• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101252
+
-

با مردم

با مردم









کارگران نانوایی بدون بیمه و سهام
کارگر یک نانوایی و مستأجر هستم. با ماهی یک‌میلیون و 100هزار تومان حقوق، زندگی 3نفره‌ام را به سختی می‌گذرانم. نه بیمه و نه یارانه داریم و نه از سهام عدالت سهمی برده‌ایم. واقعا کاری به‌سختی نانوایی نیازمند توجه و حمایت نیست؟
برزی از تهران

تکلیف کلاس‌های کارگاهی دانشگاه آزاد همچنان نامعلوم
ترم آخر دانشگاه آزاد هستم و کلاس کارگاهی دارم. بعد از تعطیلات کرونا تا این لحظه هنوز تکلیف ما برای نحوه گذراندن این واحد عملی مشخص نشده است. اکنون هم نه خبری از برگزاری و ادامه کارگاه هست و نه خبری از امتحانات.
مرعشی از تهران
 
معلمان قراردادی محروم از حقوق و مزایای معمولی
درحالی‌که حقوق معلمان در سال‌جاری 50درصد افزایش یافته است، حقوق همکاران قراردادی چنین افزایشی ندارد. بیمه کامل به این معلمان تعلق نمی‌گیرد و حتی بانوان معلمی که به مرخصی زایمان می‌روند در صورت قراردادی بودن حقوق کامل دوران زایمان را دریافت نمی‌کنند. اینها تنها بخشی از مشکلات معلمان قراردادی ‌است که باید متعهدانه آینده سازان کشور را پرورش دهند.
عبدی از ارومیه

کسی ساعت 9شب زباله‌های جنگل را نمی‌برد!
متأسفانه درک عده‌ای از افراد واقعا سخت است. گروهی در طبیعت آشغال می‌ریزند که تکلیف‌شان مشخص است، ولی گروهی که زباله‌هایشان را در یک کیسه یا کارتن جمع کرده و زیر درخت یا گوشه‌ای در طبیعت باقی می‌گذارند، غیرقابل درکند. آیا این عده فکر می‌کنند که جنگل و طبیعت شهرداری و پاکبان دارد و احیانا ساعت 9 شب می‌آیند و زباله‌ها را می‌برند؟
جمشیدپور از تهران

رایگان بودن اینترنت شاد و ارتباطات مناطق محروم چه شد؟
بحث رایگان بودن اینترنت شاد و ارتباطات مناطق محروم مطرح شد ولی عملی نشد. این موضوع به‌خصوص برای مناطق محروم حتما بسیار مهم‌تر از کلانشهرهاست. از مسئولان تقاضا داریم این موضوع را اجرا کنند.
عطیانی از کرمان

جلوی کم‌فروشی قنادی‌ها را بگیرند
مدتی بحث جدا‌سازی‌ وزن جعبه شیرینی مطرح و پیگیری شد و در بعضی نقاط نیز رعایت شد. اما این موضوع فراموش شده و همه شیرینی فروشی‌ها شیرینی و زولبیا و بامیه را با جعبه وزن می‌کنند، وقتی هم اعتراض داشته باشید می‌گویند در این گرانی حالا مانده که به وزن جعبه شیرینی گیر دهید. لطفا جلوی کم‌فروشی‌های این مدلی را بگیرند.
ستاری از تهران 

قوانین قراردادهای اجاره به‌شرط تملیک را اجرایی کنند
مجلس و وزارت مسکن به‌جای مُسکن‌های موقتی نظیرتمدید 2ماهه اجاره نامه‌ها، به‌دنبال تصویب قوانینی نظیر تبدیل قراردادهای اجاره به قرارداد اجاره به‌شرط تملیک باشند تا مستأجران با پرداخت اجاره‌بها درواقع اقساط خرید مسکن را پرداخت نمایند. به این ترتیب دولت با پرداخت وام مسکن به مالکان، از آنها نیز حمایت کرده است.
سلیمی‌پور از مشهد

راه‌پله‌های کوچه خرسند جردن پاتوق معتادان 
از مسئولان شهرداری درخواست داریم به وضعیت راه‌پله انتهای کوچه خرسند جردن رسیدگی کنند که تبدیل به مکانی برای معتادان و کارتن‌خواب‌ها شده و صحنه‌های زننده‌ای را ایجاد کرده است.
بختیاری از تهران

تقلب برخی سوهان‌فروشی‌های قم
بعضی از سوهان پزی‌های جدید و حتی قدیمی و معروف قم با وجود گِران کردن انواع محصولات سوهانی خود، نوعی تقلب و کم‌فروشی و غش در معامله می‌کنند. این عده با تزئین لایه رویی سوهان‌ها در جعبه‌های فلزی با سوهان مرغوب و پسته و خلال بادام به‌صورت فشرده روی آنها، در ردیف‌های زیرین از سوهان‌های شکسته و نامرغوب و بدون پسته استفاده می‌کنند و هیچ نظارت و کنترلی روی کیفیت و کمیت و قیمتِ آنها نیست.
محمود بلیغیان از اصفهان

شهرک ولیعصر، دکه روزنامه‌ فروشی ندارد
جای خالی یک دکه روزنامه‌ فروشی در منطقه شهرک ولیعصر میدان شهید رجایی احساس می‌شود که تقاضا می‌کنیم مسئولان فکری برای این موضوع بکنند.
شهروند ساکن منطقه 

مشکل حل نشدنی همراه اول
ماه‌ها از برداشتن دکل مخابراتی در قسمتی از بلوار فردوس غرب (ناصر حجازی) می‌گذرد که باعث شده سکنه بخشی از خیابان پروانه جنوبی واقع در بین کوچه‌های بیست و دوم تا سی‌ام از ارتباط تلفنی و اینترنتی همراه اول محروم شوند. با وجود پیگیری‌های مکرر هنوز اقدامی انجام نشده است. تقاضای رسیدگی مسئولان ذیربط را داریم.
مولائی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید