• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100666
+
-

هزار صف‌ زدعاهای مستجاب‌زده *

هزار صف‌ زدعاهای مستجاب‌زده *

«باید توجه داشت که عبادات و توسل به‌خصوص در‌ ماه رمضان و شب‌های قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند.» این نظر و تأکید مقام معظم رهبری سبب شد ستاد ملی مبارزه با کرونا با اتخاذ تصمیم ویژه‌ای، شرایط حضور مردم در مراسم شب‌های قدر را فراهم کند. با این تصمیم، بار دیگر مردم مومن فرصت پیدا کردند که این مراسم معنوی را با شکوه و عظمت بسیار زیادی اما متفاوت از تمام رمضان‌های قبل برپا کنند.
به گزارش روزنامه همشهری، مراسم شب‌های قدر در سراسر کشور در حالی برگزار می‌شود که این بار مردم، پیشقدم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند تا حال و هوای این شب‌های معنوی را در فضایی متفاوت‌تر تجربه کنند. مشاهده خبرنگار روزنامه همشهری از مسجد شهدا در تهران نشان می‌دهد مردم مومن مانند سال‌های پیش حضور گسترده‌ای در این مسجد داشته‌اند اما این حضور گسترده باعث نشده مقررات بهداشتی فراموش شود. رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی، اهدای دستکش و ماسک به تمام شرکت‌کنندگان در مراسم از سوی مسجد و ضدعفونی کردن دست‌ها و کفش‌ها ازجمله مواردی است که به دقت از سوی همه حاضران در مراسم رعایت می‌شود. همچنین حال و هوای پارک ارم تهران در نخستین شب احیا دیدنی بود. در محیط گسترده پارکینگ‌های محوطه پارک ارم مردم در داخل ماشین‌ها آیین مراسم قدر را به جا آوردند. در این طرح که به ابتکار مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) برگزار می‌شود شرکت‌کنندگان از داخل اتومبیل‌های خود شاهد ویژه‌برنامه‌های قرائت قرآن، سرود، شعرخوانی، تواشیح، سخنرانی، مناجات و مداحی هستند. تجربه‌ای تازه و بدیع و خلاقانه که توانسته در این شب‌ها هواداران بسیاری پیدا کند.

قدردانی از مردم
سعید نمکی، وزیر بهداشت روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین شب قدر امسال با همراهی و همکاری مردم عزیز به خوبی برگزار شد، افزود: پیش از این همکاران من ایراداتی برای برگزاری آن مطرح می‌کردند که با پروتکل‌هایی که در جلسات متعدد برای شهرهای سفید و غیرسفید در سراسر کشور تدوین شد تلاش کردیم این ایرادات را رفع کنیم. وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: شب گذشته مردم عزیز، ما را در مقابل همه همکاران و کسانی که مواردی را مطرح می‌کردند، روسفید کردند و نشان دادند که می‌توان با انضباط و رعایت کامل اصول و پروتکل‌های بهداشتی این مراسم با عظمت را برگزار کرد. وی شاهد این مدعا را ارسال گزارش‌ها و عکس‌های همکاران وزارت بهداشت از سطح شهر و استان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: این گزارش‌ها نشان داد که به جز یک مورد در یکی از شهرستان‌ها که سینی چای را در بیرون مسجد قرار داده بودند و این قدغن اعلام شده بود، بقیه اماکن با حداکثر رعایت اصول، این مراسم با عظمت را برگزار کردند. نمکی این عملکرد بهینه مردم را راهکاری برای استمرار بازگشایی مراکز مذهبی و مساجد دانست و گفت: مردم دل ما را روشن کردند و امیدواریم با دعای خیر همه مردم و مشارکت آنان این بیماری را در سطح کشور کنترل و مهار کنیم.

هیچ تخلفی گزارش نشده است
معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی هم درباره نخستین ‌ماه رمضان و شب‌های قدر متفاوتی که مردم ایران تجربه کردند گفت: با توجه به بررسی ابعاد برگزاری مراسم شب قدر در سطح کشور با رعایت موازین بهداشتی، مشخص شد که تا‌کنون گزارشی مبنی بر تخلفات بهداشتی به دفاتر این سازمان نرسیده است. حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی در ادامه تصریح کرد: محوریت گروه‌های مردمی به‌ویژه هیئات امنای مساجد، هیئات مذهبی، ائمه‌جماعات، گروه‌های جهادی و عزیزان بسیجی محوریت بازگشایی مساجد در شب‌های قدر را برعهده گرفتند و از عهده این وظیفه خطیر به‌خوبی برآمدند.
*مصراعی از شعر حافظ

این خبر را به اشتراک بگذارید