• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 11 خرداد 1399
کد مطلب : 101644
+
-

توصیه 10چهره اصولگرا و اصلاح‌طلب به ساکنان جدید بهارستان

پرهیز از هیجان، توجه به معیشت

مجلس
پرهیز از هیجان، توجه به معیشت

فرزانه آئینی _ خبرنگار

«مجلسی که دیده نشد و مجلسی که می‌خواهد انقلاب کند»، توصیف و تعبیری است از مقایسه فعالیت مجلس دهمی‌ها با شعارهایی که این روزها از سوی مجلس یازدهمی‌ها مکررا به گوش می‌رسد.
مجلس دهمی‌ها با امید روی کار آمدند و حمایت و پشتوانه رأی مردمی‌شان هم جسارت بیشتری به آنها داده بود و هم سودای محقق کردن شعارهای انتخاباتی‌شان را در سرمی‌پروراندند. اگرچه در مواردی نگاه و نظرات تحمیلی بیرون از بهارستان سکان برنامه‌ها را از دستشان گرفت و هجمه‌های هدفمند و شبانه‌روزی به روند فعالیت آنها که شکستن برند امید را دنبال می‌کرد به جد بر فعالیت‌هایشان سایه انداخت، اما مجلس دهمی‌ها گام‌های مؤثر و مهمی را طی 4سال فعالیتشان برداشتند که با گذشت روند فعالیت و سبک عملکرد مجلس یازدهمی‌ها هویدا خواهد شد.
مجلس یازدهمی‌ها هم که با مشارکت 42درصدی مردم با تابلوی نخستین مجلس گام دوم انقلاب به میدان آمده‌اند و یک هفته‌ای می‌شود سکان بهارستان را در اختیار گرفته‌اند، شعار ساختن مجلسی انقلابی و ارتقای ‌شأن و منزلت نمایندگی را می‌دهند.  در این گزارش بر آن شدیم تا در قالب نظرسنجی از چهره‌های سیاسی، فعالان احزاب و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، محصول مجلس دهم و شمایی از روند فعالیت مجلس یازدهم را ترسیم کنیم و به بیان ساده‌تر پرسیدیم که مجلس دهم چگونه عمل کرد و خروجی مجلس یازدهم چه خواهد شد؟ فشرده این گفت‌وگو ها را با هم می خوانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید