• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100962
+
-

جهان سپاسگزار بوندس لیگا

بعد از ماه‌ها تعطیلی، آلمان چراغ فوتبال را روشن کرد تا فوتبال دوستان به آینده امیدوار شوند

جهان سپاسگزار بوندس لیگا

بوندس لیگا فوتبال را از رکود و رخوت خارج کرد و جهان فوتبال بازگشت دوباره امید را جشن گرفت. عصر شنبه نگاه دنیا به آلمان دوخته شد که چطور از سد کرونا عبور می‌کند و زندگی را به این ورزش پرطرفدار بر می‌گرداند. این اتفاق آن‌قدر دلچسب و شیرین بود که اکانت رسمی باشگاه بارسلونا نیز به آن واکنش نشان داد و نوشت: «ممنون از بوندس‌لیگای عزیز برای بازگشت فوتبال، شما امروز طرفدار کدام 2 تیم بودید؟» این اکانت در کنار این توییت تصویری از 2 بازیکن فعلی‌اش یعنی عثمان دمبله و آرتورو ویدال که در گذشته در بوندس‌لیگا به میدان می رفتند و برای دورتموند و بایرن مونیخ بازی می‌کردند را به نمایش گذاشت.
هرچه بود با آغاز بوندس لیگا و اعلام تاریخ شروع مجدد لالیگا و کالچو دنیای فوتبال امیدوار است بتواند با این شرایط سخت خودش را تطبیق دهد و از آن به سلامت یا با حداقل خسارت عبور کند. باشگاه‌ها، فدراسیون‌ها، یوفا، فیفا، شبکه‌های تلویزیونی و شرکت‌های تبلیغاتی و هزاران نهاد و کمپانی ریز و درشت وابسته به ورزش اول جهان تا به حال از این تعطیلی چند ماهه بسیار متضرر شده‌اند و امیدوارند بتوانند بخشی از آن را جبران کنند.

  برد مهم زنبورها پس از چند سال
عصرشنبه شاگردان لوسین فاوره موفق شدند با ارائه نمایشی درخشان و کسب برتری 0-4 در دربی روهر مقابل شالکه، به بهترین شکل ممکن برگزاری دوباره مسابقات را جشن بگیرند. دیداری که در شرایطی خاص برگزار شد و 2 تیم ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند؛ موضوعی که خصوصا در جشن‌های شادی گل به وضوح احساس می‌شد. این بهترین برتری دورتموند در دربی روهر در 54سال اخیر بود و بعد از سال 1966، زنبورها موفق شدند دوباره با  4گل رقیب همشهری‌شان را در هم بکوبند  و پیروزی بزرگی کسب کنند.همچنین دورتموند امروز موفق شد پیروزی شماره 800خود در تاریخ بوندس‌لیگا را در دربی شماره 180مقابل شالکه جشن بگیرد. حالا با این 3 امتیاز، دورتموند 54امتیازی شده و با یک بازی بیشتر نسبت به بایرن مونیخ به فاصله یک امتیازی این تیم رسیده و در رتبه دوم قرار دارد.

 شادی دردسرساز
یکی از موارد مندرج در پروتکل پزشکی ازسرگیری مسابقات فوتبال در آلمان، خودداری از شادی گل‌های گروهی است که در آن تمام بازیکنان یکدیگر را در آغوش می‌گیرند. این ممنوعیت در راستای موارد توصیه شده برای کاهش تماس بازیکنان و انتقال احتمالی ویروس کرونا میان آنها درنظر گرفته شده است. با این حال بازیکنان هرتابرلین پس از گل‌های بازی عصر شنبه به‌صورت گروهی شادی گل کردند. آنها که با کسب این پیروزی از منطقه سقوط خارج شدند، پس از زدن هر یک از گل‌های‌شان بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، یکدیگر را در آغوش کشیدند و با یکدیگر تماس فیزیکی داشتند. هر چند اعلام شده که عجالتا از تنبیه آنها صرف‌نظر شده است.

  مصدومیت نگران کننده
جیووانی رینا، بازیکن جوان دورتموند قبل از آغاز دیدار این تیم برابر شالکه و در جریان آمادگی برای بازی مصدوم شد و جایش را به تورگان هازارد داد. این مصدومیت به نگرانی مربی‌ها و بازیکنان فوتبال دامن زد که آغاز مسابقه‌ها پیش از آمادگی بدنی مناسب بازیکنان می‌تواند مصدومیت‌های زودهنگامی را روی دست باشگاه‌ها بگذارد. جیووانی رینا، بازیکن بریتانیایی که قرار بود با 17سال سن جوان‌ترین بازیکن بوندس‌لیگا در فصل جاری لقب بگیرد، عصر شنبه مصدوم شد و با چشمان اشکبار راهی نیمکت شد. این در حالی است که کاپیتان دورتموند قبل از آغاز رقابت‌ها انتقاد شدید به مسئولان بوندس‌لیگا داشت و مدعی شد که بازیکنان موش آزمایشگاه نیستند که مورد آزمایش قرار بگیرند و به امنیت جانی آنها توجه صورت نگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید