• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100873
+
-

سفر خارجی ممنوع

ویروس کرونا باعث شد تصویربرداری لوکیشن‌های «سلمان فارسی» از ترکیه به شهرک سینمایی نور تغییر کند

فهمیه پناه آذر_روزنامه نگار

«بزرگ‌ترین سریال تاریخی تلویزیونی» عنوانی است که به سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری داده شده است. میرباقری که در این سال‌ها سابقه خوبی در ساخت این نوع سریال‌ها دارد، سلمان فارسی را با نگاهی به 3 دوره از زندگی این شخصیت در دوران ایران باستان، بیزانس و صدر اسلام روایت خواهد کرد. سریالی که اواخر آذر‌ماه سال گذشته تولیدش در کرمان آغاز شد و قرار بر این بود که لوکیشن بعدی گروه، جزیره قشم باشد. با آغاز تصویربرداری سریال در شهر کرمان و سپس جزیره قشم، ‌گروه بازیگران این سریال نیز در حال تکمیل شدن بود. این سریال که پخش آن از تلویزیون با توجه به بزرگی پروژه و تصویربرداری در شهرهای مختلف ایران و کشور ترکیه ممکن بود به اوایل دهه1400 برسد، حالا با شیوع ویروس کرونا تغییراتی در روند تولید و برنامه‌ریزی داده است. این میهمان ناخوانده هم روی این سریال تأثیر خود را گذاشته و حالا جابه‌جایی در لوکیشن‌های متعدد این سریال به‌وجود آمده است.

به گزارش همشهری، فیلمنامه این سریال با سرپرستی خود میرباقری و حضور امرالله احمدجو نوشته شده و حسین طاهری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. طراحی هنری سلمان فارسی نیز برعهده محسن شاه‌ابراهیمی است. طراحی گریم سریال را عبدالله اسکندری انجام می‌دهد. تا‌کنون علیرضا شجاع‌نوری برای ایفای نقش «سلمان فارسی» انتخاب شده و همچنین علی دهکردی و فرهاد اصلانی به مجموعه پیوسته‌اند. فرهاد اصلانی با حضور در سلمان فارسی چهارمین همکاری خود را بعد از مختارنامه، شاهگوش و امام علی(ع) با میرباقری خواهد داشت. براساس اعلام سازندگان این سریال قرار بود تا بهار امسال گروه برای ادامه تصویربرداری راهی کشورهای ترکیه و ارمنستان شوند که به‌دلیل ویروس کرونا این سفرها به زمان دیگر موکول شده است. قرار بود گروه تصویربرداری برای ادامه ضبط و تولید سلمان فارسی به‌مدت یک سال به ترکیه بروند و در همین ایام نیز به‌صورت همزمان دکورهای دوران تیسفون و شهر جی (امروز یکی از مناطق شرقی اصفهان است) در ایران ساخته شود تا بلافاصله بعد از بازگشت عوامل گروه کار تصویربرداری در ایران ادامه پیدا کند. به‌نظر برنامه‌های گروه به‌هم ریخته است چراکه تهیه‌کننده سریال عنوان کرده که بدون وقفه و با رعایت اصول بهداشتی کار را ادامه می‌دهیم. البته طاهری به روند تغییرات نیز اشاره می‌کند: «بخش‌هایی از فصل بیزانس را که قرار بود در ترکیه تصویربرداری کنیم به داخل کشور از جمله شهرک سینمایی نور منتقل کردیم.»
حسین طاهری با عنوان این مطلب که جابه‌جایی لوکیشن‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی مجدد داشته و این امر کار بسیار پیچیده و سختی شد، توضیح می‌دهد: «البته این جابه‌جایی‌ها برای پروژه بزرگی مانند سریال سلمان فارسی اجتناب‌ناپذیر است و همکاران با نهایت انعطاف و حرفه‌ای‌گری، پروژه را همراهی می‌کنند تا این اثر فاخر ملی، بدون خلل به مسیر ساخت خود ادامه دهد.» تصویربرداری این سریال، بعد از پایان ‌ماه رمضان در لوکیشن‌های داخل کشور ازجمله شهرک سینمایی نور ادامه خواهد یافت. همچنین طاهری اضافه می‌کند: «روند ساخت سریال سلمان با رعایت تمام موازین بهداشتی پیش خواهد رفت تا توقفی در زنجیره برنامه‌ریزی ایجاد نشود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید