• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10089
+
-

معرفی فیلم‌های خارجی مرمت شده جشنواره فجر

 اسامی کشورها و فیلم‌هایی که در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند، اعلام شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره، بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» از 2 سال پیش آغاز شده و چون مورد استقبال قرار گرفته در دوره‌های بعد نیز تکرار می‌شود. این بخش به فیلم‌های کلاسیک و شناخته‌شده تاریخ سینما می‌پردازد که افتخارات جهانی نیز کسب کرده‌اند و پس از سال‌ها بازسازی شده‌اند. در دوره سی‌وششم جشنواره جهانی فیلم فجر 7فیلم مرمت شده از کشورهای ژاپن، فرانسه، روسیه، استرالیا، لهستان، چکسلواکی و یک فیلم محصول مشترک هنگ‌هنگ و تایوان به نمایش درمی‌آید.

«نشانی از ذن» ساخته کینگ‌هو محصول مشترک هنگ‌کنگ و تایوان، «دروازه جهنم» ساخته نیتوسوکه کینوگاسا از ژاپن، «ظهور و سقوط یک شرکت کوچک فیلمسازی» ساخته ژان لوک گدار محصول فرانسه، «قاتل‌تزار» ساخته کارن شاه نظرف از روسیه، «پیک‌نیک در هنگینگ راک» ساخته پیترویر محصول استرالیا، «آدلا هنوز شام نخورده» ساخته اولیدریچ لیپسکی محصول چکسلواکی و «نسل» ساخته آندری وایدا از لهستان فیلم‌‌های این بخش خواهند بود.

علاوه بر این در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» 4فیلم ایرانی «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «اربعین» ساخته ناصر تقوایی، «امیرکبیر» اثر علی حاتمی و «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد اکران خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید