• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101240
+
-

سخنان شهردار در مورد تأمین منابع مالی سالم و پایدار برای اداره تهران


شهردار تهران گفت: در یک‌سال‌و‌نیم اخیر برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که منابع مالی سالم و پایدار برای اداره امور شهر فراهم شود. در گام‌های بعدی به سمتی رفتیم که بساط سازمانی را که تولیدکننده رانت و خود منشأ فساد بود، جمع کنیم.
به‌گزارش همشهری، پیروز حناچی در دیدار با جمعی از استادان ارتباطات و رسانه گفت: شرایطی که اکنون در آن قرار داریم اصلا ساده نیست. کشور در شرایط تحریم‌های سخت اداره می‌شود که تنش‌های اجتماعی ماه‌های اخیر هم نمود بیرونی آن بود. اگرچه این اتفاقات فروکش کرد اما به ریشه‌های بروز آن پرداخته نشده بنابراین هنوز از بین نرفته است. این وضعیت درحالی است که از یک دهه قبل تمامی این بحران‌ها به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای پیش‌بینی شده بود.
او افزود: در این وضعیت، شیوع کرونا هم شرایط ویژه‌تری را ایجاد کرد که البته این وضعیتی است که همه کشورها با آن درگیر شدند بنابراین امکان مقایسه بین عملکرد کشورها و کلانشهرها فراهم شده است.
حناچی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای تامین منابع مالی اظهار کرد: در این مدت تلاش شده که تهران به سمت شهر انسان‌محور حرکت کند و از قالب کارگاهی خارج شود اما برای اینکه ادبیات شهر تغییر کند در وهله نخست باید بدانیم کار در شهر به چه معناست. در موقعیتی هستیم که انجام پروژه‌های بزرگ عمرانی نماد کار در شهر به‌حساب می‌آید درحالی‌که ما به‌دنبال این هستیم که این رویکرد تغییر کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید