• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10070
+
-

گروگانگیری پایان رالی غیرقانونی

 دعوا بر سر جایزه مسابقه رالی که اعضای یک گروه تلگرامی به‌صورت غیرقانونی در پایتخت برگزار می‌کردند به آدم‌ربایی ختم شد. به گزارش همشهری، چند روز پیش پسر جوانی نزد مأموران پلیس پایتخت رفت و مدعی شد که قربانی گروگانگیری شده است.

او گفت: مدتی قبل در یک گروه تلگرامی با پسری به نام اشکان آشنا شدم. با او و اعضای گروه تلگرامی که همه عاشق کورس خیابانی بودند چندین بار قرار گذاشتیم و من هم در جمعشان حاضر شدم. وی ادامه داد: یک روز اشکان با من تماس گرفت و خواست با هم در خیابان کورس بگذاریم. من هم قبول کردم و با ماشینم به سر قرار در شرق تهران رفتم. وقتی رسیدم به جز اشکان، 2نفر دیگر از دوستانش هم بودند که با زور و تهدید مرا از ماشینم پیاده کردند. آنها مرا به داخل ماشین اشکان بردند و حرکت کردند.

در بین راه کتکم زدند و با تهدید کارت عابربانکم را گرفتند. اشکان و دوستانش رمز کارت را هم می‌خواستند اما من زیر بار نرفتم. با هم درگیر شدیم اما چون تعداد آنها زیاد بود ناچار شدم رمز کارتم را در اختیارشان قرار بدهم. آنها مقابل یک صرافی توقف کردند و با کارت من، ‌حدود 50میلیون تومان دلار خریده و حسابم را خالی کردند. شاکی پرونده ادامه داد: آنها در نهایت پس از گذشت 5ساعت مرا در خیابانی خلوت از ماشین به بیرون پرتاب کردند و گریختند.


اختلاف 50میلیونی

با اعلام این شکایت، گروهی از مأموران پلیس، تحقیقات خود را آغاز کردند و خیلی زود اشکان و دوستانش را به دام انداختند. با دستگیری متهمان و انجام تحقیقات معلوم شد که ماجرای این گروگانگیری بر سر مسابقه غیرقانونی رالی بوده است.

اشکان در بازجویی‌ها گفت: من و سام (شاکی پرونده) عضو یک گروه تلگرامی به نام رالی بازها بودیم. ما چند نفر بودیم که دور هم جمع شدیم و این گروه تلگرامی را تشکیل دادیم تا با هم مسابقه دهیم. مسابقه ما به سبک یکی از سریال‌ها بود. حدود 30یا 40نفر بودیم و هربار هم با نظر ادمین مبلغی برای شرط‌بندی و مسابقه تعیین می‌شد و مسابقه را شروع می‌کردیم. وی ادامه داد: معمولا اعضای گروه که عشق رالی داشتند ماشینشان را تقویت می‌کردند و با هم مسابقه سرعت می‌گذاشتیم. هرکس برنده می‌شد کل پول برای او می‌شد.

در آخرین مسابقه‌ای که برگزار شد من و سام هر دو به‌صورت مشترک برنده شدیم. جایزه برنده 100میلیون تومان بود که 50میلیون برای من می‌شد و 50میلیون دیگر برای سام. اما ادمین گروه کل پول را به‌حساب سام واریز کرد و قرار شد او سهم مرا پرداخت کند ولی سام مدام امروز و فردا می‌کرد. همین شد که نقشه کشیدم با ربودن او به پولم برسم. از سوی دیگر چون مسابقات ما غیرقانونی بود، فکرش را نمی‌کردم که سام در این خصوص شکایت کند. پس از اعتراف این پسرجوان و دوستانش، قاضی پرونده برای آنها قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید