• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 30 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 101037
+
-

توضیحات روابط عمومی ندامتگاه تهران بزرگ درباره گزارش همشهری

تلاش در جهت تسهیل امور قضایی زندانیان

در پی انتشار مطلبی در شماره 7945روزنامه همشهری مورخه 99/02/29 تحت عنوان: «پیشنهادی برای حجت‌الاسلام و‌المسلمین رئیسی» با محتوایی که عنوان گردیده است براساس تماس‌های تلفنی زندانیان تنظیم شده است مطالب ذیل جهت اطلاع‌رسانی به مردم شریف کشورمان اعلام می‌گردد:
 در یک ادعای عجیب مطرح گردیده است که هر زندانی در مساحتی کمتر از یک متر زندگی می‌کند درحالی‌که با توجه به ظرفیت ندامتگاه تهران بزرگ و استانداردهای بالای این مرکز به لحاظ سرانه اسکان و امکانات زیستی و با وجود جمعیت بالای کیفری هم‌اکنون سرانه اسکان هر زندانی بیش از 8برابر عدد مطرح شده است.
 هم‌اکنون 3واحد شورای حل اختلاف در این مرکز فعالیت می‌کنند؛ لذا جهت راه‌اندازی واحد‌های بیشتر، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی تعداد این واحدها افزایش خواهد یافت. لیکن هم‌اکنون 7شعبه دادیاری در این ندامتگاه فعال است.
درخصوص راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک؛ این موضوع علاوه بر تکلیف قانونی، موجبات تسهیل در انجام امور قضایی زندانیان و جلوگیری از اطاله دادرسی را فراهم می‌کند و گام مثبتی در کاهش جمعیت کیفری خواهد بود که جهت راه‌اندازی 2واحد در محوطه خارجی و داخلی مجتمع ندامتگاهی تهران بزرگ حسب پیگیری‌های صورت گرفته مجوز‌های لازم اخذ و هم‌اکنون اقدامات لازم جهت ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌سازی‌‌های لازم در حال انجام است.
 درخصوص حضور قضات در این مجتمع ندامتگاهی هرچند طی 2ماه اخیر به‌علت رعایت شرایط مربوط به ویروس کرونا و اعزام زندانیان به مرخصی عمده فعالیت‌های قضایی از طریق مددکاری زندان انجام می‌شود اما پیش از آن قضات مراجع مختلف جهت رسیدگی به امور زندانیان به‌طور مرتب در این ندامتگاه حضور داشته‌اند و تنها در یک مورد که خبر آن نیز توسط خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد در روزهای پایانی سال گذشته دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه 150قاضی و دادیار و بازپرس در این مجتمع حضور یافتند.
 در مورد ادعای عدم‌وجود امکانات ایاب و ذهاب؛ سرویس خودرویی مناسب با همکاری انجمن حمایت از زندانیان مرکز در محوطه بیرون ندامتگاه فعال است. درحالی‌که این اقدامات از وظایف مسئولین شهری و منطقه‌ای است که به دفعات مشکلات موجود به ایشان منعکس شده است و حسب همین پیگیری‌ها موضوع تعریض و دوبانده کردن جاده مقابل این ندامتگاه در شورای ترافیک مطرح و عملیات احداث آن آغاز گردیده است. در پایان ذکر این نکته لازم است که خبرنگار روزنامه همشهری مدعی شده است که به‌دلیل عدم‌دسترسی به مسئولان زندان امکان بررسی صحت و سقم مطالب را نداشته؛ این در حالی است که هیچ‌گونه تماسی در این خصوص از طریق این روزنامه با مسئولان زندان گرفته نشده است. توضیح: همشهری از توجه و پاسخگویی سازمان زندان‌ها به انتقادات و گلایه‌های زندانیان کمال تشکر را دارد، بدون شک انتشار هر مطلبی در جهت اصلاح امور است و امید که رفاه حداکثری ساکنان ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ فراهم آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید