• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101143
+
-

شکسته‌شدن 2 رکورد

وقتی صدای بازیکنان و مربیان در ورزشگاه خالی دردسر درست می‌کند

شکسته‌شدن 2 رکورد

ارلینگ هالند در بازی با شالکه 2 رکورد زد. اول اینکه باعث شد تودیبو، مدافع سابق بارسلونا در ورزشگاه خالی به او فحش مادربزرگ بدهد و چون ورزشگاه خالی بود، همه شنیدند. فحشی که تودیبو در ورزشگاه خالی داد، می‌تواند یک هشدار باشد؛ هشدار برای مسئولان رسانه‌ای و تیم ضبط مسابقات فوتبال در شرایط کرونایی و بی‌تماشاگری. یوفا و فیفا باید به شبکه‌های تلویزیونی دستور بدهند میکروفن‌های کنار زمین را قطع کنند. حالا که صدای تماشاگر نیست و مجبوریم صدای سیانکی و خیابانی را تحمل کنیم، حداقل صدای ورزشگاه را ببندند تا 90دقیقه مجبور نشویم فریادهای گوشخراش مربیان کنار زمین و فحش‌های بازیکنان به هم و همهمه اعصاب خردکنی را که یادآور حمام عمومی است بشنویم. مربیان که نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند و مدام کنار زمین داد نزنند «برو تو پاش»، «همین خوبه، ماشالا»، «خاک عالم!»، «آقای داور مگه کوری؟!»، «پاااس بده بی‌خاصیت!» و... بازیکنان هم نمی‌توانند به هم و مادربزرگ و خانواده یکدیگر فحش ندهند. آنها حتی نمی‌توانند قانون جدید درباره ممنوعیت تف‌کردن روی زمین را اجرا کنند. حداقل اون میکروفن را قطع کنید، سرسام گرفتیم!
رکورد دوم مهاجم نروژی در بازی روز شنبه این بود که رکورد مسی و رونالدو را برای جوان‌ترین گلزنی که در یک فصل به 41گل زده می‌رسد شکست. او این 41گل را برای دو تیم سالزبورگ و دورتموند به ثمر رسانده. مسی نخستین بار که موفق شد در یک فصل 41گل برای تیمش به ثمر برساند، در فصل 2010-2009بود و ستاره آرژانتینی آن زمان 22ساله بود. کریستیانو رونالدو هم نخستین بار در فصل 2008-2007زمانی که پیراهن یونایتد را به تن می‌کرد موفق شد 41گل برای تیمش بزند. رونالدو آن زمان 23ساله بود. ولی حالا ارلینگ هالند در 19سال و 23روزگی موفق شده در یک فصل به رکورد 41گل زده دست پیدا کند. گل‌های این فصل هالند هم به این شرح به ثمر رسیده؛ 16گل در لیگ اتریش، 4 گل در جام حذفی اتریش و 8گل در لیگ قهرمانان با پیراهن سالزبورگ؛ 10گل در بوندس‌لیگا، یک گل در جام حذفی آلمان و 2گل در لیگ قهرمانان برای دورتموند.

  مکزیک، ناتمام
خبری که هواداران استقلال، سپاهان و تراکتور و همه تیم‌های لیگ غیر از پرسپولیس دوست دارند بشنوند؛ لیگ مکزیک به‌خاطر کرونا تعطیل شد، هیچ تیمی هم به‌عنوان قهرمان معرفی نکردند. البته فرق آنها با ما این است که تیم صدرنشین یعنی کروز آزول 22امتیازی فقط یک امتیاز با تیم دوم، لئون فاصله داشت نه مثل اینجا که تیم صدرنشین 10 امتیاز با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده فاصله دارد و همه بازی‌های سخت خود را انجام داده.

  دعوا بر سر تعویض
در بازی ماینس با کلن بین سرمربی ماینس با مدیر ورزشی تیم حریف – همانی که در ایران به آن سرپرست می‌گفتیم- دعوا شد. آخیم بایرلورزر در این بازی که 2-2 تمام شد می‌خواست همزمان 3 بازیکن را تعویض کند که مدیر ورزشی تیم حریف قاطی کرد. با قانون جدید که به هر تیم اجازه 5 تعویض در یک بازی را می‌دهد، بعضی تیم‌ها نگران کشته‌شدن وقت مسابقه توسط مربیان حریف در تعویض‌های متعدد هستند. نکته اینجاست که 3 تعویض همزمان وقت کمتری از 3 تعویض در 3 مقطع متفاوت می‌برد. البته این 3 تعویض در اواخر بازی بود.

  سری آ فعلا خبری نیست
دولت ایتالیا و وزارت بهداشت هر دستورالعمل بهداشتی را برای آغاز دوباره لیگ فوتبال اعلام می‌کنند یک سری تیم‌ها که بنا به دلایلی دوست یا انگیزه ندارند مسابقات ادامه پیدا کند، بنای مخالفت را می‌گذارند. حالا فعلا سری آ که قرار بود از 13ژوئن از سر‌گیری شود، منتفی شده تا ببینیم بعدا چه تصمیمی می‌گیرند. ممکن است مسابقات با 2 روز تأخیر آغاز شود؛ البته اگر تیم‌هایی که شانس قهرمانی یا نزدیک به هدف‌شان مثل سقوط نکردن یا کسب سهمیه را از دست داده‌اند، دوباره ناز نکنند؛ مثل اینتر که شانس قهرمانی‌اش نسبت به یووه و لاتزیو بسیار کم شده و با هر دوی اینها هم بازی دارد.

کلوپ مخالف مخالفان
در انگلیس هم عده‌ای به سردمداری وستهام با آغاز لیگ برتر مخالفت دارند. این تیم‌ها که در نهایت هیچی نمی‌شوند و نه شانس سقوط دارند نه رسیدن به‌عنوانی خاص، برایشان بهتر است لیگ تعطیل اعلام شود تا آنها هم بتوانند فصلی را که در آن قرار نیست چیزی شوند بپیچانند و حقوق و دستمزد بازیکنان ، مربیان و اعضا را هم دبه کنند. یورگن کلوپ که نزدیک است لیورپول را بعد از طلسمی 30ساله قهرمان لیگ کند، با این تحرکات مخالف است. سرمربی آلمانی می‌گوید: 
« صحبت‌هایی بود که مردم می‌خواهند این فصل باطل و لغو شود. این فکر به ذهن می‌آید که 76درصد فصل برگزار شده، آن وقت آنها می‌خواهند فصل را پاک کنند؟! شخصا این اتفاق را ناعادلانه می‌دانم و باید بگویم خوب شد که قرار نیست این اتفاق بیفتد. به هر شکلی که حساب کنید، اول هستیم. در جدول لیگ، جدول بازی‌های خانگی و جدول بازی‌های خارج از خانه صدرنشین هستیم. این دقیقا همان فصل است که باید در آن به‌عنوان قهرمانی برسیم. عده‌ای می‌گویند وقتی مردم دارند می‌میرند چه معنی دارد فوتبال دنبال شود. اما ما هم مثل سایر کسب و کارها باید بعد از دوران قرنطینه خودمان را برای ادامه شغل‌مان آماده کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید