• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101236
+
-

ارسال پرونده بوی نامطبوع اطراف فرودگاه به قوه قضاییه


  رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از ارسال پرونده بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) به قوه قضاییه خبر داد. به گزارش ایسنا، جلسه ویژه بررسی و رفع بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) به ریاست نعمت‌الله ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با حضور نمایندگان و مدیرانی از جهاد کشاورزی، محیط‌زیست و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
در این جلسه از 4شرکت و دامداری بزرگ نام برده شد که سهم زیادی در تولید کود و فضولات حیوانی در چندده کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دارند. برخی از این شرکت‌ها و دامداری‌ها با ساخت تصفیه‌خانه مجهز به سپراتور و سیستم کلرزنی هستند و برخی هم بدون توجه به هشدارها و اخطارها به فعالیت خود ادامه می‌دهند که در این جلسه بحث شد. نعمت‌الله ترکی پس از استماع گزارش دستگاه‌های مرتبط گفت: دامداری‌ها و شرکت‌هایی که قانون را در مورد رفع بوی بد ناشی از فعالیت‌های خود رعایت نمی‌کنند پس از هشدار و بررسی وضعیت از سوی محیط‌زیست استان تهران به مراجع قضایی معرفی شوند.
در این جلسه همچنین ‌درباره مرکز زباله‌های تهران (آرادکوه) بحث و اعلام شد که طرح مطالعاتی برای انتقال این مرکز انجام شده اما حدود 20سال است که هیچ تصمیمی برای انتقال آرادکوه اتخاذ نشده و بهترین راهکار بهبود وضعیت کنونی است. ترکی گفت: یک شرکت دانش‌بنیان معرفی شده و موظف است در کوتاه‌ترین زمان نحوه تبدیل کمپوست از زباله‌های آرادکوه را طی طرحی جامع ارائه دهد و درصورت تصویب در مرحله اجرا قرار گیرد. براساس گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، در ادامه این جلسه موضوع ساماندهی آب‌های سطحی در اطراف فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه با اعتبار 500میلیون تومان طرح مطالعاتی آن انجام شد تصمیم بر این شد که با اعتبار 170میلیارد تومان این طرح (تصفیه‌خانه فاضلاب) پس از انجام مراحل مناقصه در مرحله اجرا قرار گیرد. با اجرای این طرح شهرستان‌های بهارستان و اسلامشهر پوشش داده می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید