• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101165
+
-

دستگیری 670سارق در طرح رعد 35

دستگیری 670سارق در طرح رعد 35

ماموران پلیس پایتخت در سی و پنجمین مرحله از طرح رعد توانستند 670نفر از سارقان و مالخران را دستگیر کنند.
به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت صبح دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج این طرح گفت: در این مرحله از طرح رعد با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری پایتخت، سرکلانتری‌ها و کلانتری‌های سطح شهر تهران ۶۷۰ سارق و مالخر در قالب ۲۱ باند دستگیر شدند. وی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح رعد، ۲هزار و ۱۷۰ قلم انواع اموال سرقتی از متهمان کشف شد، تصریح کرد: ارزش تقریبی اموال کشف شده ۹.۵ میلیارد تومان است.
سردار رحیمی با اشاره به کشف ۱۸۲ خودرو و موتورسیکلت، افزود: در این مرحله از طرح رعد به ۸۸۰پرونده پلیسی و قضایی رسیدگی شد و در مجموع ۳ قبضه سلاح جنگی و ۳۴ قبضه سلاح سرد از زورگیران کشف شد.
وی با بیان اینکه با مزاحمان خیابانی و موتورسیکلت‌های سنگین که به هنگام شب باعث ایجاد چالش و ناآرامی در بزرگراه‌ها می‌شوند برخورد جدی می‌شود، گفت: در همین رابطه دوشنبه شب ۳۹ دستگاه موتورسیکلت سنگین و ۱۳ دستگاه خودرو که در خیابان‌های تهران دور دور می‌کردند، توقیف شدند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره مبارزه با قاچاق کالا در پایتخت نیز گفت: ۳۸ قاچاقچی کالا در راستای اجرای طرح رعد ۳۵ دستگیر شدند و ۱۳۴ هزار مورد انواع کالای قاچاق کشف و در مجموع ۳۰پرونده تشکیل شد که ارزش مالی کالاهای قاچاق کشف شده ۳میلیارد تومان است.
سردار رحیمی همچنین به برخورد با محتکران خودرو اشاره کرد و گفت: برخورد با احتکار خودرو در دستور کار ما قرار دارد و در ۴۸ساعت گذشته، ۵۴۰ دستگاه خودرو بدون پلاک ساخت کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا که در ۵ پارکینگ خودرو در تهران دپو شده بودند، کشف شد.همچنین در ۴۸ ساعت گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی ۲۳ نفر از دلالان ارزی را دستگیر و معادل بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انواع ارز خارجی از آنها کشف کردند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در فعالیت‌هایمان متوجه شدیم که قرص‌های تقویتی منقضی شده و فاسد در باشگاه‌های بدنسازی مصرف می‌شود، تصریح کرد: ۵.۵ میلیون عدد قرص فاسد و تاریخ مصرف گذشته که توسط متهمان در کل کشور عرضه می‌شد و همچنین ۳.۵ تن شیر خشک فاسد از مخفیگاه متهمان کشف شد.

   کلاهبرداری به بهانه حمایت از حیوانات

یکی از بازداشت‌شدگان طرح رعد پسر جوانی است که در اینستاگرام مدعی بود حامی حیوانات است. او به این بهانه از افرادی که مایل بودند حیوان خانگی داشته باشند پول می‌گرفت و سرشان کلاه می‌گذاشت.

به چه اتهامی دستگیر شده‌ای؟
می گویند کلاهبرداری.
شگردت برای کلاهبرداری چه بود؟
با کمک یکی از دوستانم در اینستاگرام یک صفحه حمایت از حیوانات راه‌اندازی کرده بودم و اینطور نشان می‌دادیم که حامی حیوانات هستیم. ما عکس‌هایی از حیوانات مختلف در صفحه مان گذاشته بودیم و افراد مختلف را تشویق می‌کردیم که حیوانات بدون صاحب را در خانه‌شان نگه دارند.
چطور کلاهبرداری می‌کردید؟
اعلام کرده بودیم افرادی که می‌توانند از حیوانات خانگی نگهداری کنند پیام بدهند. گفته بودیم هیچ پولی بابت حیوان دریافت نمی‌کنیم اما مبالغی بابت غذا، قلاده و وسایل جانبی مربوط به حیوان دریافت می‌کردیم. به این ترتیب آنها هم به ما اعتماد می‌کردند و به‌حساب مان پول واریز می‌کردند اما ما دیگر جواب‌شان را نمی‌دادیم و به همین شکل از افراد دیگری کلاهبرداری می‌کردیم.
در این مدت از چند نفر با این شگرد کلاهبرداری کردید؟
تعداد دقیق‌شان را یادم نمی‌آید اما شاید حدود 100نفر.
همدستت چه وضعیتی دارد؟
من چند روز قبل دستگیر شدم و از او اطلاعی ندارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :