• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100973
+
-

خبر/شهر

    اجرای مجدد محدوده‌های طرح‌های ترافیک و کنترل آلودگی هوا ؛ از امروز
 ‪ برابر تصویب شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران اجرای مجدد محدوده‌های طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا، از امروز دوشنبه 29اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.
به گزارش همشهری، «شهریار افندی‌زاده» مشاورعالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برابر پنجاه و نهمین مصوبه شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران که هفته گذشته با حضور شهردار محترم تهران، رئیس محترم شورای اسلامی شهر، رئیس محترم کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر و فرمانده محترم ستاد مقابله با کرونای استان تهران برگزار شد، از امروز دوشنبه 29اردیبهشت مرحله اول محدوده‌های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا می‌شود و زمان آن که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته و در عین حال از ساعت ١٤ به بعد نیز خروج از محدوده‌های مذکور رایگان خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض در محدوده‌های مذکور نخواهند شد. به گفته  مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در روزهای پنجشنبه صرفا طرح محدوده  کنترل آلودگی هوا از ساعت ٨ تا ١٣ اجرا می‌شود. افندی‌زاده در ادامه تأکید کرد: همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول درنظر گرفته شده است که درصورت تصویب شورای اسلامی شهر تهران از ٥٠ به ٧٠درصد تخفیف برای ساکنین محدوده‌های ترافیکی منظور خواهد شد، این در حالی است که لایحه پیشنهادی در این خصوص از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.
مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح دلایل تأکید این شورا بر اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تأخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر ازجمله نتایج لغو طرح ترافیک است‪.‬
به گزارش همشهری این در حالی است که انوشیروان محسنی بند‌پی، استاندار تهران عصر دیروز اعلام کرد: هیچگونه طرحی در محدوده‌های طرح ترافیک تهران اجرا نمی‌شود.

    اجرای پویش «در خانه بمانیم» در سطح شهر
پویش «در خانه بمانیم» با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط اداره‌کل امور شهروندی شهرداری تهران در سطح شهر اجرا و در قالب تولیدات آموزشی، در فضای مجازی پخش شد. مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره اقدامات این اداره‌کل در حوزه فاصله‌گذاری اجتماعی به شهرنوشت گفت: «بخشی از اقدامات اداره‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره توصیه عمومی‌‌ برای دست شستن، ماسک‌زدن، استفاده از دستکش و موارد آموزشی دیگر بود. در بخش دیگر، پویش «در خانه بمانیم» در سطح شهر اجرا و در قالب تولیدات آموزشی، در فضای مجازی پخش شد.» او ادامه داد: «بخش دوم اقدامات که اوایل فروردین‌ماه امسال انجام شد، سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی بود. در این راستا کمپینی با عنوان «دوری و‌ دوستی» در سطح پایتخت اجرا شد. در این پویش، سعی اداره‌کل آموزش‌های شهروندی بر این بود تا به‌صورت مختلف رعایت فاصله‌ ۱.۵‌متری را به شهروندان آموزش دهد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید