• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 29 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100939
+
-

کافه مجلس

 هفته آخر مجلس، لاریجانی به تلویزیون می‌رود
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در آستانه پایان دهمین دوره مجلس، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خواهد داشت. وی امشب ساعت ۲۲ و ۴۵‌دقیقه، با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره اقدامات این دوره از مجلس و مسائل مرتبط با نظام قانونگذاری و نظارت کشور در حوزه‌های گوناگون داخلی و خارجی گفت‌وگوی تلویزیونی خواهد داشت. لاریجانی که در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ریاست قوه مقننه را بر‌عهده داشته، در این گفت‌وگو به سؤالات مرتبط با فعالیت ۱۲ساله قوه مقننه پاسخ خواهد داد. روز چهارشنبه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) دوره دهم مجلس شورای اسلامی به‌کار خود پایان می‌دهد و یک هفته بعد در ۷ خردادماه، مجلس یازدهم رسما آغاز به‌کار خواهد کرد.

 مردم فکر می‌کنند کرونا از نظر حیثیتی بد است
هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه در مجلس گفت: مردم در برخی‌ نقاط جنوبی کشور فکر می‌کنند بیماری کرونا از نظر اخلاقی و حیثیتی بد است، بنابراین آن را پنهان می‌کنند و نمی‌گویند که اعضای خانواده‌شان به آن مبتلا شده‌اند یا خیر. به گزارش ایلنا، وی گفت: سؤالی که مطرح می‌شود، این است که بیماری چگونه از قم به باغ ملک خوزستان، دزفول و مسجد‌سلیمان رسید؟ مشخص است برخی مسئولان سیستماتیک عمل نکردند و مسائل را محلی و قبیله‌ای حل کردند. حتما به‌خاطر دارید یک روز قوانین را سفت و سخت می‌گرفتند و روز دیگر آزاد می‌کردند. مشخص است که اینگونه نمی‌توان با چنین بیماری‌ای مقابله کرد.

 قرنطینه برای آدم گرسنه جواب نمی‌دهد
علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس درباره شدت‌گرفتن بحران کرونا در سیستان و بلوچستان، می‌گوید: قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی مدتی جواب داد، اما وقتی افراد می‌بینند خانواده‌شان به‌خاطر بی‌غذایی دارد از هم می‌پاشد، مجبورند کار کنند. به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه ۳۰۰‌هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، آب‌شرب غیربهداشتی مصرف می‌کنند، می‌گوید: ما هرچقدر هم پروتکل‌های بهداشتی را در اختیارشان قرار بدهیم، وقتی قرار باشد آب‌شرب خود را با گالن و به روش غیربهداشتی تهیه کنند، اوضاع تغییری نمی‌کند. ما باید فکری اساسی به حال معیشت آنان بکنیم.

 پیامک به 270منتخب غیر از تاجگردون و قالیباف
رئیس هیأت مؤسس جبهه سوم، تماس با منتخبان مجلس یازدهم را تکلیف و حق خود عنوان کرد و گفت: یک جریان رسانه‌ای عامل چنددستگی میان اصولگرایان است، بیشترین دخالت‌ها را انجام می‌دهد و در حال ساختن رئیس مجلس است. «احمد خورشیدی آزاد» در گفت‌وگو با ایرنا، درباره ارسال پیامک به منتخبان برای حمایت از یکی از وزرای دولت نهم برای کرسی ریاست مجلس یازدهم، گفت: فعالیت، دیالوگ و تلاش برای انتخاب رئیس، هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس امری طبیعی است و هرکس نظر خود را می‌دهد. او گفت: من به ۲۷۰منتخب مجلس غیر از غلامرضا تاجگردون و قالیباف پیامک دادم و بعضی از دوستان جواب مثبت دادند. فقط یک نفر اعتراض کرد، لذا فکر می‌کنم این یک وظیفه شرعی بود که انجام دادم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید