• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 6 خرداد 1399
کد مطلب : 101329
+
-

کلانشهرها

فعالیت حمل‌ونقل عمومی مشهد بعد از 2ماه
بعد از دو‌ماه توقف به‌دلیل جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا، فعالیت همه خطوط اتوبوسرانی و همچنین متروی مشهد از امروز (سه‌شنبه) از سر گرفته می‌شود.
 سعید حسینقلی‌زاده مقدم، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در این‌باره گفت:  « سرویس‌دهی کامل سازمان از روز سه‌شنبه ششم خرداد‌ماه در  همه خطوط سطح شهر آغاز می‌شود.»  همچنین براساس اعلام معاون شهردار مشهد قرار است که فعالیت ناوگان متروی مشهد نیز از سه‌شنبه(امروز) از سرگرفته شود. 
بر این اساس قطار شهری مشهد نیز بعد از وقفه‌ای دو ماهه از ساعت ۶ تا ۲۰ به شهروندان مشهدی خدمت‌رسانی می‌کند. همشهری

ادامه ساخت پیاده راه آزادی کرج 
شهردار کرج در جلسه بررسی و مطالعه اجرای طرح پیاده راه خیابان آزادی (رجایی شهر) که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، گفت:« این اقدام از راهکارهایی است که در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک به‌منظور کاهش معضلات ترافیکی درنظر گرفته شده است.»
 به گفته علی کمالی زاده، گسترش فضاهای پیاده، نه‌تنها سیمای کالبدی شهرها را عوض کرده، بلکه تغییرات نوینی در کیفیت زندگی شهری و رفتار اجتماعی و فرهنگ مردم به‌وجود آورده است.»
او در ادامه، ساخت پیاده راه آزادی رجایی شهر را برای اجرای طرح جامع گردشگری شهر ضروری عنوان کرد و گفت:« یکی از ظرفیت‌های بسیار بالای شهر کرج که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده، ساخت پیاده راه و گسترش پیاده‌محوری است.» همشهری

حل مشکلات کسبه میدان امام علیع اصفهان
شهردار اصفهان گفت:« میدان امام علی(ع) اگرچه مشکلات پیچیده‌ای دارد، اما با مشارکت و تشکیل کمیته مردمی می‌توانیم مشکلات کسبه این میدان را رفع کنیم. بنابراین این میدان در آینده دستخوش تحولات بیشتری خواهد شد. قدرت‌الله نوروزی در آیین افتتاح فروشگاه رفاه امام علی(ع) اصفهان، اظهار کرد:« بسیار خرسندیم که امروز فضای بدون استفاده‌ای که تا 2.5سال گذشته کاربری خاصی نداشت به محلی برای اشتغال ۲۰۰ نفر تبدیل شده و شهروندان از حاشیه‌ها و نقطه مرکزی شهر می‌توانند به این مکان بیایند و خدمات مورد نیاز خود را تأمین کنند.» 
او افزود:« وقتی نخستین بار در روزهای آغازین فعالیت در شهرداری از میدان امام علی(ع) بازدید کردیم، درصدد رفع مشکلات آن برآمدیم و امروز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این میدان هستیم.» شهردار اصفهان ادامه داد: « برای فضای زیرین میدان امام علی(ع) که کاربری مشخصی نداشت، تصمیم گرفتیم با یک بررسی دقیق و کارشناسی بهترین کاربری برای آن تعریف شود و با بخش خصوصی مشارکت صورت گیرد.» ایمنا

تداوم دورکاری در تبریز
اجرای طرح دورکاری در مدیریت شهری تبریز بعد از بحران کرونا تداوم می‌یابد. مرتضی موحد نیا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز در این‌باره بر اهمیت تبدیل بحران کرونا به فرصت تأکید کرد و گفت:« در راستای هوشمند‌سازی‌ نظام اداری و خدمات رسانی مدیریت شهری، با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی شده می‌توان بستری آماده کرد تا در دوران پساکرونا نیز از مزایای دورکاری به نفع مدیریت شهری استفاده شود. این امکان وجود دارد که ضمن فرهنگسازی اداری، کارکنانی را که قابلیت انجام وظایف محول شده به شیوه دورکاری دارند مشخص کرد و در این راستا گام برداشت.»
بر این اساس، شهرداری تبریز ساعات کاری خود را با تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا تنظیم می‌کند و تا اطلاع ثانوی  و صدور بخشنامه جدید همچنان ساعات کاری ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ خواهد بود. شهریار نیوز

این خبر را به اشتراک بگذارید