• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101268
+
-

قرمز و آبی به خط!

بازیکنان و مربیان پرسپولیس و استقلال روز گذشته‌ تست کرونا دادند تا لیگ برتر یک قدم به آغاز دوباره نزدیک‌تر شود

قرمز و آبی به خط!


ستاد مبارزه با کرونا چند روز پیش مجوز برگزاری مسابقات لیگ برتر را با شرایطی خاص صادر کرد تا سازمان لیگ، بعد از 3‌ماه تعطیلی زمان شروع مجدد مسابقات را اعلام کند. بر همین اساس تمرینات تیم‌های لیگ برتری هم در حال شروع شدن است و 2 باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس هم روز گذشته اقدام به گرفتن تست کرونا از بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل تیمشان کردند. با توجه به اینکه قرار است ادامه لیگ برتر از 29خرداد از سرگرفته شود، بازیکنان استقلال دیروز در مجموعه انقلاب حضور یافتند تا تست کرونا بدهند و پرسپولیسی‌ها هم در ورزشگاه شهید کاظمی تست دادند. این در حالی است که 2 تیم بزرگ ایران موقعیتی متفاوت در لیگ امسال دارند؛ پرسپولیس شانس اول قهرمانی است و استقلال هم با 11امتیاز کمتر در رده چهارم قرار دارد. با این حال آبی‌پوشان در انتظار لغزش پرسپولیس هستند تا در 10بازی آینده این اختلاف را جبران کنند.

غیبت میلیچ و دیاباته
قرار است تمرینات استقلال از اول خرداد آغاز شود. این در حالی است که شاگردان فرهاد مجیدی طبق برنامه باید 29خرداد بازی معوقه خود مقابل فولاد خوزستان را برگزار کنند. اکثر بازیکنان استقلال دیروز با زدن ماسک و رعایت مسائل بهداشتی در مجموعه ورزشی انقلاب حاضر شدند؛ البته شیخ دیاباته و میلیچ که هنوز به ایران بازنگشته‌اند، غایبان سرشناس این تست بودند و باید دید آنها چه زمانی به ایران برمی‌گردند. فرهاد مجیدی هم که یکی از مدافعان سرسخت ادامه دادن بازی‌های لیگ برتر بود دیروز مثل سایر بازیکنان در تست کرونا شرکت کرد تا از سلامت خود برای شروع تمرینات مطمئن شود. بازیکنان استقلال حین تست دادن با یکدیگر شوخی می‌کردند، میلاد زکی‌پور، مدافع چپ آبی‌ها بعد از پایان این تست به خبرنگاران، گفت: «یک ساعت تست دادیم، اگر خود کرونا هم بود از این تست فرار می‌کرد!» آرش رضاوند، هافبک آبی‌ها هم روز گذشته به خبرنگاران، گفت: «اگر با برگزاری مجدد لیگ کرونا گرفتم دلیلش را از وزیر ورزش و جوانان بپرسید.»
سیدحسین حسینی، گلر استقلال اما بیش از بقیه عصبانی بود. او روز گذشته و بعد از انجام تست کرونا  گفت:« این چه وضع برگزاری بازی‌هاست؟ گیرم تمرین کردیم، پرواز و هتل را چه کار کنیم که بسیار خطرناک است. یک جام بخرند و به آنها بدهند و همه‌‌چیز را تمام کنند.» او در مورد اینکه به هرحال لیگ باید آغاز شود، هم گفت: «می توانند بگذارند لیگ بعدی را دو، سه‌ماه بعد که خطر کمتری دارد، برگزار کنند. اگر یک بازیکن کرونا بگیرد فوتبالش تمام است، مگر ما شغل دیگری داریم؟»

روحیه بالای پرسپولیسی‌ها
بازیکنان پرسپولیس هم روز گذشته تست کرونا دادند و نکته جالب روحیه بالای آنها برای شروع مجدد مسابقات لیگ برتر بود. آنها به پوکر در قهرمانی نزدیک هستند و حالا شروع مجدد لیگ بهترین خبر برای آنهاست. روز گذشته دکتر حقیقت، پزشک پرسپولیس هم اعلام کرد که مورد مشکوکی در بین پرسپولیسی‌ها در مورد بیماری کرونا دیده نشده است. تعدادی از بازیکنان پرسپولیس هم روز گذشته با اعتماد به نفس بالایی از قهرمانی تیمشان حرف زدند. شجاع خلیل‌زاده به خبرنگاران گفت: «با پلی استیشن هم پرسپولیس قهرمان می‌شود.» او درخصوص تست کرونا، تأکید کرد: «چیز خاصی نبود، تست کرونا بود. خدا را شکر همه بازیکنان سالم هستند. امیدوارم مردم هم خوب باشند و از بازی‌ها لذت ببرند.»
کمال کامیابی‌نیا، هافبک دفاعی پرسپولیس هم دیروز به همراه دیگر بازیکنان این تیم برای انجام تست‌های کرونا به ورزشگاه کاظمی رفته بود. او بعد از انجام تست به خبرنگاران، گفت: «آمدیم تست‌ها را انجام دادیم. امیدوارم برای کسی مشکل خاصی نباشد.» او درخصوص شانس قهرمانی تیمش تأکید کرد: «9بازی مانده و ما 80 درصد راه را رفته‌ایم و امیدوارم باقیمانده راه را هم با قدرت برویم و چهارمین قهرمانی را به‌دست بیاوریم.» سیامک نعمتی هم با اشاره به هجمه‌های وارد شده به پرسپولیس درخصوص اینکه برخی رقیبان پرسپولیس بر این عقیده‌اند که لیگ برتر به‌خاطر قهرمان شدن آنها ادامه پیدا می‌کند، گفت: «حرف جالبی نیست که بگویند می‌خواهند بازی‌ها را برای پرسپولیس برگزار کنند. برخی تیم‌ها هم اگر در این شرایط قرار داشتند، دوست داشتند لیگ ادامه پیدا کند. ما هم از شنبه استارت می‌زنیم که ان‌شاءالله برای نخستین‌بار در ایران، بتوانیم پوکر کنیم.»
روز گذشته افشین پیروانی هم به برخی سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. پیروانی در پاسخ به این سؤال که اگر بازی‌های پرسپولیس خارج از تهران برگزار شود، شما مشکلی ندارید، گفت: «ببینید هر تصمیمی گرفته شود ما تابع قانون هستیم، ولی سؤال من این است که در تهران فقط برای فوتبال وضعیت قرمز داریم؟ ما نزدیک‌ترین جایی که می‌خواهیم برویم 30دقیقه در ترافیک هستیم. تمام اصناف و مشاغل باز است و خواهش من این است این قدر روی فوتبال حساس نباشند. هرجا بگویند ما بازی می‌کنیم. ما بیشترین ضرر را از بازی بدون تماشاگر می‌کنیم چون بیشترین هوادار را داریم و دوست داریم کنار طرفداران‌مان بازی کنیم، ولی همیشه تابع قانون هستیم و مطمئن باشید هر تصمیمی گرفته شود، همه باید تبعیت کنند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید