• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10087
+
-

انتظار مهمانداران قطار برای معوقه‌ها

شرکت‌های طرف قرارداد: رجا بدهی خود را پرداخت کند

 ستاره حجتی | بندرعباس - خبرنگار :

 مهمانداران قطار بندرعباس به تهران در حالی چند روز مانده به نوروز در انتظار عیدی و سنوات خود هستند که قرارداد آن‌ها پاییز گذشته فسخ و بدهی‌های شرکت رجا و مشکلات مالی، مانع از وصول آن شده است. این مهمانداران کمتر از یک سال قبل هم مبالغ قابل توجهی معوقه داشتند که پس از چند ماه به آن‌ها پرداخت شد. مهمانداران این مسیر ریلی می‌گویند کسی پاسخگوی آن‌ها نیست و شرکت‌های طرف قرار داد با رجا، حل این مشکل را به گردن  یکدیگر می‌اندازند. 

 مجید جلالی مهر، مدیر عامل شرکت رهسازگستر مهر، درباره مشکل کارگران می‌گوید: شرکت رجا مبلغ زیادی به ما بدهکار است و به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت بدهی‌اش نیست. طبق قرار داد، شرکت کیان‌افزار باید همه حقوق نیروهایش را پرداخت کند، اما به این شرکت بدهکار هستیم و تا زمانی که رجا طلب ما را پرداخت نکند قادر به پرداخت بدهی نیستیم. 

مجید جلالی ‌مهر با بیان این‌که شرکت متبوع وی حدود 400 میلیون، به دلیل اهمال کارگران قطار، دچار خسارت شده است، توضیح می‌دهد: به علت این‌که در حفاظت از سیستم‌های قطار مانند تهویه، سیستم‌های برقی و صوتی کوتاهی صورت گرفته است، رجا هم مبلغ 400 میلیون تومان از قرارداد ما کم کرده. چهارشنبه آینده نشست مشترکی داریم تا بتوانیم بخشی از مطالبه‌های خود را پس بگیریم. 
  مدیرعامل شرکت کیان‌افزار، هم معتقد است گره کار با پرداخت بدهی‌های رجا باز می‌شود. بهمن خسروی می‌گوید: حدود 900 میلیون تومان از شرکت رهسازگستر مهر طلبکاریم. این شرکت هم از رجا طلبکار است. درباره معوقه‌های قبلی هم آن‌قدر پافشاری کردیم تا رجا معوقه‌های کارگران را مستقیم به حساب آن‌ها ریخت.  او توضیح می‌دهد: پایه سنوات و عیدی بیشتر نیروی انسانی ما 3 ماه است و در بیشترین حالت 5 ماه. نهایت بدهی‌ای که به هر فرد داشته باشیم یک و نیم میلیون تومان است که به زودی پرداخت می‌شود. 

صحبت‌های 2 مدیر عامل شرکت‌های کیان‌افراز و رهسازگستر در حالی مطرح می‌شود که حتی مبلغ یک میلیون و نیم در اوضاع اقتصادی این روزگار، برای قشر کارگر، رقم قابل توجهی است. به‌ویژه این‌که این کارگران مطالبه‌های گذشته خود را هم ماه‌ها قبل دریافت کرده‌اند. به گفته کارگران، چند ماه گذشته و پیش از فسخ قرارداد، این شرکت نیروهای خود را تعدیل کرده بود. مسیر ریلی بندرعباس به تهران یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور است و طی کردن آن بین 18 تا
20ساعت طول می‌کشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :