• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 8 خرداد 1399
کد مطلب : 101513
+
-

رادو یا بیرو؟

اولین معمای یحیی گل‌محمدی در بازگشایی مسابقات لیگ

رادو یا بیرو؟

تعطیلی غیرمنتظره و طولانی‌مدت لیگ برتر بر اثر شیوع کرونا، چنان فضایی بر فوتبال ایران حاکم کرده که تقریبا همه جزئیات مربوط به پیش از این واقعه، فراموش شده است. حالا اگر لیگ دوباره از سر گرفته شود، هواداران هم کم‌کم یادشان خواهد آمد تیم‌های محبوب آنها 3ماه پیش با چه مسائلی دست به گریبان بودند. یکی از این داستان‌های جالب، مربوط به دروازه‌بان اصلی پرسپولیس است؛ یحیی گل‌محمدی در 2هفته پایانی برگزاری مسابقات، خیلی ساکت و بی‌سروصدا علیرضا بیرانوند را نیمکت‌نشین کرد و بوژیدار رادوشوویچ را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد. یکی از این دو بازی دیدار معروف با سپاهان در اصفهان بود که نهایتا برگزار نشد، اما اسم رادو در ترکیب ابتدایی قرار داشت. بازی دوم هم نبرد با شهرخودرو. در آن بازی رادو مجددا فیکس شد و اگرچه بالاخره نخستین گل فصلش را دریافت کرد، اما باز چند واکنش خوب داشت و توجه و تحسین کارشناسان را متوجه خود کرد.
حالا سؤال اینجاست که بعد از یک وقفه طولانی، در بازی دوم تیر برابر پیکان (البته اگر برگزار شود) یحیی گل‌محمدی کدام‌یک از دروازه‌بان‌هایش را در ترکیب اصلی به میدان خواهد فرستاد؛ علیرضا بیرانوند که آخرین روزهای حضورش در پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد یا بوژیدار رادوشوویچ که قبل از کرونا فیکس بود و خوب هم کار کرد؟ 
تردیدی نیست که بیرانوند از نیمکت‌نشینی ناراحت می‌شود و حتی ممکن است مثل گذشته به این موضوع واکنش نشان بدهد، اما سرمربی باید مصالح تیم را درنظر بگیرد و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد شانس رادو برای فیکس شدن بیشتر باشد. دروازه‌بان کروات پرسپولیس در این مدت موهای سرش را تراشید و در قرنطینه هم به تمرینات انفرادی ادامه داد. او که به تازگی قراردادش را با پرسپولیس تمدید کرده، کوه انگیزه است؛ مخصوصا که می‌داند به‌احتمال فراوان فصل آینده دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس خواهد بود. بنابراین منطق حکم می‌کند یحیی بدون توجه به ناراحتی احتمالی بیرانوند، بار دیگر رادوشوویچ را فیکس کند. به هر حال برای روشن شدن جواب این سؤال باید تا روز دوم تیر منتظر بمانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید