• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 1 خرداد 1399
کد مطلب : 101231
+
-

در حاشیه سیاست


 محصولی پدرخوانده نیست
مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری در سخنانی با دفاع از صادق محصولی و تلاش‌های پشت پرده وی در برگزاری نشست‌های موسوم به جلسات وفاق، گفت: پس از آنکه جبهه پایداری اقدام به برگزاری جلسات وفاق کرد، متوجه شدم بعضی از عزیزان به آقای محصولی و سایرین، واژه ناروای پدرخوانده را نسبت داده‌اند که من مواجهه‌هایی از این دست و نسبت‌دادن چنین توصیفاتی به ایشان را خلاف اخلاق و تقوای سیاسی می‌دانم. به گزارش ایسنا، آقاتهرانی با تأکید بر اینکه رویکرد و هدف جبهه پایداری از تشکیل جلسات وفاق نفی الگوهای سیاست‌ورزی منسوخ گذشته است،  اظهار کرد: بنا شد در این جلسات، این بار اصول و شاخص‌های همه آنانی که در مظان ریاست مجلس قرار دارند، مورد بررسی قرار گیرد تا صرف قرار گرفتن در یک دسته‌بندی کلی سیاسی، معیار ریاست بر مجلس آینده نباشد. ما در دوره‌های گذشته شاهد بودیم که افرادی به ریاست مجلس رسیدند که به لحاظ سیاسی ظاهراً اصولگرا بودند،  ولی در عمل در بسیاری از مواقع خلاف اصول و مبانی انقلاب عمل می‌کردند که اینجا باز هم جبهه پایداری برای حرکت بر محور وحدت حداکثری نیروهای انقلاب از معرفی گزینه خود برای ریاست مجلس صرف‌نظر کرد. 

 روایت آشنا از بررسی صلاحیت بهزاد نبوی 
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در توییتر در مطلبی با عنوان «به مناسبت بازگشایی مجلس جدید» نوشت: «سال 1379مهندس بهزاد نبوی بعد از چندبار اعلام عدم‌احراز صلاحیت برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد. در همان ایام به مناسبتی برای ارائه مشاوره به شورای نظارت بر انتخابات دعوت شده بودم و از من خواسته شد پرونده آقای نبوی را بررسی کنم. در بررسی آن پرونده به 7عنوان اتهامی - از تحکیم مبانی رژیم سابق گرفته تا جاسوسی برای آمریکا - برخورد کردم. در برگ برگ گزارش‌ها تلاش برای برچسب زنی و پرونده‌سازی‌ به چشم می‌خورد و من 6مورد از اتهامات را با استناد به اطلاعات دیگر موجود درون و بیرون پرونده، بررسی و رد کردم. اما در مورد یک اتهام شخصی و نه سیاسی صریحا از آیت‌الله جنتی تقاضا کردم خودشان با دعوت از مهندس نبوی و از طریق صحبت رو در رو، موضوع را بررسی و نتیجه کلی را جمع‌بندی کنند. تقاضا پذیرفته شد، ملاقات انجام گرفت و چند روز بعد صلاحیت مهندس نبوی اعلام شد. می‌دانم که بسیاری از اقدامات نظارتی شورای نگهبان رنجیده‌اند و چه بسا حق هم با آنان بوده‌ است، اما آن تجربه به من نشان داد که اگر صلاحیت‌ها نه توسط مخالفان یک نامزد، بلکه از سوی کارشناسان بی‌طرف مورد بررسی قرار گیرد، می‌توان امید داشت که حب و بغض سیاسی یا شخصی در قضاوت بزرگان راه نیابد.»

 تکذیب اظهارات منتسب به خاتمی
جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتساب مطالبی به رئیس دولت اصلاحات درباره اعلام آمادگی برای پذیرفتن ریاست پارلمان اصلاحات، تصریح کرد: رئیس دولت اصلاحات در این زمینه نه با کسی صحبتی داشته و نه در جمعی چنین مطالبی را بیان کرده است و حتی درباره ضرورت پارلمان اصلاحات صحبتی نداشته است. افرادی با بیان چنین مطالبی دنبال ایجاد کلاه برای خود از این نمد هستند. انتساب این اظهارات به رئیس دولت اصلاحات کذب است. وی ادامه داد: برخی هم که حزب‌شان به‌خاطر مواضع اخیر زیر فشار است، مصاحبه کرده و گفته‌اند که خاتمی موافق ایجاد شورای رهبری اصلاحات است که این ادعا هم تکذیب می‌شود و خاتمی در این‌باره موضعی نداشته و به آن ورود نکرده است. آنها پیش از این درباره خاتمی گفته‌اند که وی رهبر اصلاحات نیست که البته خاتمی هم چنین ادعایی ندارد، بلکه این جریان اصلاحات است که از فکر و تجربه وی استفاده کرده ‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید