• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100953
+
-

شیوه پاکسازی گل‌ها از کرونا

شیوه پاکسازی گل‌ها از کرونا

این روزها که ویروس کرونا بسیاری از افراد را خانه‌نشین کرده و امکان بهره‌برداری از فضای سبز، گل و گیاه نیز محدود شده است، این سؤال پیش می‌آید که چگونه می‌توان هم فضای سبز خانگی داشت و هم کرونا را به خانه نیاورد. این را بدانید که سال‌هاست گلخانه‌هایی که در حال تولید گل و گیاه هستند گندزدایی و سمپاشی می‌شوند و در این مرحله نباید نگران این باشید که گل و گیاهی که از گلخانه‌ها و مراکز تهیه گل و گیاه مجوزدار تهیه می‌کنید، به ویروس آلوده باشند. اما برای اینکه با روش‌های درست پاکسازی گل‌ها و گیاهان از ویروس کرونا آشنا شوید، می‌توانید با انجام چند کار ساده، دل چرکینی خود از آلوده بودن یا نبودن گل و گیاه به ویروس را از بین ببرید.

تمیز کردن برگ گل و گلدان 
در نخستین گام، هنگامی که گل و گلدانی را خریداری می‌کنید، سعی کنید با حوصله عمل کرده و قبل از وارد کردن گل به داخل خانه، گلدان را شسته و برگ‌های سبز و ساقه‌های گل را با اسپری، آب و پارچه‌ای مناسب تمیز کنید. اگر هفته‌ای دوبار این اقدام صورت گیرد گل و گیاه مشکلی نخواهند داشت و خیال‌تان از بابت اینکه فضای سبز خانگی‌تان به منشأ شیوع ویروس تبدیل شود از بین می‌رود.

فروشندگان گل‌ها بدانند 
 کسانی که شغل‌شان فروش گل است نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند. به این شکل که فروشندگان گل باید، هفته‌ای یکی دوبار ساقه‌ها، برگ‌ها و گلدان‌ها را تمیز کنند تا مشکلی برای خودشان و مشتریانشان ایجاد نشود.

نترسید!گل‌ها منشأ ویروس نیستند 
بسیاری از افراد بعد از شیوع ویروس در کشور، از خرید گل و گلدان به‌دلیل ترس از آلوده بودن آنها خودداری کرده‌اند. این را بدانید درصورتی که آبیاری گل‌ها مناسب بوده و در فضای مناسب از آنها نگهداری شود نباید نگران آفت‌زدگی و بیماری در گل‌ها و گلدان‌ها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید