بگیریم‌.» او حفظ شرایط مناسب زیستی را در نقاهتگاه آراد کوه اولویت اول برای بهسازی این مرکز دانست و ادامه داد: «  تجهیزات لازم نظیر مه‌پاش و شید را نصب و راه‌اندازی   کردیم تا با تزریق آب و مه  حرارت را در فضای باز کنترل کنیم.»  مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، بهسازی قفس‌ها را برای ایجاد فضاهای قرنطینه مناسب و تجهیز کلینیک بخشی از برنامه‌های آینده این مجموعه عنوان کرد و گفت: «علاوه بر این در نقاهتگاه آرادکوه آبشخورها و فضاهای غذارسان جدیدی را برای بهبود شرایط تغذیه حیوانات طراحی کردیم که به‌زودی نصب خواهد شد.»  

  تصویب فهرست‌بهای تجمیعی نگهداری و تعمیر بزرگراه‌های شهری سال1399
دبیر شورای فنی شهرداری تهران، از تصویب فهرست‌بهای تجمیعی نگهداری و تعمیر راه‌ها و بزرگراه‌های شهری سال1399 خبر داد. به گزارش همشهری، پژمان الله‌‌‌وردی‌زاده با اعلام این خبر گفت: «همزمان با بیست و پنجمین نشست شورای فنی شهرداری تهران، فهرست‌بهای تجمیعی نگهداری و تعمیر راه‌ها و بزرگراه‌های شهری سال1399، پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای این شورا رسید.» او هدف از تدوین این فهرست‌بها را برآورد هزینه عملیات تعمیر و ترمیم معابر سواره رو در سال1399 ذکر کرد و ادامه داد: «سند مذکور مطابق دستورالعمل مشخصات فنی نگهداری و تعمیر راه‌ها و بزرگراه‌های شهری مصوب نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران تنظیم شده و ضمن یکسان‌سازی‌ و ایجاد وحدت رویه در برآورد هزینه اجرای کار، پرداخت صورت‌وضعیت‌ها را در عملیات مربوط به تعمیر و ترمیم معابر سواره‌رو پایتخت تسهیل خواهد کرد.» به‌گفته دبیر شورای فنی شهرداری تهران، بررسی و اخذ تصمیم درخصوص موضوعات قراردادی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

  کمک بهداشتی و درمانی شهرداری به ساکنان کوره‌های آجرپزی خلازیر 
بعد از دیدار مشاور عالی شهردار و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران از کوره‌پز‌خانه‌های منطقه۱۹ در خلازیر (نعمت‌آباد) اقداماتی در  بهبود وضع این محله انجام شد. به‌گزارش همشهری، همچنین به‌علت شیوع بیماری کرونا و محرومیت اهالی شریف ساکن در این منطقه، تیم پزشکی و غربالگری سازمان برای معاینه مردم، به همراه مسئولان ذی‌ربط راهی آنجا شدند تا به کارگران و ساکنین این منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند. به‌همراه این تیم درمانی و غربالگری، کارکنان سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی بسته‌های غذایی و بهداشتی را نیز به اهالی کوره‌پزخانه‌ها اهدا کردند. مردم منطقه کوره‌پزخانه خلازیر به‌دلیل مجاورت با کوره‌ها و وجود منطقه بیابانی و نبود امکانات بهداشتی و رفاهی، در مضیقه قرار دارند. بر همین اساس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، براساس وظایف خود به‌صورت دوره‌ای در مناطق و محله‌های محروم و کم‌برخوردار پایتخت حضور پیدا کرده و ضمن بررسی میدانی مشکلات اهالی این مناطق در رفع آن تلاش خود را کرده است.

  بازگشایی لاین کندروی بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه19
معاون فنی و عمرانی منطقه19 از بازگشایی لاین کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر شرق به غرب خبر داد. به گزارش همشهری، محمدمهدی گندمی با اشاره به نشست ناگهانی و مسدود بودن این مسیر به‌علت ریزش کانال‌های ارتباطی واقع در آن گفت: «در همین راستا فعالیت‌های ایمن‌سازی‌ این معبر مواصلاتی مهم در قالب خاکبرداری، تخریب، بتن‌ریزی، آرماتوربندی و قلوه‌ریزی صورت گرفت. ضمن اینکه عملیات روکش این معبر حدفاصل خیابان شهید رجایی تا بزرگراه شهید تندگویان با صرف 60تن آسفالت در مساحت 37مترمربع نیز اجرا و تکمیل شد.‌» او ادامه داد: «به‌منظور بهسازی کانال‌های تخریب شده در محل نشست، عملیات کف‌سازی‌ و دیوار‌سازی‌ نقطه اتصال کانال‌های بهمنیار، دانشگاه و شقایق در قالب احداث 18متر کانال بتن آرمه در 2مسیر و کانال ارتباطی بین آنها و همچنین سازه منهول دسترسی آن انجام و دال‌های بتونی پیش ساخته پیش تنیده به‌منظور زیرسازی بزرگراه نصب شد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید