• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101050
+
-

تلاش چندین ساله پلیس برای انهدام کامل باند قاچاق دختران به خارج از کشور نتیجه داد

دستگیری سردسته باند قاچاق دختران به مالزی

دستگیری سردسته باند قاچاق دختران به مالزی

3سال پس از متلاشی شدن بزرگ‌ترین باند قاچاق دختران ایرانی به خارج از کشور و دستگیری بیشتر اعضای این باند سرانجام سرکرده این شبکه فساد در مالزی دستگیر و به کشور منتقل شد.
به گزارش همشهری، اواسط سال 96انتشار فیلم مستندی به نام پول و پورن جنجال زیادی به پا کرد. این مستند به ماجرای قاچاق دختران ایرانی به دوبی می‌پرداخت و نشان می‌داد شبکه‌ای سازمان یافته در پشت پرده این ماجرا قرار دارد. آنطور که شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد شبکه‌ای تو در تو ماموریت شناسایی و انتقال دختران جوان یا زن‌های مطلقه به آن سوی مرزها را بر عهده داشت تا در آنجا از آنها به‌عنوان کارگران جنسی استفاده شود. در این شرایط بود که پرونده ویژه‌ای در پلیس امنیت عمومی در این خصوص تشکیل شد. در تحقیقات اولیه مشخص شد پشت پرده این شبکه فساد مردی به نام شهروز سخنوری معروف به الکس قرار دارد که با همدستی مادرش و زنی معروف به مانلی، دختران جوان را به دوبی منتقل می‌کنند. نحوه کار آنها به این شکل بود که ابتدا از طریق نفراتی که در داخل از کشور داشتند دختران جوان یا زنان مطلقه را که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های بدون پوشش از خود منتشر کرده بودند شناسایی و به آنها پیشنهاد کار می‌دادند. این افراد اغلب در تهران، کیش، بابلسر و... زندگی می‌کردند که وقتی با پیشنهاد  اعضای باند درخصوص شرایط مالی، زندگی در دوبی و... روبه‌رو می‌شدند اغلب راضی به همکاری می‌شدند. در ادامه از این طعمه‌ها عکس‌های مستهجن تهیه و برای الکس ارسال می‌شد و اگر او آنها را تأیید می‌کرد مقدمات انتقال صادر می‌شد. در این مرحله دختران جوان به محض ورود به دوبی همراه یک رابط به یکی از هتل‌های دوبی منتقل می‌شدند و در آنجا زندگی فلاکت‌بار‌شان آغاز می‌شد. آنها در ازای پول‌های کلان در اختیار مشتریان قرار می‌گرفتند. افرادی از ملیت‌های مختلف که هرکاری که دل‌شان می‌خواست با دختران ایرانی انجام می‌دادند و گاهی آنها را به باد کتک می‌گرفتند. رابط این شبکه پول و پاسپورت دختران جوان را از آنها می‌گرفت و به آنان به‌جز یک روز در هفته اجازه خروج از هتل را نمی‌داد و از پول هنگفتی که به‌دست می‌آمد بین 100تا 200هزار تومان به آنها داده می‌شد. پس از مدتی فعالیت این باند آنچنان گسترده شد که آنها از ده‌ها دختر در شبکه گسترده‌شان بهره‌کشی و آنها را با سرنوشت نامعلومی روبه‌رو ‌کردند. اغلب طعمه‌های این باند پس از مدتی به بیماری‌های روانی دچار می‌شدند. خیلی‌ها نیز بعد از مدتی تازه متوجه می‌شدند که در چه گردابی گرفتار شده‌اند اما راهی برای بازگشت نداشتند.

اولین متهم 
تلاش‌ها برای شناسایی عوامل داخلی این باند به شناسایی دختری به نام عسل که از چهره‌های سرشناس اینستاگرام بود و در زمینه مدلینگ فعالیت می‌کرد، منتهی شد. شواهد به‌دست آمده از رفت‌وآمدهای پی در پی او به دوبی حکایت داشت و نشان می‌داد دختران دوبیرستانی زیادی را برای سفر به دوبی تشویق کرده است. تحقیقات از این زن نشان داد او با الکس و مانلی به‌طور مستقیم ارتباط دارد و با آنها کار می‌کند. با اعترافات این زن بود که در چند عملیات نفرات این باند که در کشور حضور داشتند، ازجمله مانلی دستگیر شدند.

اعترافات اعضای باند
مانلی مهم‌ترین عضو این شبکه فساد در کشور بود. او که فارغ‌التحصیل رشته هنر در مقطع کارشناسی ارشد است در اعترافاتش گفت: از طریق دختری به نام صدف با الکس آشنا شدم. با او پارتی‌های زیادی رفتم. او من را تشویق کرد که سیستم پولسازی در دوبی به راه بیندازیم. او خانه‌ای در محله دروس، خودروی بنز و حساب بانکی میلیاردی در اختیارم گذاشت و من هم که از زندگی معمولی‌ام خسته شده بودم حاضر به همکاری با او شدم. از طرفی مادر الکس به نام شاینا که تابعیت آمریکا را هم داشت آپارتمانی 160متری در کیش برایم خرید و من برای همکاری با آنها مجاب شدم. وی در ادامه گفت: من به زبان انگلیسی و عکاسی تسلط داشتم و آنها از من خواستند دختران جوان را شناسایی و آنها را برای سفر به دوبی راضی کنم. آنطور که مانلی می‌گوید نخستین دختری که به دوبی منتقل شد خود او بود. او در اعترافاتش گفت: سال ۹۱ همراه شاینا به دوبی رفتم و بعد از بازگشت به ایران، الکس ۲ دختر دیگر را در اختیارم قرار داد تا آنها را به دوبی ببرم. الکس در این مدت با کمک یک مهندس هندی وب‌سایتی با عنوان اسکورت دختران ایرانی راه انداخته بود که در آن تصاویر من و 2 دختر دیگر قرار داشت.
اعترافات این زن در شرایطی بود که تقریبا همه نفرات این باند در کشور دستگیر شدند، اما شواهد نشان می‌داد که الکس به‌عنوان سرکرده شبکه به مالزی گریخته است.

دستگیری الکس
بررسی سوابق الکس نشان می‌داد که او تا پیش از سال۹۰ در آمریکا زندگی می‌کرد اما به‌دلیل انجام فعالیت‌های غیرقانونی از این کشور دیپورت و ساکن دوبی شد. او اما در دوبی هم به کارهای غیرقانونی‌اش ادامه داد اما به اتهام تجاوز 6‌ماه به زندان افتاد و در نهایت به ایران فرستاده شد. الکس بعد از بازگشت به ایران به فکر راه‌اندازی شبکه فساد و اسکورت دختران ایرانی به دوبی افتاد. او در ادامه راهی مالزی شد و از آنجا باند مخوفش را هدایت می‌کرد. وقتی کار او با فریب دختران جوان رونق گرفت به درآمدی ماهانه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان رسید و دائم در حال گسترش کارش بود تا اینکه دستگیری اعضای باندش در ایران کار را برایش سخت کرد. ماموران پلیس که از مدت‌ها قبل الکس را تحت نظر گرفته بودند پس از دستگیری اعضای باند  اطلاعات بیشتری درباره او کسب کردند تا اینکه سرانجام با همکاری اینترپل به شواهدی درباره مخفیگاه او در مالزی دست یافتند و روز گذشته موفق شدند او را دستگیر   و به کشور منتقل کنند. هم‌اکنون سرکرده این شبکه فساد با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و بازجویی‌ها برای افشای جرائم او آغاز شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید