• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100831
+
-

چند قدم برای تمرکز بهتر


در دنیای امروزی که تنها با کلیک کردن می‌توانیم به تمام دنیا دسترسی داشته باشیم تمرکز کردن، امری نه‌چندان راحت برای ماست. حالا اگر تمرکز کردن ما بسته به کاری مهم باشد که در آینده ما اثر می‌گذارد باید برایش فکری اساسی کنیم. در واقع تمرکز کردن برای یادگیری مسائل جدید، دستیابی به هدف و هنر حل کردن مشکلات در وضعیت‌های مختلف است. برای موفقیت باید بر آنچه می‌خواهید و انجام می‌دهید تمرکز کنید.
 قدم اول؛ با ارزیابی تمرکز ذهنی خود شروع می‌شود. بهتر است قبل از اینکه به بالا بردن تمرکز خود کمک کنید، تمرکز اولیه ذهن خود را آزمایش کنید. اگر با صدای زنگ هشدار تلفن از خواب بیدار می‌شوید یا برای خود برنامه‌ریزی دارید و براساس برنامه عمل می‌کنید، بدانید تمرکزتان وضع خوبی دارد. اما اگر، مرتب در فکر و خیال فرو می‌روید، قدرت تفکیک مسائل را ندارید و سریعاً دچار استرس می‌شوید یا بخشی از زمان را همیشه از دست می‌دهید تمرکز شما نیاز به بهتر شدن دارد. 
قدم دوم این است که حاشیه‌ها و مواردی که باعث حواس‌پرتی‌تان می‌شود را حذف کنید.  ممکن است فرزند، همسر یا خواهر و برادر شما موجب حواس‌پرتی شما شوند. در این صورت، زمانی را انتخاب کنید که این عوامل کمتر مزاحمت ایجاد می‌کنند. 
قدم سوم، در یک زمان روی یک موضوع تمرکز کنید. احساس کنید که در اتاقی هستید که تاریک است و تنها چیزی که می‌بینید سایه‌های روی دیوار است. شما نباید به موارد دیگری دقت کنید. 
قدم چهارم، سعی کنید در لحظه زندگی کنید. اگر شما بخواهید با افکار گذشته و آینده در حال زندگی کنید، کیفیت زندگی شما به‌طور قابل توجهی کم می‌شود.
 پنجمین قدم این است که ذهن خود را خالی کنید و آن را تمرین دهید. این تمرین‌ برای سلامتی جسم و ذهن انسان مفید است. 
برای این تمرین ذهن خالی، بهتر است نفس‌های عمیق بکشید و یوگا را شروع کنید. نفس‌های عمیق را می‌توانید در همه جا و در همه ساعت امتحان کنید. 
در قدم ششم، استراحت‌های کوچک بین کار به‌خود بدهید. بین درس‌ خواندن و کار کردن بهتر است هر ۴۵ دقیقه به‌خودتان ۱۵ دقیقه استراحت بدهید. استراحت شما باید به‌گونه‌ای باشد که ذهن‌تان آرامش بگیرد و استراحت کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید