• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 26 اسفند 1396
کد مطلب : 10068
+
-

حکم قصاص پزشک تبریزی به جرم قتل همسرش

هرچند متهم خود را بی‌گناه می‌دانست اما قضات دادگاه با توجه به مدارک پرونده رأی به قصاص او دادند

پیگیری
حکم قصاص پزشک تبریزی به جرم قتل همسرش

پزشک تبریزی که با تهیه غذای مسموم همسر و مادربزرگش را به قتل رسانده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری تبریز به قصاص محکوم شد. حکم قصاص این مرد به جرم قتل همسرش صادر شده و این در حالی است که خانواده خودش از قصاص او به جرم قتل مادربزرگش گذشت کرده‌اند.

پزشک تبریزی که علیرضا نام دارد مدت‌ها پیش از جنایتی که رقم زد، به‌دلیل نسخه‌هایی که از او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، معروف شد. نسخه‌هایی خوشخط که در برخی از آنها به جای دارو گوش دادن به صدای شجریان تجویز شده بود یا نسخه‌ای که در آن خطاب به مسئول داروخانه نوشته شده بود: «این بیمار بی‌سواد و فقیر است و هزینه داروهای او را بنده پرداخت می‌کنم.»

شهرت این پزشک در فضای مجازی روبه افزایش بود تا اینکه 19مهرماه سال گذشته خبر تکان‌دهنده‌ای منتشر شد. اعضای خانواده پزشک جوان به‌دلیل خوردن غذای مسموم به بیمارستان منتقل شدند و همسرش المیرا و مادربزرگ او جانشان را از دست دادند. در آن زمان خیلی‌ها با علیرضا ابراز همدردی و در مراسم ختم قربانیان شرکت کردند.

این در حالی بود که پزشک جوان مدعی بود غذاهای مسموم را فرد ناشناسی به‌عنوان نذری به مطبش آورده و او نیز آنها را به خانه برده و در نهایت همسر، مادربزرگ، مادر، پدر و برادرش به‌دلیل خوردن آن مسموم شدند و 2نفر از آنها جان‌شان را از دست دادند؛ ادعایی که تحقیقات پلیس دروغ بودن آن را ثابت کرد و مشخص شد که نه‌تنها غذاها نذری نبودند، بلکه علیرضا، خودش آنها را از یکی از رستوران‌ها تهیه کرده بود.

کارآگاهان پلیس که موفق شده بودند این رستوران را شناسایی کنند، در بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته به تصاویری دست یافتند که نشان می‌داد پزشک جوان به رستوران مراجعه کرده و بعد از خرید غذاها، آنجا را ترک کرده است. شکی وجود نداشت که وی بعد از تهیه غذاها آنها را به قرص برنج آغشته کرده و در اختیار خانواده‌اش قرار داده تا آنها را به قتل برساند اما انگیزه او برای این کار چه بود؟

در ادامه تحقیقات سرنخ‌هایی از حضور یک زن در زندگی پزشک تبریزی به‌دست آمد؛ زنی که دوست و هم‌دانشگاهی المیرا(همسر پزشک جوان) بود. به گفته پدر المیرا؛ «علیرضا و دخترم چند سال قبل عقد کرده بودند و هنوز زندگی مشترکشان شروع نشده بود، با این حال متوجه رفتار مشکوک علیرضا شده بودم. او زیاد به خانه ما می‌آمد و مدام با تلفن همراهش حرف می‌زد. انگار با کسی در ارتباط بود اما هر وقت از المیرا درباره رفتار مرموز او پرسیدم، دخترم چیزی نمی‌گفت. بعدها و در تحقیقات پلیس مشخص شد که علیرضا با همان زنی که دوست و هم‌دانشگاهی المیرا بوده، رابطه پنهانی داشته است. حتی زمانی که آن زن در آنکارا بود، علیرضا هم به بهانه اینکه می‌خواهد در امتحان شرکت کند، به آنجا رفت و آنها با هم بودند. ظاهرا دخترم متوجه این ماجرا شده بود و شوهرش برای اینکه رازش فاش نشود و بتواند به آن زن برسد نقشه این جنایت را کشیده بود.»

هر چند همه شواهد و مدارک نشان می‌داد که پزشک تبریزی عامل قتل همسر و مادربزرگش است اما خودش هرگز به ارتکاب جنایت اعتراف نکرد و مدعی بود بی‌گناه است. او هر بار ادعایی جدید را برای اثبات بی‌گناهی‌اش مطرح می‌کرد اما تحقیقات پلیس نشان می‌داد که دروغ است. در این شرایط پرونده او فروردین امسال با صدور کیفرخواست قتل عمد به دادگاه کیفری استان آذ‌ربایجان شرقی فرستاده شد و این مرد پای میز محاکمه قرار گرفت.

موسی خلیل‌اللهی، دادستان تبریز به همشهری می‌گوید: شواهد و قراین کاملی وجود دارد که نشان می‌دهد متهم قاتل است. با این حال او در دادگاه باز هم همان ادعاهای قبلی خودش را مطرح کرد و نمی‌خواست جنایت را گردن بگیرد. این در حالی بود که با توجه به قتل 2نفر در این پرونده(همسر و مادربزرگ متهم) فقط خانواده همسرش از او شکایت و درخواست قصاص کرده بودند و ولی دم مادربزرگش از شکایت خود گذشتند. با این حال دادگاه با دقت تمامی ابعاد این پرونده را بررسی کرد و به‌دلیل اینکه همه شواهد نشان می‌داد که عامل جنایت کسی جز پزشک جوان نیست، وی به جرم قتل همسرش به قصاص محکوم شد.

به گفته دادستان تبریز، رأی صادر‌شده در مرحله ابلاغ است و درصورت اعتراض متهم، این حکم به دیوان‌عالی کشور ارسال می‌شود و درصورت تأیید از سوی دیوان به مرحله اجرا درخواهد آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید