• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100926
+
-

سرقت‌های شبانه با سوراخ‌کردن سقف 15مغازه

سرقت‌های شبانه با سوراخ‌کردن سقف 15مغازه

سارق سابقه‌دار با همدستی 2نفر از دوستانش با سوراخ‌کردن دیوار و سقف مغازه‌های بازار از آنجا سرقت می‌کردند. آنها در مدت کوتاهی موفق شدند به 15مغازه دستبرد زده و حدود یک‌ونیم میلیارد تومان به جیب بزنند اما سرانجام دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، چندی قبل به مأموران کلانتری116 مولوی گزارش شد که از مغازه‌ای در بازار سرقت شده است. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند با صحنه عجیبی روبه‌رو شدند. نه قفل در آنجا تخریب شده بود و نه صاحب مغازه به فرد آشنایی مظنون بود. مأموران در کمال تعجب سوراخی در سقف مغازه دیدند که شواهد نشان می‌داد سارقان از آنجا وارد و بعد از عملی‌کردن نقشه سرقت از همانجا نیز خارج شده‌اند. این بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت نیمه‌شب و زمانی که همه مغازه‌ها تعطیل بودند اتفاق افتاده است.
تحقیقات در این‌باره ادامه داشت که چند روز بعد چند سرقت دیگر از مغازه‌های همان محدوده و با همان شیوه سوراخ‌کردن سقف یا دیوار به پلیس گزارش شد. مأموران در برابر سرقت‌های سریالی از مغازه‌های محدوده بازار که اغلب مغازه‌های فروش مس و ساخت ظروف مسی بودند قرار گرفته بودند و معلوم نبود پشت پرده این سرقت‌ها چه گروهی قرار دارند. با وجود این، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت.
در جریان بررسی‌ها مأموران به چند نفر از نگهبانان و باربرهای بازار مظنون شدند اما تحقیقات نامحسوس نشان می‌داد که هیچ‌کدام از آنها در این سرقت‌های شبانه دست ندارند. با وجود این ادامه تحقیقات نشان داد یکی از باربرها فرد سابقه‌داری است که 5سال قبل به اتهام سرقت در اهواز دستگیر شده است. بازخوانی پرونده قبلی او حاکی از آن بود که او در اهواز با سوراخ‌کردن دیوار مغازه‌ها دست به سرقت زده بود. به‌دست آمدن این اطلاعات کافی بود تا انگشت اتهام به سوی این باربر نشانه گرفته شود. به این ترتیب مأموران با مجوز قضایی مظنون 33ساله را دستگیر کردند. او ابتدا دست‌داشتن در این سرقت‌ها را انکار می‌کرد اما وقتی فیلم‌های ضبط‌شده توسط دوربین‌های مداربسته به او نشان داده شد به ناچار به سرقت‌هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد. این تصاویر نشان می‌داد که این متهم و 2جوان دیگر که همگی چهره‌هایشان را پوشانده بودند با تخریب سقف مغازه‌ها وارد شده و دست به سرقت می‌زنند. در این شرایط مأموران 2همدست دیگر وی را نیز دستگیر کردند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان، سرکلانتری هفتم پلیس پایتخت در این‌باره گفت: متهمان اعتراف کردند با سرقت از مس‌های مسروقه یک‌ونیم میلیارد تومان به جیب زده‌اند. آنها اعتراف کردند که چون اغلب این مغازه‌ها در بافت فرسوده قرار داشتند به‌سادگی می‌توانستند دیوار و سقف آنجا را تخریب کنند.
وی ادامه داد: آنها تاکنون به 15فقره سرقت از مغازه‌های مختلف اعم از لوازم، بلورفروشی، آلومینیوم‌فروشی و... به همین شیوه اعتراف کردند و سوابق متهم اصلی نشان می‌دهد که او تا‌کنون 7فقره سابقه کیفری دارد و به‌خاطر سرقت دیگری تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار داشت. به گفته وی تحقیقات برای شناسایی مالخران اموال سرقتی و کشف سایر جرائم احتمالی متهمان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید